Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner ikke hva alle syter etter... bestillte en ekstern harddisk i går kveld. Betalte med visa og den gikk nettopp i posten fra komplett.

 

14 timer fra bestilling til forsendelse er jo ikke noe og klage på smile.gif

 

å der er det igang igjen.............

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg skjønner ikke hva alle syter etter... bestillte en ekstern harddisk i går kveld. Betalte med visa og den gikk nettopp i posten fra komplett.

14 timer fra bestilling til forsendelse er jo ikke noe og klage på :)

Dersom du hadde lest litt mer i tråden hadde du sett at enkelte er mer heldige enn andre, spesielt de som bestiller få varer som ikke er rammet av utsettelsene.
Lenke til kommentar

Heh, seff må jeg legge inn min klage.

 

Bestillingsdato: 2007-09-16 T1*:2*

Ordrenummer: 1317****

Ordrestatus: Åpen

Forventetsendingsdato: 2007-09-20

 

men men, lønningen er brukt opp så venter gjerne et par uker til, så sier jeg til komplett at jeg vil ha varene billigere =)

 

Regner med dem synker litt i pris også=)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Som nvent over her så har jo da datoen for når de er i full drift igjen økt til uke 44, helt uten noe beskjed fra komplotto - de har bare endret datoen i samme beskjeden som har ligget der hele tiden. Altfor dårlig. Forbrukerombudet har en slik "uformelt tips" funksjon på siden slik, hva om alle som har blitt rammet bruker den? Da blir kanskje (tvilsomt) komplotto nødt til å gi bedre beskjed og ikke bare unnskylde seg hele tiden. Da snakker vi om å få RIKTIG "forventet sendetidspunkt", større oppslag på siden og mindre bortforklaringer. Å ikke gi beskjed om slikt er tilsvarende med vileldende markedsføring, de lover leeveringsdatoer de ikke klarer holde.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar
Jeg bestillte PCIe skjermkort, minnebrikker til PC-en og en minnebrikke til mobilen. Ordren ble lagt inn 20.09 og fikk opp forventet sendingsdato 25.09. Klokken 14:54 25.09 var ordren pakket og levert på postkontoret.

 

Ser ut til at ting begynner å gli på plass igjen nå.

 

trn100: Er noen som aldri vil få med seg et eller annet uansett mengde informasjon. Men Komplett kunne godt gitt en bedre advarsel om sine problemer. De hadde kanskje mistet noen kunder, men de hadde beholdt flere enn de de mistet nå pga alt bråket rundt treg leveranse.

9577194[/snapback]

 

Må få lov til å sitere meg selv her for en gangs skyld.

 

I dag, 26.09 klokken 16:55 hentet jeg ut pakken fra postkontoret og nå er varene installert i maskinen min :)

 

Må si jeg er fornøyd med Komplett midt oppi alt dette.

Lenke til kommentar
En kompis av meg (Hamaestra) bestilte PC fra komplett for 2 uker siden omtrent. Han fikk beskjed om at PC-en er utsatt frem til 26. oktober. :hm:

Dårlig levert av Komplett!

Ai ai, jeg mener det burde være en stor, rød advarsel når man går til kassa som forklarer at de har så store problemer, en liten notis blandt alt på forsiden er langt fra godt nok. Hadde jeg vært kompisen din hadde jeg avbestilt med en gang, de kan da vel ikke forvente at folk skal vente 1,5 måneder (eller mer, for den saks skyld) på varene sine?

 

På tide med et komplott mot Kompletts komplotto? :roll:

9576332[/snapback]

Jeg mener akkurat det samme, men han mener at hvis han skulle bestilt like bra PC fra et annet sted ville det blitt myye dyrere.

 

Jeg mener - 1.5 mnd er lang ventetid for ny PC :hm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

En kompis av meg (Hamaestra) bestilte PC fra komplett for 2 uker siden omtrent. Han fikk beskjed om at PC-en er utsatt frem til 26. oktober. :hm:

Dårlig levert av Komplett!

Ai ai, jeg mener det burde være en stor, rød advarsel når man går til kassa som forklarer at de har så store problemer, en liten notis blandt alt på forsiden er langt fra godt nok. Hadde jeg vært kompisen din hadde jeg avbestilt med en gang, de kan da vel ikke forvente at folk skal vente 1,5 måneder (eller mer, for den saks skyld) på varene sine?

På tide med et komplott mot Kompletts komplotto? :roll:

Jeg mener akkurat det samme, men han mener at hvis han skulle bestilt like bra PC fra et annet sted ville det blitt myye dyrere.

Jeg mener - 1.5 mnd er lang ventetid for ny PC :hm:

Komplett vet nå å ta seg betalt. Det er ikke så store prisforskjeller rundt på de forskjellige nettbutikkene, og ingen prisforskjell kan rettferdiggjøre 1.5 måneder med venting, det er hvertfall min mening. Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Måtte bare spøke litt :D

 

Uansett, så tror jeg ikke dette er rette veien å gå.

 

Juridisk sett, så har man ikke krav på prisavslag såfremst prisen på produktet ikke har endret seg fra bestilling til levering, eller produktet i seg selv har en mangel.

 

Dermed kan man konkludere med at det er en samling unike tilfeller du ønsker å kjøre kollektivt mot komplett, noe som dermed vil være umulig administrere.

 

Det bør være opp til hver enkelt å hevde sin rett her, og evt benytte valgfriheten til å bestille andre steder.

 

Det komplett derimot bør få et helt lass med pepper for, er den totale mangelen på informasjn. De har ikke gitt tydelig beskjed om de forsinkelsene man kan risikere når man har lagt inn bestilling, og de svarer heller ikke konkret på henvendelser om når man kan forvente levering.

Lenke til kommentar
er den totale mangelen på informasjn.

 

dette er jo ikke helt riktig da.. selv om informasjonen er latterlig dårlig

 

men det burde, som skrevet før her, vært skrevet tydelig i rødt på forsida hvor store problemer de har nå med levering, OG det skulle vært informasjon før du betaler.

 

venta selv 24 dager, å gud hvor kjedelig det var. grunnet til att jeg ikke handla andre plasser var grunnet finansiering, den på komplett er utrolig enkel, slipper å sende inn søknad om kort osv. synd ingen andre har samme opplegget.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
er den totale mangelen på informasjn.

 

dette er jo ikke helt riktig da.. selv om informasjonen er latterlig dårlig

 

men det burde, som skrevet før her, vært skrevet tydelig i rødt på forsida hvor store problemer de har nå med levering, OG det skulle vært informasjon før du betaler.

 

venta selv 24 dager, å gud hvor kjedelig det var. grunnet til att jeg ikke handla andre plasser var grunnet finansiering, den på komplett er utrolig enkel, slipper å sende inn søknad om kort osv. synd ingen andre har samme opplegget.

9585040[/snapback]

 

Ja, noe forsinkelse på enkelte varer som det står i disclaimeren (som du bare ser om du komemr via forsiden?) er vel ikke akkurat noe jeg føler representerer virkligheten så veldig godt.

 

AtW

Lenke til kommentar
Ja, noe forsinkelse på enkelte varer som det står i disclaimeren (som du bare ser om du komemr via forsiden?) er vel ikke akkurat noe jeg føler representerer virkligheten så veldig godt.

 

AtW

 

jeg er helt enig, men att det er total mangel er fremdeles ikke riktig, total mangel = ingen informasjon i det hele tatt. men uansett er vi alle enige om att det er langt fra godt nok

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...