Mez Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 EDIT: sjekket forsiden deres nå og kunne ikke finne noe dær som indikerte dette,det burde det absolutt stå.Feks; gruttet utbygging/ombygging forventes det en del lengre leveringstid enn normalt . 9500277[/snapback] Står link til det på forsiden da: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=page...9d-98ald3y9f1cv Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) @snekkern: Det står en liten notis på hovedsiden til komplett, "forsinket levering", rett ved siden av vinnere av en eller annen konkurranse. Problemet er at denne er svært lett å overse, den burde dessuten vært "bakt" inn i bestillingsprosessen. Kommer man inn via prisguiden, ser man jo ikke hovedsiden... Tetanus edit: for sent Endret 15. september 2007 av Tetanus Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 EDIT: sjekket forsiden deres nå og kunne ikke finne noe dær som indikerte dette,det burde det absolutt stå.Feks; gruttet utbygging/ombygging forventes det en del lengre leveringstid enn normalt . 9500277[/snapback] Står link til det på forsiden da: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=page...9d-98ald3y9f1cv 9500345[/snapback] OK,men den var ikke lett å se da Lenke til kommentar
Mez Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 EDIT: sjekket forsiden deres nå og kunne ikke finne noe dær som indikerte dette,det burde det absolutt stå.Feks; gruttet utbygging/ombygging forventes det en del lengre leveringstid enn normalt . 9500277[/snapback] Står link til det på forsiden da: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=page...9d-98ald3y9f1cv 9500345[/snapback] OK,men den var ikke lett å se da 9500379[/snapback] Ikke for lett å se nei, men vel ikke påstå at de prøver å gjemme den bort heller. Se på http://www.norek.no/k/k.aspx - de har virkelig gjort meldingen synlig der hvertfall... En mellomting hadde vært bra på begge sider syntes jeg. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Den er ganske lett å over se ja. "Noe forsinkelse" burde også utdypes. Et par-tre dager kan kalles en forsinkelse i en vanlig nettbutikk, og det er lett å forestille seg at det gjelder så kort tid. Det burde for eksempel stått "forsinkelser på opp mot tre uker" om de hadde turt å være ælige ovenfor kundene sine, noe jeg synes de burde være. Ja, det ville skremt flere fra å kjøpe, men de burde hatt en plikt om å opplyse om dette skikkelig. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 TheCooler Postet i dag, 16:01Hadde de opplyst om forsinkelsene og satt en i nærheten av realistisk leveringsdato hadde det ikke vært noe å bråke om i det hele tatt selvfølgelig. Men det er akkurat det de ikke har gjort - helt bevisst - for å holde flest mulig folk på gress til de klarer å få levert varene og dermed får pengene sine. Det hadde faktisk vært så enkelt å gjøre en vesentlig bedre "figur" enn Komplett gjør nå ja. Den massive kritikken går i hovedsak på 2 ting; 1. Manglende informasjon. Jeg går aldri via forsiden når jeg handler, og det skulle ikke være nødvendig å lete etter slik informasjon. Hvis de virkelig ønsket å informere sinde kunder, ville dette stått i forbindelse med selve handelen, feks der man velger forsendelsesmåte. 2. Den helt tilfeldige ordrerekkefølgen. Det er dette som har skapt grobunn for utrykk som KompLotto, eller JokerNord, fordi det er ganske treffende. Når 2 personer bestiller samtidig, forventer man at de blir behandlet nogenlunde likt, og kronologisk rekkefølge er vel det de fleste håper på. Dette er åpenbart ikke tilfelle hos Komplett, der det kan skille med uker... Og heller ikke dette har vi fått noe offesiell forklaring på. Komplett velger å tie, og da syns jeg de fortjener all kritikk de får, og mere til. Så ja Snekker'n jeg er forsjåvidt enig i at man ikke bør klage dersom man leser denne tråden, og så legger inn bestilling, men svært mange gjør det nok i omvendt rekkefølge. Selv bruker jeg ikke Komplett lenger. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Det morsomme med dette er at norek.no har lagt inn en slik stor beskjed. Samtlige av bygg-din-egen-nettbutikk-sjappene som amentio, mshop, stretto, papyrus osv har lagt ut lignende beskjed rundt seg selv. Disse butikkene er kun et speil av norek/komplett sitt lager samt andre grossister, og med samme trege leveringstid som de som bestiller fra komplett opplever. Lenke til kommentar
1rescue Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 Hei, jeg har jo lagt merke til denne tråden og andre som har med Komplett's forsinkelser å gjøre. men siden jeg nå alltid har fått god service fra Komplett, og det egentlig ikke spiller så veldig stor rolle om varen ankommer noen dager senere enn vanlig, valgte jeg likevel å bestille fra Komplett denne gangen også. Så jeg bestilte en Q6600 sent om kvelden den 13.09 og allerede i dag kunne jeg hente den på posten her i Bergen. Alt bra så langt, men jeg bestilte også noe ram samtidig (trodde det skulle komme i samme pakken) men denne ordren står fortsatt som 'åpen' med forventet sendedato 17.09. Men likevel mener jeg at dette er ok, med tanke på lagerstyringsproblemer, og en mengde ordrer som ikke er sendt ut ennå. Dette er min erfaring sålangt, synes jo utrolig synd på dem som må vente så lenge som enkelte her gjør. Mvh Erik Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 15. september 2007 Del Skrevet 15. september 2007 (endret) det med forventet sende dato på rammen din, kan du nok ta med en stor klype salt. får bare håpe komplett kommer seg på beina igjen snart, men som det er sagt tusen ganger, helt på tryne att noen får varer dagen etter, mens andre må vente 3 uker + Endret 15. september 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 helt på tryne att noen får varer dagen etter, mens andre må vente 3 uker + 9503253[/snapback] Komplotto Lenke til kommentar
caravelle Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Tja da var min ordre sendt etter å ventet siden 25.August hadde mye småplukk som skulle nordover. Alt ble sendt igår eller blir vel sendt videre mandag. Dere bør vel sjekke status nå. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Høyttalerene mine som har ligget noen uker på vent er nå plukket og sendt. De ordner opp etterhvert, bra jeg ikke hadde dårlig tid denne gang. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 (endret) Skal jo ikke nekte bedrifter å gjøre tabber, mennesker de au. Men at de ikke kan klare å skrive det med fete bokstaver på første siden av komplett.no er meg en stor gåte. "Beklager med pga store problemer med nytt lager kan vente tiden bli lenger en vanlig, vi gjør vårt beste for å rette på dette problemet så fort det lar seg gjøre. Komplett" De haddet jo mistet noen kunder her og nå på det, men det må jo være milvis bedre en dette Endret 16. september 2007 av simalarion Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 16. september 2007 Del Skrevet 16. september 2007 Ser ut som det begynner å løsne nå da flere sier varene er plukket,la oss håpe de er over den verste kneika nå Lenke til kommentar
Eurit Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ordren har hatt status som "Åpen" i to uker nå - forventet sendetid 09.09.07. Og nå har søren meg ene produktet gått tomt på lageret og, ubekreftet inne på lager 29. =\ Må jeg slette hele ordren og lage ny, eller kan jeg legge til en ny bestilling i ordren? Må vel kanskje vente like lenge uansett, men... Dette er for dårlig. Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Bestilte en Sony Receiver samt en component kabel fra komplett den 5/9 og den kunne hentes 7/9. Kan virke som små bestillinger går kjappere ut enn andre. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Ordren har hatt status som "Åpen" i to uker nå - forventet sendetid 09.09.07. Og nå har søren meg ene produktet gått tomt på lageret og, ubekreftet inne på lager 29. =\ 9510553[/snapback] Jeg vil tro varene på lager indikerer hva som er tilgjengelig og ikke allerede solgt. Du har jo per def kjøpt varen som da skal trekkes ut fra tilgjengelig lagerbeholdning. I og med at varene ikke er sendt ut må de ligge fysisk på lageret, forhåpentligvis med ditt navn på. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) Ordren har hatt status som "Åpen" i to uker nå - forventet sendetid 09.09.07. Og nå har søren meg ene produktet gått tomt på lageret og, ubekreftet inne på lager 29. =\ Må jeg slette hele ordren og lage ny, eller kan jeg legge til en ny bestilling i ordren? Må vel kanskje vente like lenge uansett, men... Dette er for dårlig. 9510553[/snapback] Jeg bestillte et produkt fra komplett som det var bare 1 enhet igjenn av. Etter et par dager forsvant den siste enheten men orderen sto fortsatt som åpen. Men etter et par dager der igjenn så ble det jeg hadde bestillt sendt. Så det virker som om de registrerer varene du bestiller og holder av de. Hvis det ikke ligger noen lengre fram i køen med samme bestilling da. Jeg har ikke noe i mot komplett. De har bygd om pakkesystemet til fordel for oss kunder og overgangen gikk uheldigvis ikke så knirkefritt. Men de bygde om systemet for at kundene kunne oppleve bedre og raskere service på sikt. Mange her som lever i nuet virker det som og er mer utolmodig enn min 1 år gammel datter. Jeg vil heller klage på posten som ikke klarer å levere meg pakken som komplett har sendt. Den ble sendt 13/9 og per i dag (17/9) er den fortsatt i Stokke. EDIT: Nå har pakken enderlig kommet til oslo Endret 17. september 2007 av Marsan Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 (endret) @Marsan m/flere: "Ikke kom her og kom her" og beskylde andre for å være utålmodige.. Da har du/dere overhodet ikke forstått hva tråden handler om vil jeg påstå. Og så i tillegg vise utålmodighet over Posten.. :!: PS: Min siste ordre har nå vært åpen i 17 dager. Greit nok, jeg har ikke hastverk. Men KompLotto har ikke akkurat imponert med informasjon i denne tiden. Heller ikke forklart meg (eller andre) hvorfor andre har fått levert ordre "på dagen" (i samme tidsrom). *Det* hadde vært fint om en representant for KompLotto dukket opp i tråden og kom med en *god* forklaring. Og da tenker jeg ikke på Repaguy og tilsvarende brukere.. Endret 17. september 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
wickedsick Skrevet 17. september 2007 Del Skrevet 17. september 2007 Hm, min maskin er står fortsatt frigjort for plukk, det har den gjort siden fredag morgen. Hvis den har samme status ikveld avbestiller jeg, og forsøker meg på shg sin pc-bygger, litt mer komplisert, men hvor vanskelig kan det være.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå