WebSurf Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Sitter nå med hentelappene i hånden. Ser ut til at posten og gjorde jobben sin temmelig raskt her. Brukte kun 2 dager på og sende det fra sandefjord til kopervik i rogaland. Kan ikke klage på posten i dag, ser det ut til. Endret 27. juli 2007 av Wasters Lenke til kommentar
hampus Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 En ting er lang leveringstid, en annen er selfølgelig å bli løyet til. Ringte til Komplett på torsdag og spurte om når varen kom til å bli sendt. Fikk beskjed om at varen var pakket og klar til sending. Kom hjem på kvelden men pakken var fortsatt ikke sent gitt. Ringte på ny i dag. Gav beskjed om at jeg hadde blitt lovd at varen skulle ha blitt sendt på torsdag. Den hyggelige damen garanterte at den pakken skulle bli sendt i dag på fredag. Er pakken blitt sendt. NEI... På mandag morgen er det en telefon til Komplett hvor jeg vil be om å få hevet kjøpet. Får jeg ikke hevet det så blir det å sende varen i retur når den kommer. Det er rett og slett verdt fraktutgiften. Jeg akseptere selfølgelig at de kan ha problemer på lager pga uforutsette hendelser osv. Men i dette tilfellet er det to forhold som gjør at jeg ikke kommer til å handle der mer. 1 Komplett er klar over sitt problem med lageret. Da bør de opplyse om dette når du bestiller varen slik at kjøper har faktiske opplsyninger å forholde seg til og ikke slik det står i dag. 2 Å bli løyet til er rett og slett uetisk. Lenke til kommentar
rogerthat Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Ordre plassert: 2007-07-24T08:49 WEBPlukking begynt: 2007-07-26T09:34 Ordrestatus: Frigjort for plukk Dette er et skjemkort og to papst vifter. Burde vel ikke ta så lang tid å pakke og sende vel? Spent på om de får sendt den med posten imorgen. Edit: 27.07.07, kl 11:53 - Den er fremdeles ikke sendt 9149777[/snapback] Komplett regnet med at pakka mi ville bli sendt i dag men det har den åpenbart ikke , så vi er i samme sko her Lenke til kommentar
BzzArt Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Komplett regnet med at pakka mi ville bli sendt i dag men det har den åpenbart ikke , så vi er i samme sko her 9156501[/snapback] Har vel fått de samme skoa jeg også. Bestillingen min er frigjort for plukk og plukkingen har foregått i to dager... "Plukking begynt: 2007-07-25T22:57" Hyggelig at de begynte plukkejobben på lageret så sent på kvelden, men det hjelper jo lite siden de virrer rundt der på lageret ennå for å finne de tingene jeg bestilte. (og ja - de er på lageret med grønnskrift...) Innrømmer at jeg er litt utålmodig, men det blir sånn når andre butikker leverer kjappere. Bestilte f.eks et spill på absolutt spill i går. Sendt i posten i dag. Så det er jo ikke komplett umulig for andre bedrifter... Lenke til kommentar
lsevald Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Bestilte varer (alt på lager) tidlig tirsdag morgen (i 04:30 tida) i håp om at pakka skulle bli sendt samme dag, men nei, fikk sendingsbekreftelse først i dag (fredag ettermiddag). Ikke spesielt imponerende Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 Handlet mye på Komplett tidligere pga utvalget og rask ekspedering. Sistnevnte har imidlertid vært merkbart dårligere ved mine to siste bestillinger. Den siste ordren på ca kr 6000 kansellerte jeg i sin helhet etter 3 døgn uten noen bevegelse (alle varene var på lager). Brukte et par andre nettsjapper istedenfor + hentebua til Netshop Oslo, som er det raskeste alternativet for meg. Lenke til kommentar
rogerthat Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Handlet mye på Komplett tidligere pga utvalget og rask ekspedering. Sistnevnte har imidlertid vært merkbart dårligere ved mine to siste bestillinger. Den siste ordren på ca kr 6000 kansellerte jeg i sin helhet etter 3 døgn uten noen bevegelse (alle varene var på lager). Brukte et par andre nettsjapper istedenfor + hentebua til Netshop Oslo, som er det raskeste alternativet for meg. 9156922[/snapback] Komplett har åpenbart sikret seg ved å sørge for at det står "frigjort for plukk" og med det forhindre at kunden kan velge å slette ordren fra sin konto hvis vekommende blir frustert nok når varen ennå ikke har blitt sendt. Litt av noen smartinger. Lenke til kommentar
hampus Skrevet 28. juli 2007 Del Skrevet 28. juli 2007 Handlet mye på Komplett tidligere pga utvalget og rask ekspedering. Sistnevnte har imidlertid vært merkbart dårligere ved mine to siste bestillinger. Den siste ordren på ca kr 6000 kansellerte jeg i sin helhet etter 3 døgn uten noen bevegelse (alle varene var på lager). Brukte et par andre nettsjapper istedenfor + hentebua til Netshop Oslo, som er det raskeste alternativet for meg. 9156922[/snapback] Komplett har åpenbart sikret seg ved å sørge for at det står "frigjort for plukk" og med det forhindre at kunden kan velge å slette ordren fra sin konto hvis vekommende blir frustert nok når varen ennå ikke har blitt sendt. Litt av noen smartinger. 9159994[/snapback] Etter 5 dagen med status frigjort som plukk kommer jeg til å ringe komplett på mandag og kansellere hele kjøpet. Her er fra nettsidene deres, så jeg går ut i fra at det går i orden. "Før ordren er pakket/sendt Slett ordren selv fra ordrestatus på Konto-sidene, eller ring til vår salgsavdeling på 33 47 14 00 og be om at hele ordren slettes. Dersom en av disse instanser bekrefter at ordren er slettet, da har du angret. For din egen del kan det være lurt å beholde kopi av e-post og informasjon om hvem du har pratet med i forbindelse med at du angret i minst 14 dager." Men det skulle ikke forundre meg om jeg da får beskjed om at varene er pakket og at der er for seint til å kansellere bestillingen. Lenke til kommentar
rogerthat Skrevet 29. juli 2007 Del Skrevet 29. juli 2007 Nå har jeg endelig fått bekreftelse på at den er sendt. Lenke til kommentar
Bza Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Tror du måtte ha vært uheldig med timing og produkter. Jeg bestillte to produkter i går kveld (søndag), og de har jeg fått bekreftelse på forsendelse med sporingsnummer hos posten på etter ca 17 timer fra bestilling. (5 timer siden normal arbeidstid startet) Lenke til kommentar
hampus Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Nå har jeg endelig fått bekreftelse på at den er sendt. 9167385[/snapback] He he tipper på at det står "MOTTATT DATA OM SENDING" på sporingen til posten. Det betyr at de har gitt posten beskjed om at komplett har en pakke som skal leveres. Den er mao ikke levert til posten. SÅ er du heldig så får posten den i dag. Og er du enda heldigere så får du den i morgen. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Rart ingen har tatt opp emnet enda men det er et helt vanlig kjent problem at logostikk er noe dritt i fellesferien. Bedrifter har ferieavvikling og står da med halv bemanning eller mindre mens ordremengden er noenlunde den samme. Da sliter de med å få sendt av gårde alt som skal sendes innen rimelig tid. Har opplevd dette i mange tilfeller i sommer både privat og i jobbsammenheng. Morro og få bekreftelse på at delene er på lager for deretter å se at de er restnotert når man får pakken på grunn av at noen på lageret ikke har funnet varen som skulle sendes. Ta det bare med ro dette går over i løpet av august. Lenke til kommentar
Bza Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 De fleste seriøse bedrifter har vel en eller annen form for vikar-ordning som erstatter de som er på ferie i sommeren. Såpass burde man i alle fall forvente dersom ikke butikken oppgir at i denne perioden vil ting gå litt tregere. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Der har du neste problem. Sommervikarene er på langt nær så effektive som de faste der til vanlig. Det er ikke bare og hive en vikar inn i et velsmurt system, de trenger litt tid til å lære seg rutinene og blir dermed en del mindre effektive. Lenke til kommentar
hampus Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 De fleste seriøse bedrifter har vel en eller annen form for vikar-ordning som erstatter de som er på ferie i sommeren. Såpass burde man i alle fall forvente dersom ikke butikken oppgir at i denne perioden vil ting gå litt tregere. 9173256[/snapback] er så enig med deg. Hvis de ikke klarer å fylle de lagertider de har sagt, så får de oppgi dette ved bestilling. Har ikke opplevd dette problemet hos f.eks amentio. Der fikk jeg varene dagen etter, selv om de vist nok ikke har egne lager. Lenke til kommentar
Lord Hell Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg skulle ha deler til 2 pcer i mars og de hadde alle delene på lager når jeg bestilte. jeg ventet først en uke og sende de 2 mailer ang hva som foregikk. så engang i uke 2 så hadde de plutselig ikke alle delene på lager lengre. ble ganske sur og sint på komplett etter denne hendelsen og valgte å droppe hele kjøpet hos de. Kommer ikke til å handle hos de mer ettersom det finnes langt kjappere nettbutikker enn komplett Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 perpyro Postet i dag, 16:44 Ta det bare med ro dette går over i løpet av august. Det er jeg spent på å se. Dette med særdeles ustabil leveringstid er noe jeg har merket lenge før ferien. Når jeg ser tilbake på alle mine bestillinger har det blitt gradvis dårligere leveringstid. Eller mer korrekt, det har oftere tatt lang tid, for det er ikke hver gang. Jeg skønner jo også at det ikke alltid er like lett å ha samme leveringstid hele tiden, men Komplett gjør det i mine øyne vesentlig mye dårligere enn de andre jeg bruker. "Problemet" med Komplett er at de har så utrolig mye av det jeg ofte skal ha, at jeg velger dem, selv om jeg foretrekker å handle andre, og mer forutsigbare steder. Uansett, det jeg ikke klarer å forstå uavhengig av ferie eller ikke er hvordan det kan ha seg at noen her får varene sendt samme dag, mens andres står urørt et par dager. Som du nevner Pyro, er det nok litt mer variabel effektivitet på sommervikarer, men at de skal suse rundt på lageret med plukklisten i flere dager...? Lenke til kommentar
Bza Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Der har du neste problem.Sommervikarene er på langt nær så effektive som de faste der til vanlig. Det er ikke bare og hive en vikar inn i et velsmurt system, de trenger litt tid til å lære seg rutinene og blir dermed en del mindre effektive. 9173291[/snapback] Nei, men normalt sett er pågangen tilsvarende mindre i fellesferien. Det som sikkert har "ødelagt" for komplett denne ferien er nok prisfallet på prosessorer fra Intel som har medført unormal stor shoppingglede blant PC-byggerne. Dermed har etterspørselen vært større enn kapasiteten i vikariatperioden. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 At de bruker dager på ei plukkliste er nok ikke tilfelle. De har jo tross alt mange kunder sammenlignet med mange andre og burde selvsagt ha bemanning til det også. Man kan vel også skylde på deres raske vekst som sikkert har skapt sine problemer i tillegg til sommerferien. Min erfaring er i allefal at ferietida sakker opp alle funksjonene i samfunnet. Lenke til kommentar
sion Skrevet 30. juli 2007 Del Skrevet 30. juli 2007 Jeg fikk levert et par deler under 24 timer etter bestilling fra Komplett Ikke alltid det går så fort, men jeg kan trygt anbefale Komplett. Husk å sjekke at de faktisk har det du bestiller på lager, ellers kan leveringen ta tid.. S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå