Wolfman83 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg tok " Hentes på Automat, Oslo S " og betaller Oppkrav.. Kanskje noe med det å gjøre..? 9491960[/snapback] Har ikke helt troen på det, siden den må plukkes og pakkes av komplett FØRST, og at det er der flaskehalsen ligger. Enten henger det sammen med om hele lageret er avstengt, eller om enkelte deler er åpne slik at noen varer kan plukkes, mens andre er utilgjengelige? Virker som om det er de som bestiller 1 vare (feks en harddisk) som blir prioritert, kontra de som bestiller flere? Lenke til kommentar
wickedsick Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 @perroga, hva var det du bestilte 27/8? Min ordre ble bestilt 28/8 og ble frigjort for plukk idag, 14/9. Kan den bli liggende "frigjort for plukk" lenge? Lenke til kommentar
perroga Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Dersom ikke nettbutikken behandler varen innen maks 3-4 dager så kansellerer jeg ordren. På grunn av denne tregheten har jeg gått permanent over til MPX, her tar det ca 2 dager før ordren er ekspedert og sendt. Å vente i 1-3 uker er helt uaktuelt, i tillegg har komplett høyere pris en de andre også. Ser ingen gode grunner lengre til å benytte komplett. 9490091[/snapback] Kanskje MPX er løsningen? Til orientering: Komplett sluker MPX Se linker: http://www.komplett.no/k/k.asp?action=page...9d-98ald3y9f1cv http://php.digi.no/php/art.php?id=386178 http://www.idg.no/bransje/bransjenyheter/article57345.ece Lenke til kommentar
perroga Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 @perroga, hva var det du bestilte 27/8? Min ordre ble bestilt 28/8 og ble frigjort for plukk idag, 14/9. Kan den bli liggende "frigjort for plukk" lenge? 9491981[/snapback] Jeg bestilte ----------------------------------------------------------------------------- Bestillingsdato: 2007-08-29 T21:35 Ordrenummer: 13129886 Ordrestatus: Åpen Antall Varenr. Beskrivelse 1.00 335837 Canon Digital IXUS 950 IS, 8MP, 2.5" LCD 4x optisk zoom, optisk bildestabilisator 1.00 314274 TwinMOS Secure Digital 2048MB, 150X, Ultra-X, 17/22.5MB Write/read speed 1.00 308879 Canon Bæreveske DCC-70 IXUS 700/750/800/850/900/950 -------------------------------------------------------------------------------- Bestillingsdato: 2007-08-27 T13:19 Ordrenummer: 13120081 Ordrestatus: Åpen Antall Varenr. Beskrivelse 1.00 325555 Canon Pixma MP600R, 30spm 9600*2400dpi, 6.3cm LCD 1.00 318903 Canon Blekk multipakke 4 stk CLI-8 + fotopapir -------------------------------------------------------------------------------- Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hehe Komplett sluker mpx for å bekjempe elkjøp hehe.. er jo ikke en reell utfordrer en gang. Hvem kjøper vel datautstyr der de ansatte ikke vet forskjellen mellom 1 og 2 gb ram? Lenke til kommentar
zonko Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 (endret) Postoppkrav hos meg også. Hvilke sendelsestype det er har nok lite å si tror jeg. Tror det er mye rot i systemet til Komplett nå, så kanskje de prøver å skrape av toppen på isfjellet nå? Etter min mening skulle de ha skrapet nedenifra. Bestilte i går to varer hos mpx, den ene en erstatning for en vare jeg har inne hos komplett, som jeg da kansellerte. Den ene varen jeg bestilte hos mpx er nå sendt for et kvarter siden, etter at jeg bestilte like før midnatt i går. Den andre varen er satt på vent siden den ikke er på lager ennå. Dette synes jeg er service, bra mpx! OT: bestilte pakken fra mpx som oppkrav, men nå kommer de hver for seg. Jeg må ikke betale dobbelt for frakt og oppkrav da? Endret 14. september 2007 av zonko Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Postoppkrav hos meg også. Hvilke sendelsestype det er har nok lite å si tror jeg. Tror det er mye rot i systemet til Komplett nå, så kanskje de prøver å skrape av toppen på isfjellet nå? Etter min mening skulle de ha skrapet nedenifra. 9492041[/snapback] For å komme til nedenfra, må toppen skrapes først.. Lenke til kommentar
zonko Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 For å komme til nedenfra, må toppen skrapes først.. 9492057[/snapback] Virker som det er komplett-mottoet ja. Noen som kan leie dem et skikkelig borr, slik at de kan komme underst? Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Postoppkrav hos meg også. Hvilke sendelsestype det er har nok lite å si tror jeg. Tror det er mye rot i systemet til Komplett nå, så kanskje de prøver å skrape av toppen på isfjellet nå? Etter min mening skulle de ha skrapet nedenifra. 9492041[/snapback] jeg har en teori på at de har skrevet ut alle ordrene i papirformat, kjørt over haugen med snøfreser, slik at de blir blandet godt, for så at det står en person der og trekker tilfeldig Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hehe Komplett sluker mpx for å bekjempe elkjøp hehe.. er jo ikke en reell utfordrer en gang. Hvem kjøper vel datautstyr der de ansatte ikke vet forskjellen mellom 1 og 2 gb ram? 9492011[/snapback] Elkjøp gikk ut med for en tid tilbake at de skulle bli bedre og større enn Komplett på nett med ny nettside. Denne nettsiden har jeg dog ikke sett noe til, og aner ikke hvor blir av. Men det er nok det det utsagnet er grunnlag for, og ikke dagens Elkjøp. Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Hehe Komplett sluker mpx for å bekjempe elkjøp hehe.. er jo ikke en reell utfordrer en gang. Hvem kjøper vel datautstyr der de ansatte ikke vet forskjellen mellom 1 og 2 gb ram? 9492011[/snapback] Elkjøp gikk ut med for en tid tilbake at de skulle bli bedre og større enn Komplett på nett med ny nettside. Denne nettsiden har jeg dog ikke sett noe til, og aner ikke hvor blir av. Men det er nok det det utsagnet er grunnlag for, og ikke dagens Elkjøp. 9492100[/snapback] ok, men det tror jeg ikke lar seg relisere med det første, da må de vel bytte ut en del av folkene sine først? Husk at folkene på elkjøp skal vite like mye om kjøleskap, tver, ipoder, støvsugerposer, og ikke for å glemme bateridrevet barebermaskin En annen ting er måten elkjøp drives på? De kjøper inn en enorm mengde varer fra sin forhandler for å få ned prisen, og fordeler de på alle sentrene sine. Poblemet er bare at dette er en tidkrevende prosess, og når elkjøp først kan reklamere med sine "supertilbud" er varen utgått på dato. Denne mentaliteten har sikkert funket på støvsugerposer som ikke endrer seg så mye med årene, men med tanke på pcutstyr hvor 1 mnd gammel vare allerede kan være foreldet, funker ikke denne tankegangen. Syns komplett også har begynt å selge mye junk i det siste, som radiostyrte båter og hårfønere? Hva er det for noe? Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 De større Elkjøpbutikkene er delt opp i avdelinger, så en kjøleskapselger trenger ikke vite noe om data for han skal aldri selge så mye som en printerpatron. Elkjøp tjener penger som pokker fordi veldig mange liker å handle av en person. Om den personen er så flink eller ei betyr ikke alltid like mye. Å smelle av 10k på en nettbutikk er for mange en stor terskel å gå over. Da kan f.eks nettbutikken til Elkjøp være en inngangsbillett, noe mere trygt og kjent. Kjøpet man på nett er man også overlatt til seg selv, man får ikek sett eller tatt på produktet. Større ting som f.eks kjøleskap som Komplett nå selger vill jeg aldri kjøpt der av servicehensyn. Litt enklere å dra til 'lokalbutikken' å få hjelp til sånt. Ikke undervurder de store elektrokjedene, de selger som bare pokker. Lenke til kommentar
snurr Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Komplett har sagt rett ut at de prioriterer bestillinger til postautomaten på Oslo S. Har ofte benyttet den, de ekstra kronene sitter ofte løst dersom jeg kan få varen samme dag jeg bestiller (gjelder bestillinger gjort innen kl. 10). I forrige uke tok det en dag ekstra for en bestilling jeg la inn, bestilt natt til mandag, hentet på tirsdag ettermiddag, ikke så ille med alt tullet de driver med for tiden. Men i går var tålmodigheten slutt, slettet en annen bestilling som skulle leveres som vanlig servicepakke og la inn en ordre på netshop. Ordren hadde ligget i status åpen i over en uke, størrelsen på varene var ikke noe hinder for automaten, så dette ville vært en grei måte å snike i køen på, men nok er nok. Netshop var dyrere, men akkuratt nå fortjener ikke Komplett pengene mine. Trist at informasjonen svikter, det virker nesten som om man enten tror alt skal ordne seg i morgen. Eller at de tror at folk ikke merker tre uker ekstra leveringstid og at man derfor holder igjen. Komplett har alltid vært min foretrukne nettsjappe, rask, godt utvalg og lager, god informasjon om produktene og stabil levering. Foreløpig vil jeg plassere alle fremtidige ordrer hos andre, men fremdeles bruke Komplett til å finne riktig produkt, nettstedet er det beste i landet til dette. Om jeg til slutt begynnerå handle hos dem igjen er avhengig av hvordan de informerer kundene sine, ikke bare at de ordner det tekniske. Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 For å komme til nedenfra, må toppen skrapes først.. 9492057[/snapback] Virker som det er komplett-mottoet ja. Noen som kan leie dem et skikkelig borr, slik at de kan komme underst? 9492070[/snapback] Haha.. Har et borr jeg.. Men tviler på at det holder til det som skal gjøres.. =p Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Postoppkrav hos meg også. Hvilke sendelsestype det er har nok lite å si tror jeg. Tror det er mye rot i systemet til Komplett nå, så kanskje de prøver å skrape av toppen på isfjellet nå? Etter min mening skulle de ha skrapet nedenifra. 9492041[/snapback] jeg har en teori på at de har skrevet ut alle ordrene i papirformat, kjørt over haugen med snøfreser, slik at de blir blandet godt, for så at det står en person der og trekker tilfeldig 9492091[/snapback] Og jeg ble den heldige.. =P Lenke til kommentar
_Daniel_ Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Jeg tok " Hentes på Automat, Oslo S " og betaller Oppkrav.. Kanskje noe med det å gjøre..? 9491960[/snapback] Har ikke helt troen på det, siden den må plukkes og pakkes av komplett FØRST, og at det er der flaskehalsen ligger. Enten henger det sammen med om hele lageret er avstengt, eller om enkelte deler er åpne slik at noen varer kan plukkes, mens andre er utilgjengelige? Virker som om det er de som bestiller 1 vare (feks en harddisk) som blir prioritert, kontra de som bestiller flere? 9491979[/snapback] Det jeg bestilte var detta... 104097 FireWire Kabel 4/6 pin 2m IEEE 1394a 1 stk i levering 803272022 Plukking begynt: 2007-09-14T08:00 Frigjort for plukk 1.00 80,65 80,65 338035 Western Digital My Book Premium Edition II 1TB USB2.0/Firewire 800 1 stk i levering 803272022 Plukking begynt: 2007-09-14T08:00 Frigjort for plukk 1.00 2.350,00 2.350,00 114902 Patchkabel UTP CAT5E Grå 20m RJ-45/RJ-45, AWG24 1 stk i levering 803272022 Plukking begynt: 2007-09-14T08:00 Frigjort for plukk 1.00 141,13 141,13 325548 NEC DVD-brenner AD-5170 IDE Silver OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) 1 stk i levering 803272022 Plukking begynt: 2007-09-14T08:00 Frigjort for plukk 1.00 299,00 299,00 Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 De større Elkjøpbutikkene er delt opp i avdelinger, så en kjøleskapselger trenger ikke vite noe om data for han skal aldri selge så mye som en printerpatron.Elkjøp tjener penger som pokker fordi veldig mange liker å handle av en person. Om den personen er så flink eller ei betyr ikke alltid like mye. Å smelle av 10k på en nettbutikk er for mange en stor terskel å gå over. Da kan f.eks nettbutikken til Elkjøp være en inngangsbillett, noe mere trygt og kjent. Kjøpet man på nett er man også overlatt til seg selv, man får ikek sett eller tatt på produktet. Større ting som f.eks kjøleskap som Komplett nå selger vill jeg aldri kjøpt der av servicehensyn. Litt enklere å dra til 'lokalbutikken' å få hjelp til sånt. Ikke undervurder de store elektrokjedene, de selger som bare pokker. 9492239[/snapback] du har noen gode poenger her, og jeg generaliserer en del for å få fram poenget mitt. Vil påstå følgende: - Elkjøp tjener på å være mer synlig enn komplett i form av synlige butikker, konkrete salgspersoner og varer man kan "kjenne på" før man evt kjøper. - Elkjøp klarer ikke å matche komplett med tanke på kompetanse blant de ansatte. Mao, det vil være lettere for en mindre faglig kvalifisert selger å få jobb på (dataavdelingen) elkjøp enn på Komplett. - Elkjøp vil med dagens kjøp og salg metode (kjøpe enorme mengder av et produkt for å få ned prisen og fordele det på utsalgsstedene sine), være overlegen Komplett ved at de får ned prisen. Ulempen er imidlertid at disse varene har vært i markedet en stund og bevist at de er salgbare, og er dermed ikke det "nyeste" markedet har å by på. Slik som det er nå vil jeg anta at det utstyret elkjøp selger jevnt over ligger et halvt år bak markedet, mens Komplett hele tiden selger det nyeste markedet har å by på. Alt dette vil igjen føre til at massene som generelt ikke har så mye peiling på hva som er hva når det gjeløder kvalitet og pris, velger elkjøp, siden varene virker billige, er synlige, og lett tilgjengelige. Nettopp derfor tror jeg ikke det er på nett at elkjøp skal gjøre det. Nettet er kompletts (og andre pc-leverandørers) domene. Syns samtidig at der er merkelig at komplett begynner å selge kjøleskap osv, da folk flest kjøper dette hos sin lokale forhandler (som feks elkjøp) av overnevnte grunner. Lurer på om komplett gjorde en bommert da de valgte å gjøre seg mindre synlige ved at de skilte seg fra de synlige butikkene sine i de største byene i norge. Datakjeden er jo ikke akkurat det samme, da de er 10-15% overpriset på alle varer sammenlignet med nettbutikkene. Vel.. skal ikke kjede dere lenger med denne avhandlingen men lurer på hva komplett egentlig driver med når nettet er det eneste de har, og i tillegg ikke klarer å levere? En sovende gigant som er i ferd med å drite seg ut? Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Daniel: da har jeg ikke peiling, kanskje snøfreser teorien min stemmer? Lenke til kommentar
zonko Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Daniel: da har jeg ikke peiling, kanskje snøfreser teorien min stemmer? 9492468[/snapback] Faktisk det jeg kom fram til jeg også Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Daniel: da har jeg ikke peiling, kanskje snøfreser teorien min stemmer? 9492468[/snapback] Faktisk det jeg kom fram til jeg også 9492486[/snapback] hehe, men kom til å tenke på at det må være en eller annen form for prioritering? Ting tyder på at det ikker er prisen det kommer an på, og heller ikke antall varer man bestiller. Kanskje er det hvor lenge man har vært kunde av komplett, eller hvor mye man har handlet for i fortiden som bestemmer? Daniel: når ca ble du kunde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå