Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid

Anbefalte innlegg

Så nå kan Komplett vinke farvel til drøyt 20.000 kroner. Your loss!

9141162[/snapback]

Har samme historie her, Jeg bestilte datadeler til 14000 i vinter(til dataen i sign.), Etter fire fulle arbeidsdager hadde fremdeles ikke pakken blitt sendt. Jeg sender mail og klager, men alle svar jeg får er intetsigende og forvirrende.

For å gjøre historien kort, det virker som om de lider under ett automatisert system med null fleksibilitet, og medarbeidere som ikke har noen interesse i å hjelpe kunder og få salg gjort.

Endte opp med å bryte salget og brukte en mye mindre webutikk, med samme store utvalg. Tilsammen ble bestillingen hele 1500kr billigere, og varene ble sendt ved første arbeidsdag. Og kundeservicen ble gjort av folk med ansvar, og ikke Wallmartslaver på gulvet.

Trist å tenke på at jeg har hatt komplett som eneste shop og hivd så mye penger til dem gjennom årene, men det er det definetivt slutt på nå.

EDIT: Men en ting skal de ha, bilder og masse info på nesten hver vare er veldig positivt.

Endret av -sparks-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den behandlingstiden er definitivt noe galt med. noe i systemet deres må ha slått seg vrang slik at bestilingen blir hengende. du bør kontakte dem med en gang. henger bestillingen på samme steg i mer enn et par dager når alle varer er på lager er som regel noe galt.

har ikke lest hele tråden, kun OP.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Den behandlingstiden er definitivt noe galt med. noe i systemet deres må ha slått seg vrang slik at bestilingen blir hengende. du bør kontakte dem med en gang. henger bestillingen på samme steg i mer enn et par dager når alle varer er på lager er som regel noe galt.

har ikke lest hele tråden, kun OP.

-Stigma

9141661[/snapback]

Litt av problemet er at oppdateringen gjennom konto-siden er utrolig dårlig og lite informerende. Min pc-ordre sto på Åpen i en uke+, så ble den Frigjort for Plukk. Det sto den på i 1.5-2 uker før den ble sendt.

Digger svartiden hos support, men det er irriterende at en må maile så mye for å få info og sjekke opp.

Lenke til kommentar

Har i grunn ikke så mye negativt om Komplett å si. Bestillte pc deler og ei ny kasse for litt over 7 tusen noen dager siden og det tok 3 dager før jeg kunne hente det på posten. Bestillte en dvd brenner og noe annet smått på Lørdag som vil være fremme i morgen iflg netspor.

Har for det meste handla på komplett dem siste åra, hatt noen retur saker som har for det meste gått greit med untak av en PC som ble sent in.

Dem skifta hovedkort, pc'n kom igjen, virka fortsatt ikke og når den ble sent tilbake så fikk beskjed om at CPU'n hadde blitt chipa (mista en bit i det ene hjørnet), og ble ikke erstatta på garanti. Dem siste som hadde rørt den cpu'n var dem når dem skifta hovedkortet, så det var jo rimelig surt :hrm:

Lenke til kommentar

Selv venter jeg gjerne 1 uke på en pakke, fordi alle mine reklamasjons/garanti-erfaringer med komplett de siste årene har vært super.

(Hadde en kompis med store problemer med et GF2-kort, men det løste seg også til slutt. Han fikk erstattet det etter lang tids krangling med datidens toppkort!)

Selv synes jeg det hjelper lite å være rask ut med varen, dersom butikken er ubrukelig på service. (Sjokolade er ikke det samme som super service. Skjønner ikke hvorfor folk er så glad for den sjokoladen..)

Lenke til kommentar

Vel, jeg har kun positive erfaringer med komplett. Har akkurat hadt 2 ordre på rad fra dem. Begge har blitt sendt dagen etter. Andre ordren var også på en søndag. Samme søndagen svarte de også på mail sendt til dem samme dag.

Jeg har ihvertfall kun positive erfaringer med komplett gjennom de årene jeg har brukt dem.

Lenke til kommentar
Det er vel bare å ringe dersom det haster? De tar jo telefonen der også. Bare at noen svarer er jo service som overgår mange i disse dager..

9145019[/snapback]

Jeg trodde poenget med en nettbutikk var at man kunne bestille varer online, ikke at man skulle bruke det som en katalog for så å bestille pr. telefon ...

Det er tydelig at ikke alle opplever forsinkelser hos Komplett, men for de som gjør det er det jo ekstra surt ... Hvis det er forutsigbarhet man er ute etter, så har jeg bedre erfaringer med NetShop, PSData og MPX i siste kvartal. Men det er jo ingen regel som sier at det alltid vil være slik. Jeg har ikke gitt opp Komplett for evig og alltid. (Og når det gjelder service har jeg alltid blitt realt behandlet av alle de fire ovennevnte nettbutikkene, så er det sagt også. Æres den som æres bør.)

Lenke til kommentar

Det hele kan vel oppsummeres med at alle nettbutikker har gode og dårlige dager. Og av og til er man den som er uheldig og må "lide" for akkurat det. Ideelt sett skal det ikke være sånn, men hvem er perfekt?

Jeg syns det er bra at NetShop titter innom diskusjonene her fra tid til annen for å se hvordan ståa er blant kundene. Jeg vet ikke om andre butikker gjør det samme. Men kred til de som tar seg tid til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Opplever stadig at det går tregt fra komplett. Bestilte noen dvdplater i dag morres og det sto frigjort for plukk fra 09:00. Sendte en forespørsel isted og svaret var at de bygget om lageret....akkurat det svaret synes jeg får hver gang.Hvor ofte bygger de om lageret egentlig?

Lenke til kommentar

Kan ikke forstå dere som har problemer med Komplett sin leveringstid. Jeg har aldri hatt noe tull med komplett, annet enn jeg fikk en switch i steden for en antenne som jeg skulle ha. Jeg sendte da mail til de, og sa at de hadde gjort en feil.

De beklagte, og de sa at jeg kunne beholde switchen som de hadde sendt feil, og i tillegg at de skulle sende antennen kostnadsfritt til meg, og den kom kun 3 dager etter jeg fikk den mailen.

Ett eksempel på bra leveringstid er jo at jeg har bestillt pc til 13k, inkl. kabinett og det hele.

Jeg bestilte: 2007-07-24 - 20:20

Plukking begynt: 2007-07-25 - 09:38

Ferdigpakket: 2007-07-25 - 14:05

Er ikke det service og rask leveringstid så vet ikke jeg. Så nå er det bare den h******* posten som bruker sin tid.

Endret av Wasters
Lenke til kommentar
Kan ikke forstå dere som har problemer med Komplett sin leveringstid. Jeg har aldri hatt noe tull med komplett, annet enn jeg fikk en switch i steden for en antenne som jeg skulle ha. Jeg sendte da mail til de, og sa at de hadde gjort en feil.

De beklagte, og de sa at jeg kunne beholde switchen som de hadde sendt feil, og i tillegg at de skulle sende antennen kostnadsfritt til meg, og den kom kun 3 dager etter jeg fikk den mailen.

Ett eksempel på bra leveringstid er jo at jeg har bestillt pc til 13k, inkl. kabinett og det hele.

Er ikke det service og rask leveringstid så vet ikke jeg. Så nå er det bare den h******* posten som bruker sin tid.

9148184[/snapback]

Det gjelder ikke alle ganger at det er forsinket. Det kan gå superraskt innimellom. Håper du valgte riktig sendemåte. Bedriftspakke betyr at du får den tidlig dagen etter.

Lenke til kommentar

9148184[/snapback]

Det gjelder ikke alle ganger at det er forsinket. Det kan gå superraskt innimellom. Håper du valgte riktig sendemåte. Bedriftspakke betyr at du får den tidlig dagen etter.

9148462[/snapback]

Jeg valgte servicepakke til 320kr eller hva det var. Har alltid gått superraskt med meg, jeg må ha vært heldig jeg da. :)

Lenke til kommentar

Etter status friggjort for plukk i tre dager så ringte jeg. Etter et par innledende unnskyldninger fant de ut at varen var pakket og klar og skulle sendes med posten i dag. Sjekket status da jeg kom hjem klokken 19:00: gjett hva det stod? joda riktig det, "ferdig til plukk".

Lenke til kommentar

9148184[/snapback]

9148462[/snapback]

Da må du regne med 2-3 dager leveringstid. Blir nok jævla dyrt med bedriftspakke med et så stort kolli.

Lenke til kommentar

9148184[/snapback]

9148462[/snapback]

Da må du regne med 2-3 dager leveringstid. Blir nok jævla dyrt med bedriftspakke med et så stort kolli.

9148804[/snapback]

Jepp, det er det jeg regner med. Men det jeg ville frem til var at det ikke er komplett sin feil, når de har sendt det fra seg. Fordi da er det posten sin feil, at det tar tid.

Til opplysning så veier det hele 28kg tilsammen fordelt på 2 pakker.

Lenke til kommentar

Ordre plassert: 2007-07-24T08:49 WEB

Plukking begynt: 2007-07-26T09:34

Ordrestatus: Frigjort for plukk

Dette er et skjemkort og to papst vifter. Burde vel ikke ta så lang tid å pakke og sende vel? Spent på om de får sendt den med posten imorgen.

Edit: 27.07.07, kl 11:53 - Den er fremdeles ikke sendt :(

Edit: Ringte komplett 27.07.07 igår og de skule prøve å få sendt den da:

27.07.07 21.34 MOTTATT DATA OM SENDING 3241 SANDEFJORD

Da er den iallefall på vei :)

Endret av ostepopp
Lenke til kommentar
Jepp, det er det jeg regner med. Men det jeg ville frem til var at det ikke er komplett sin feil, når de har sendt det fra seg. Fordi da er det posten sin feil, at det tar tid.

Til opplysning så veier det hele 28kg tilsammen fordelt på 2 pakker.

9149350[/snapback]

Ingen grunn til å klage da nei. Det som er irriterende med komplett er at de frigjorde bestillingen èn time etter bestillingen på morrakvisten i går men det skjer fortsatt ingenting. Da blir også muligheten for å slette ordren fra konto borte hvis man heller vil bestille andre steder.Nå er det helg også og da er det posten det ikke skjer noe når pakken forhåpentligvis blir sendt i dag.Ergo så forventer jeg ikke pakken før på tirsdag eller onsdag.

Men jeg må legge til at når det først fungerer hos komplett så blir det sendt samme dag . PCutstyr f.eks sender dagen etter.

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...