Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Wasters skrev i dag, 22:40 Post #1121 

 

........så viss jeg/vi legger inn en bestilling i morgen (eller i løpet av denne uken), vil det da ta igjen opptil 2-3 uker før vi får den?

 

(Spørsmålet stilles direkte til komplett.no)

 

4 uker ja, skulle ikke forundre meg!

Nei, det skal ikke ta så lang tid som du frykter. Som beskrevet tidligere, så kan det gå rimelig raskt om varen(e) ligger i samme "maskin" på lageret, men det er fremdeles en del forsinkelser.

 

Uansett så tror vi på en positiv overraskelse ift det du frykter, men ber om forståelse for at vi ikke skal skryte av leveringshastigheten enda.

Lenke til kommentar
Wasters skrev i dag, 22:40 Post #1121 

 

........så viss jeg/vi legger inn en bestilling i morgen (eller i løpet av denne uken), vil det da ta igjen opptil 2-3 uker før vi får den?

 

(Spørsmålet stilles direkte til komplett.no)

 

4 uker ja, skulle ikke forundre meg!

Nei, det skal ikke ta så lang tid som du frykter. Som beskrevet tidligere, så kan det gå rimelig raskt om varen(e) ligger i samme "maskin" på lageret, men det er fremdeles en del forsinkelser.

 

Uansett så tror vi på en positiv overraskelse ift det du frykter, men ber om forståelse for at vi ikke skal skryte av leveringshastigheten enda.

9590521[/snapback]

 

Takk for raskt svar. Okei den er grei. Det frister i alle fall å gå til en av konkurrentene deres, da vi der er sikret rask levering.

 

Det gjalt for min del, bare 4stk harddisker.

Lenke til kommentar
Wasters skrev i dag, 23:08

Takk for raskt svar. Okei den er grei. Det frister i alle fall å gå til en av konkurrentene deres, da vi der er sikret rask levering.

 

Det gjalt for min del, bare 4stk harddisker.

Dette er et godt eksempel for å illustrere hvilke typer ordre som går raskest ut for oss om dagen:

4 stk disker = 1 varelinje = varene ligger samlet.

 

Denne typen ordre er de som går raskest gjennom, men som sagt går det en stund til før alt er helt ok.

Lenke til kommentar
Da er det bare å kjøre et stort (kjempestort) salg i de neste månedene, så kommer kundene tilbake :)

Jeg ønsker meg harddisker til jul :)

9590644[/snapback]

Trur ikke komplett trenger det, er jo tross allt norges største nettbutikk.. Etter en god del reklame og allt mulig slags produkter.. neste blir vel matvarer.

Så selv om dem har litt dårlig omtale av det her på hardware.no/diskusjon.no trur jeg ikke dem "lider" av det akkurat.

Dessuten er jo komplett ganske mange kronene dyrere enn konkurentene på hardware og litt lang leveringstid..

Posetive er vel bra kundeservice.

Lenke til kommentar

Det er jo greit å se at komplett nå endelig kommer med informasjon, men det er jo så altfor altfor seint....

 

Nå har i allefall Komplett gitt mange tidligere kunder sjansen til å prøve andre webshopper, og for mitt tilfelle må jeg si at jeg kommer til å bruke min "nye" webshop inntil de eventuelt "driter på draget". Og om det i så tilfelle skulle skje, så er sjansen _veldig_ liten for at jeg går tilbake til Komplett, uansett om de nå får orden på lageret sitt eller ikke.

 

Komplett må i såfall finne på noe jævlig lurt for å få meg tilbake som kunde, og når sant skal sies aner jeg ikke hva det skulle være.

 

Skulle ønske jeg kunne si seint men godt, men dessverre, dette holder ikke.

Endret av Illuvatar
Lenke til kommentar
Det er jo greit å se at komplett nå endelig kommer med informasjon, men det er jo så altfor altfor seint....

 

Nå har i allefall Komplett gitt mange tidligere kunder sjansen til å prøve andre webshopper, og for mitt tilfelle må jeg si at jeg kommer til å bruke min "nye" webshop inntil de eventuelt "driter på draget". Og om det i så tilfelle skulle skje, så er sjansen _veldig_ liten for at jeg går tilbake til Komplett, uansett om de nå får orden på lageret sitt eller ikke.

 

Komplett må i såfall finne på noe jævlig lurt for å få meg tilbake som kunde, og når sant skal sies aner jeg ikke hva det skulle være.

 

Skulle ønske jeg kunne si seint men godt, men dessverre, dette holder ikke.

9590925[/snapback]

 

Men det er jo det som er problemet deres!? Hvorfor vil du ikke gå tilbake til Komplett.no når de har fått orden på lageret sitt da?

 

Jeg kommer alltid til og bruke Komplett.no, er fornøyd med servicen jeg får der, viss feks. ett produkt blir defekt.

Endret av Wasters
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har handlet på komplett. Synes det ofte blir for dyrt der. Hender de har et ok tilbud i ny og ne, men sjeldent. Synes andre steder gir god kundeservice jeg, selv om de av og til trenger en liten motivasjonprat :roll:

 

Kan forresten ikke forstå at folk godtar så lang leveringstid... Hvorfor ikke bare bestille et annet sted? Uforståelig for meg personlig...

Endret av Triceratops
Lenke til kommentar
Jeg kommer alltid til og bruke Komplett.no, er fornøyd med servicen jeg får der, viss feks. ett produkt blir defekt.

9590984[/snapback]

Dem har mange lojale kunder.. Jeg handler hos mange forkjellige webshopper og har aldri hatt problemer med noen av de. eneste som jeg er litt skeptisk til er pixmania siden det er ifra frankrike, men de funker sikkert bra de også.

f.eks sendte inn et muligens defekt skjermkort til netshop og dagen etter de fikk den ble et nytt sendt til meg.

Jeg pleier å handle hos de som er billigst og regner med de har service og holder seg under norsk lov.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Lenge siden jeg har handlet på komplett.  Synes det ofte blir for dyrt der.  Hender de har et ok tilbud i ny og ne, men sjeldent.  Synes andre steder gir god kundeservice jeg, selv om de av og til trenger en liten motivasjonprat :roll:

 

Kan forresten ikke forstå at folk godtar så lang leveringstid... Hvorfor ikke bare bestille et annet sted?  Uforståelig for meg personlig...

9591027[/snapback]

 

 

Vel en grunn kan være produktsortiment/utvalg. Om man skal ha veldig mye så ønsker vel noen ¨å handle alt fra ett sted og da er det vanskelig å finne alt en skal ha på de mindre butikkene.

 

En annen grunn er finansiering for privatpersoner som også skjer elektronisk som komplett tilbyr, og denne er vel genial for mange.

Lenke til kommentar
Ja, noe forsinkelse på enkelte varer som det står i disclaimeren (som du bare ser om du komemr via forsiden?) er vel ikke akkurat noe jeg føler representerer virkligheten så veldig godt.

 

AtW

 

jeg er helt enig, men att det er total mangel er fremdeles ikke riktig, total mangel = ingen informasjon i det hele tatt. men uansett er vi alle enige om att det er langt fra godt nok

9585127[/snapback]

 

For ordens skyld:

 

Når jeg sier TOTAL MANGEL PÅ INFORMASJON, så mener jeg at jeg faktisk klarte å legge inn en hel ordre på mange ulike produkter uten at jeg i det hele tatt fikk med meg i klartekst at jeg kunne forvente forsinkelser. Dette var heller synlig hverken når jeg tømte handlekurven eller fikk ordrebekreftelsen. Det var det kalkulert inn forventet sendingsdato på dagens dato + 5 dager. Først etter virkedag 7 kontaktet jeg Komplett og ble informert om situasjonen.

 

Om informasjonen ligger tilgjengelig for den som leter er da for meg helt uinteressant. For meg var det total mangel på informasjon.

Lenke til kommentar
Ja, noe forsinkelse på enkelte varer som det står i disclaimeren (som du bare ser om du komemr via forsiden?) er vel ikke akkurat noe jeg føler representerer virkligheten så veldig godt.

 

AtW

 

jeg er helt enig, men att det er total mangel er fremdeles ikke riktig, total mangel = ingen informasjon i det hele tatt. men uansett er vi alle enige om att det er langt fra godt nok

9585127[/snapback]

 

For ordens skyld:

 

Når jeg sier TOTAL MANGEL PÅ INFORMASJON, så mener jeg at jeg faktisk klarte å legge inn en hel ordre på mange ulike produkter uten at jeg i det hele tatt fikk med meg i klartekst at jeg kunne forvente forsinkelser. Dette var heller synlig hverken når jeg tømte handlekurven eller fikk ordrebekreftelsen. Det var det kalkulert inn forventet sendingsdato på dagens dato + 5 dager. Først etter virkedag 7 kontaktet jeg Komplett og ble informert om situasjonen.

 

Om informasjonen ligger tilgjengelig for den som leter er da for meg helt uinteressant. For meg var det total mangel på informasjon.

9591136[/snapback]

 

Akkurat det samme som skjedde med meg og nå har jeg ventet i 14dager. Får bare håpe det skjer noe snart da jeg sitter på en pc for tiden som er ubrukelig for 3d studio.

Lenke til kommentar

Jeg har langt fra lest hele tråden, men har forlengst oppfattet at Komplett har hatt unormalt lange leveringstider.

 

Det er, inntil nå, flere måneder siden jeg handlet sist - og vet følgelig ikke hvordan informasjon om tregere levering har fremkommet inntil nå, bortsett fra melding på forsiden.

 

Uansett bestilte jeg et videokamera osv. i kveld (har det altså ikke jævlig travelt).

Informasjonen er utmerket:

 

I ordren (min konto) opplyses: bla bla (alle varene er på lager) har forventet sendingsdato 2007-10-03

Altså - under 1 uke.

 

I ordrebekreftelsen kan jeg lese følgende:

 

 

Kjære kunde !

Vi beklager at vi ligger noe på etterskudd med enkelte  leveringer om dagen. Årsaken  til forsinkelsen er en  kombinasjon av

ombygging av vårt lager og godt salg. Hensikten med  ombyggingen lageret er å bli  enda raskere og mer effektiv på sikt.

Vi kjører for tiden døgndrift  og gjør vårt ytterste for å minimere ulempene for deg som  kunde, og regner med at  leveransene

skal være i normalt gjenge i  løpet av kort tid.

Igjen, vi beklager hvis din  levering blir forsinket og  håper dette ikke medfører noen  ulempe for deg.

 

Hvis jeg ikke kunne akseptere denne "forsinkelsen" har jeg all mulighet til å kansellere orderen, og evt. plassere den hos en annen leverandør.

 

Det kan da ikke være vanskeligere enn det?

Lenke til kommentar
Jeg har langt fra lest hele tråden, men har forlengst oppfattet at Komplett har hatt unormalt lange leveringstider.

 

Det er, inntil nå, flere måneder siden jeg handlet sist - og vet følgelig ikke hvordan informasjon om tregere levering har fremkommet inntil nå, bortsett fra melding på forsiden.

 

Uansett bestilte jeg et videokamera osv. i kveld (har det altså ikke jævlig travelt).

Informasjonen er utmerket:

 

I ordren (min konto) opplyses: bla bla (alle varene er på lager) har forventet sendingsdato 2007-10-03

Altså - under 1 uke.

 

I ordrebekreftelsen kan jeg lese følgende:

 

 

Kjære kunde !

Vi beklager at vi ligger noe på etterskudd med enkelte  leveringer om dagen. Årsaken  til forsinkelsen er en  kombinasjon av

ombygging av vårt lager og godt salg. Hensikten med  ombyggingen lageret er å bli  enda raskere og mer effektiv på sikt.

Vi kjører for tiden døgndrift  og gjør vårt ytterste for å minimere ulempene for deg som  kunde, og regner med at  leveransene

skal være i normalt gjenge i  løpet av kort tid.

Igjen, vi beklager hvis din  levering blir forsinket og  håper dette ikke medfører noen  ulempe for deg.

 

Hvis jeg ikke kunne akseptere denne "forsinkelsen" har jeg all mulighet til å kansellere orderen, og evt. plassere den hos en annen leverandør.

 

Det kan da ikke være vanskeligere enn det?

9591393[/snapback]

 

Vel, du skal ikke stole på det som står i ordren din for det som står i min er 14.09.07 og det er akkurat 14 dager siden \.

 

Belag deg på litt lenger ventetid men de har sagt at de begynner og ta igjen ordrene sine og at de selger flere ordre enn de får inn igjen, det var godt og høre.

 

Komplett har beklaget seg på det sterkeste på dette, jeg håper de får styr på lagerproblemene dems snart.

 

Edit: Du er også den første jeg vet om som blir informert i ordren om problemene. høh

Endret av Danbannan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...