WebSurf Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) ........så viss jeg/vi legger inn en bestilling i morgen (eller i løpet av denne uken), vil det da ta igjen opptil 2-3 uker før vi får den? (Spørsmålet stilles direkte til komplett.no) 4 uker ja, skulle ikke forundre meg! Endret 27. september 2007 av Wasters Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Kanskje til og med 4 Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Wasters skrev i dag, 22:40 Post #1121 ........så viss jeg/vi legger inn en bestilling i morgen (eller i løpet av denne uken), vil det da ta igjen opptil 2-3 uker før vi får den? (Spørsmålet stilles direkte til komplett.no) 4 uker ja, skulle ikke forundre meg! Nei, det skal ikke ta så lang tid som du frykter. Som beskrevet tidligere, så kan det gå rimelig raskt om varen(e) ligger i samme "maskin" på lageret, men det er fremdeles en del forsinkelser. Uansett så tror vi på en positiv overraskelse ift det du frykter, men ber om forståelse for at vi ikke skal skryte av leveringshastigheten enda. Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Wasters skrev i dag, 22:40 Post #1121 ........så viss jeg/vi legger inn en bestilling i morgen (eller i løpet av denne uken), vil det da ta igjen opptil 2-3 uker før vi får den? (Spørsmålet stilles direkte til komplett.no) 4 uker ja, skulle ikke forundre meg! Nei, det skal ikke ta så lang tid som du frykter. Som beskrevet tidligere, så kan det gå rimelig raskt om varen(e) ligger i samme "maskin" på lageret, men det er fremdeles en del forsinkelser. Uansett så tror vi på en positiv overraskelse ift det du frykter, men ber om forståelse for at vi ikke skal skryte av leveringshastigheten enda. 9590521[/snapback] Takk for raskt svar. Okei den er grei. Det frister i alle fall å gå til en av konkurrentene deres, da vi der er sikret rask levering. Det gjalt for min del, bare 4stk harddisker. Lenke til kommentar
Komplett.no Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Wasters skrev i dag, 23:08 Takk for raskt svar. Okei den er grei. Det frister i alle fall å gå til en av konkurrentene deres, da vi der er sikret rask levering. Det gjalt for min del, bare 4stk harddisker. Dette er et godt eksempel for å illustrere hvilke typer ordre som går raskest ut for oss om dagen: 4 stk disker = 1 varelinje = varene ligger samlet. Denne typen ordre er de som går raskest gjennom, men som sagt går det en stund til før alt er helt ok. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Da er det bare å kjøre et stort (kjempestort) salg i de neste månedene, så kommer kundene tilbake Jeg ønsker meg harddisker til jul Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 De sier at en aldri skal utvide lokaler og kapasitet i bygg som er under drift. Da kan en bygge nytt, og bruke det gamle inntil videre. Kostandene ved alle avbestillinger og framtidige tap av ordrer er ubeskrivelig stort. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 YESS! YESS! YESS! Statusen er endret etter om lag 6 uker med venting! Jippii! Hipp Hurra! Snakk om latency! Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Da er det bare å kjøre et stort (kjempestort) salg i de neste månedene, så kommer kundene tilbake Jeg ønsker meg harddisker til jul 9590644[/snapback] Trur ikke komplett trenger det, er jo tross allt norges største nettbutikk.. Etter en god del reklame og allt mulig slags produkter.. neste blir vel matvarer. Så selv om dem har litt dårlig omtale av det her på hardware.no/diskusjon.no trur jeg ikke dem "lider" av det akkurat. Dessuten er jo komplett ganske mange kronene dyrere enn konkurentene på hardware og litt lang leveringstid.. Posetive er vel bra kundeservice. Lenke til kommentar
Illuvatar Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Det er jo greit å se at komplett nå endelig kommer med informasjon, men det er jo så altfor altfor seint.... Nå har i allefall Komplett gitt mange tidligere kunder sjansen til å prøve andre webshopper, og for mitt tilfelle må jeg si at jeg kommer til å bruke min "nye" webshop inntil de eventuelt "driter på draget". Og om det i så tilfelle skulle skje, så er sjansen _veldig_ liten for at jeg går tilbake til Komplett, uansett om de nå får orden på lageret sitt eller ikke. Komplett må i såfall finne på noe jævlig lurt for å få meg tilbake som kunde, og når sant skal sies aner jeg ikke hva det skulle være. Skulle ønske jeg kunne si seint men godt, men dessverre, dette holder ikke. Endret 27. september 2007 av Illuvatar Lenke til kommentar
WebSurf Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Det er jo greit å se at komplett nå endelig kommer med informasjon, men det er jo så altfor altfor seint.... Nå har i allefall Komplett gitt mange tidligere kunder sjansen til å prøve andre webshopper, og for mitt tilfelle må jeg si at jeg kommer til å bruke min "nye" webshop inntil de eventuelt "driter på draget". Og om det i så tilfelle skulle skje, så er sjansen _veldig_ liten for at jeg går tilbake til Komplett, uansett om de nå får orden på lageret sitt eller ikke. Komplett må i såfall finne på noe jævlig lurt for å få meg tilbake som kunde, og når sant skal sies aner jeg ikke hva det skulle være. Skulle ønske jeg kunne si seint men godt, men dessverre, dette holder ikke. 9590925[/snapback] Men det er jo det som er problemet deres!? Hvorfor vil du ikke gå tilbake til Komplett.no når de har fått orden på lageret sitt da? Jeg kommer alltid til og bruke Komplett.no, er fornøyd med servicen jeg får der, viss feks. ett produkt blir defekt. Endret 27. september 2007 av Wasters Lenke til kommentar
Triceratops Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Lenge siden jeg har handlet på komplett. Synes det ofte blir for dyrt der. Hender de har et ok tilbud i ny og ne, men sjeldent. Synes andre steder gir god kundeservice jeg, selv om de av og til trenger en liten motivasjonprat Kan forresten ikke forstå at folk godtar så lang leveringstid... Hvorfor ikke bare bestille et annet sted? Uforståelig for meg personlig... Endret 27. september 2007 av Triceratops Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 (endret) Jeg kommer alltid til og bruke Komplett.no, er fornøyd med servicen jeg får der, viss feks. ett produkt blir defekt. 9590984[/snapback] Dem har mange lojale kunder.. Jeg handler hos mange forkjellige webshopper og har aldri hatt problemer med noen av de. eneste som jeg er litt skeptisk til er pixmania siden det er ifra frankrike, men de funker sikkert bra de også. f.eks sendte inn et muligens defekt skjermkort til netshop og dagen etter de fikk den ble et nytt sendt til meg. Jeg pleier å handle hos de som er billigst og regner med de har service og holder seg under norsk lov. Endret 27. september 2007 av freddy85 Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Lenge siden jeg har handlet på komplett. Synes det ofte blir for dyrt der. Hender de har et ok tilbud i ny og ne, men sjeldent. Synes andre steder gir god kundeservice jeg, selv om de av og til trenger en liten motivasjonprat Kan forresten ikke forstå at folk godtar så lang leveringstid... Hvorfor ikke bare bestille et annet sted? Uforståelig for meg personlig... 9591027[/snapback] Vel en grunn kan være produktsortiment/utvalg. Om man skal ha veldig mye så ønsker vel noen ¨å handle alt fra ett sted og da er det vanskelig å finne alt en skal ha på de mindre butikkene. En annen grunn er finansiering for privatpersoner som også skjer elektronisk som komplett tilbyr, og denne er vel genial for mange. Lenke til kommentar
TheHead Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Ja, noe forsinkelse på enkelte varer som det står i disclaimeren (som du bare ser om du komemr via forsiden?) er vel ikke akkurat noe jeg føler representerer virkligheten så veldig godt. AtW jeg er helt enig, men att det er total mangel er fremdeles ikke riktig, total mangel = ingen informasjon i det hele tatt. men uansett er vi alle enige om att det er langt fra godt nok 9585127[/snapback] For ordens skyld: Når jeg sier TOTAL MANGEL PÅ INFORMASJON, så mener jeg at jeg faktisk klarte å legge inn en hel ordre på mange ulike produkter uten at jeg i det hele tatt fikk med meg i klartekst at jeg kunne forvente forsinkelser. Dette var heller synlig hverken når jeg tømte handlekurven eller fikk ordrebekreftelsen. Det var det kalkulert inn forventet sendingsdato på dagens dato + 5 dager. Først etter virkedag 7 kontaktet jeg Komplett og ble informert om situasjonen. Om informasjonen ligger tilgjengelig for den som leter er da for meg helt uinteressant. For meg var det total mangel på informasjon. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 27. september 2007 Del Skrevet 27. september 2007 Ja, noe forsinkelse på enkelte varer som det står i disclaimeren (som du bare ser om du komemr via forsiden?) er vel ikke akkurat noe jeg føler representerer virkligheten så veldig godt. AtW jeg er helt enig, men att det er total mangel er fremdeles ikke riktig, total mangel = ingen informasjon i det hele tatt. men uansett er vi alle enige om att det er langt fra godt nok 9585127[/snapback] For ordens skyld: Når jeg sier TOTAL MANGEL PÅ INFORMASJON, så mener jeg at jeg faktisk klarte å legge inn en hel ordre på mange ulike produkter uten at jeg i det hele tatt fikk med meg i klartekst at jeg kunne forvente forsinkelser. Dette var heller synlig hverken når jeg tømte handlekurven eller fikk ordrebekreftelsen. Det var det kalkulert inn forventet sendingsdato på dagens dato + 5 dager. Først etter virkedag 7 kontaktet jeg Komplett og ble informert om situasjonen. Om informasjonen ligger tilgjengelig for den som leter er da for meg helt uinteressant. For meg var det total mangel på informasjon. 9591136[/snapback] Akkurat det samme som skjedde med meg og nå har jeg ventet i 14dager. Får bare håpe det skjer noe snart da jeg sitter på en pc for tiden som er ubrukelig for 3d studio. Lenke til kommentar
Emla Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Jeg har langt fra lest hele tråden, men har forlengst oppfattet at Komplett har hatt unormalt lange leveringstider. Det er, inntil nå, flere måneder siden jeg handlet sist - og vet følgelig ikke hvordan informasjon om tregere levering har fremkommet inntil nå, bortsett fra melding på forsiden. Uansett bestilte jeg et videokamera osv. i kveld (har det altså ikke jævlig travelt). Informasjonen er utmerket: I ordren (min konto) opplyses: bla bla (alle varene er på lager) har forventet sendingsdato 2007-10-03 Altså - under 1 uke. I ordrebekreftelsen kan jeg lese følgende: Kjære kunde !Vi beklager at vi ligger noe på etterskudd med enkelte leveringer om dagen. Årsaken til forsinkelsen er en kombinasjon av ombygging av vårt lager og godt salg. Hensikten med ombyggingen lageret er å bli enda raskere og mer effektiv på sikt. Vi kjører for tiden døgndrift og gjør vårt ytterste for å minimere ulempene for deg som kunde, og regner med at leveransene skal være i normalt gjenge i løpet av kort tid. Igjen, vi beklager hvis din levering blir forsinket og håper dette ikke medfører noen ulempe for deg. Hvis jeg ikke kunne akseptere denne "forsinkelsen" har jeg all mulighet til å kansellere orderen, og evt. plassere den hos en annen leverandør. Det kan da ikke være vanskeligere enn det? Lenke til kommentar
riroil Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 Du er den første jeg har hørt om som har fått denne beskjeden i ordrebekreftelsen. Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) Jeg har langt fra lest hele tråden, men har forlengst oppfattet at Komplett har hatt unormalt lange leveringstider. Det er, inntil nå, flere måneder siden jeg handlet sist - og vet følgelig ikke hvordan informasjon om tregere levering har fremkommet inntil nå, bortsett fra melding på forsiden. Uansett bestilte jeg et videokamera osv. i kveld (har det altså ikke jævlig travelt). Informasjonen er utmerket: I ordren (min konto) opplyses: bla bla (alle varene er på lager) har forventet sendingsdato 2007-10-03 Altså - under 1 uke. I ordrebekreftelsen kan jeg lese følgende: Kjære kunde !Vi beklager at vi ligger noe på etterskudd med enkelte leveringer om dagen. Årsaken til forsinkelsen er en kombinasjon av ombygging av vårt lager og godt salg. Hensikten med ombyggingen lageret er å bli enda raskere og mer effektiv på sikt. Vi kjører for tiden døgndrift og gjør vårt ytterste for å minimere ulempene for deg som kunde, og regner med at leveransene skal være i normalt gjenge i løpet av kort tid. Igjen, vi beklager hvis din levering blir forsinket og håper dette ikke medfører noen ulempe for deg. Hvis jeg ikke kunne akseptere denne "forsinkelsen" har jeg all mulighet til å kansellere orderen, og evt. plassere den hos en annen leverandør. Det kan da ikke være vanskeligere enn det? 9591393[/snapback] Vel, du skal ikke stole på det som står i ordren din for det som står i min er 14.09.07 og det er akkurat 14 dager siden \. Belag deg på litt lenger ventetid men de har sagt at de begynner og ta igjen ordrene sine og at de selger flere ordre enn de får inn igjen, det var godt og høre. Komplett har beklaget seg på det sterkeste på dette, jeg håper de får styr på lagerproblemene dems snart. Edit: Du er også den første jeg vet om som blir informert i ordren om problemene. høh Endret 28. september 2007 av Danbannan Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 28. september 2007 Del Skrevet 28. september 2007 (endret) slett denne Endret 28. september 2007 av Danbannan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå