aGal Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 La meg stille et spørsmål.. HVORFOR KLARER IKKE DU/DERE IKKE Å VENTE I NOEN DAGER/ UKER ? Vente lenge, det klarte jo folk i gamledager ! Lenke til kommentar
wear Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) La meg stille et spørsmål.. HVORFOR KLARER IKKE DU/DERE IKKE Å VENTE I NOEN DAGER/ UKER ? Vente lenge, det klarte jo folk i gamledager ! 9481266[/snapback] Fordi dette ikke er gamle dager? Samfunnet forandrer seg? Stiller man ikke krav til mennesker/bedrifter ol. vil fort produktiviteten synke drastisk, noe som jeg regner med at de fleste ikke synes at er ønskelig. EDIT: I profilen din står det at du er føst i 1989, så kanskje jeg misforstod din post, og at den var ment ironisk? Endret 12. september 2007 av wear Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Flott at folk setter seg inn i saken før de kommenterer... det de fleste reagerer/reagerte på er ikke leveringstiden kjære aGal, det er/var informasjonen Komplett gav. Og for å svare på spørsmålet ditt: Det er ikke snakk om noen dager. Men snakker vi om uker og måneder skal du få følgende svar: Fordi det har vært normalt i flere år å få en bestilling som er på lager pakket og sendt innen 2 virkedager. Ja, noen klarer det faktisk innen 1 virkedag i 90% av tilfellene. Da snakker vi ikke om små butikker, men ganske så store og kjente som lett kan sammenlignes med Komplett. Edit: Jeg snakker selvfølgelig om ordre hvor alt er på lager. Endret 12. september 2007 av Ninjahamster Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 La meg stille et spørsmål..HVORFOR KLARER IKKE DU/DERE IKKE Å VENTE I NOEN DAGER/ UKER ? Vente lenge, det klarte jo folk i gamledager ! Han er Ati fant og vant til å vente på produktet Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 La meg stille et spørsmål..HVORFOR KLARER IKKE DU/DERE IKKE Å VENTE I NOEN DAGER/ UKER ? Vente lenge, det klarte jo folk i gamledager ! Han er Ati fant og vant til å vente på produktet 9481665[/snapback] :!: Lenke til kommentar
zonko Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Veldig godt svar fra Ninjahamster. Saken er ikke at det går sakte, men det går veldig mye saktere enn alle andre nettbutikker, altså langt under den linja man er vant til på service. I mitt tilfelle greier jeg fint å vente litt jeg, verre er det med intetsigende/ halvdumme svar fra kundeservice i tillegg. Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Vi snakker her om norges største nettbutikk. Og for å holde seg på toppen må de jobbe for det. Som vi alle vet(i hvertfall de som leser artikkele på sider som hw.no, ITpro og ITavisen), driver komplett og oppgraderer sitt lager. Dette er for at vi som kunder skal få pakkene raskere i fremtiden. Alt går riktignok ikke på skinner da det viste seg å være noen komplikasjoner på systemet, men de jobber for at de skal være de største og de beste. At vi må vente opptil en mnd eller noen uker for så å få det MYE raskere i fremtiden. Er det galt? Fremtiden blir jo lysere. En mnd høres VELDIG lenge ut, og er ikke akkurat akseptabelt nei. Er enig der, men dere vet at komplett jobber for at vi skal få det bedre fremover. Det lengste jeg har ventet er 2,5 uker. Det var en komplettt PC og alle varene var på lager. ca en 10 varer(ikke medregnet flere av samme vare). Jeg har ingen problemer med å vente noen uker, som jeg har gjort på de 3 siste bestillingene mine, men jeg fikk da en god grunn; "Lager oppgradering" av kundeservice. Greit, godt å vite hva prob er, da får jeg bare vente. Vet selv hvordan det er å jobbe på et lager, og at det til tider er tungt og vanskelig med oppgraderinger. Så fort jeg leste artikkelen på nett om datamaskinen de setter i gang, skjønte jeg med en gang problemet. Dermed har jeg ingenting imot å bruke de fremover. Jeg kommer ikke til å skifte butikk fordi butikken min jobber FOR meg. Det er jo galskap! Jeg skal straks sende inn en ny bestilling, og vurderer ingen andre enn komplett, selv om jeg vet at ventetiden er lang. Så folkens, ha tolmodighet, fremtiden blir lysere for oss alle Lenke til kommentar
Krypto. Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Helt enig med deg cypherbase... De må ta den tiden de trenger, men jeg inrømmer at jeg begynner å bli lei av å vent. Ordren min har stått åpen i 2 uker nå... Lenke til kommentar
Uberbox Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Vi snakker her om norges største nettbutikk. Og for å holde seg på toppen må de jobbe for det. Som vi alle vet(i hvertfall de som leser artikkele på sider som hw.no, ITpro og ITavisen), driver komplett og oppgraderer sitt lager. Dette er for at vi som kunder skal få pakkene raskere i fremtiden. Alt går riktignok ikke på skinner da det viste seg å være noen komplikasjoner på systemet, men de jobber for at de skal være de største og de beste. At vi må vente opptil en mnd eller noen uker for så å få det MYE raskere i fremtiden. Er det galt? Fremtiden blir jo lysere.9481855[/snapback] Målet for komplett er ikke at vi skal få pakken raskere - de gjør det for å tjene penger - at vi får pakkene raskere er bare et middel for å nå dette målet. Dessuten tviler jeg på at vi får pakkene MYE raskere i fremtiden. Hvor mye raskere kan det egentlig gå? Før denne FANTASTISKE roboten kom tok det som oftest bare et par timer fra bestilling til varene var ferdig plukket (plukketid gjerne bare 10-15 minutter). Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Greit nok at leveringssystemet er gått adundas, men har support avdelingen tatt ferie? Er jo umulig å få kontakt med dem Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Roboten har fått bevisthet og spist dem opp. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Roboten har fått bevisthet og spist dem opp. 9482143[/snapback] Terminator 4: The Destruction of Komplett Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Målet for komplett er ikke at vi skal få pakken raskere - de gjør det for å tjene penger - at vi får pakkene raskere er bare et middel for å nå dette målet. Dessuten tviler jeg på at vi får pakkene MYE raskere i fremtiden. Hvor mye raskere kan det egentlig gå? Før denne FANTASTISKE roboten kom tok det som oftest bare et par timer fra bestilling til varene var ferdig plukket (plukketid gjerne bare 10-15 minutter). 9482019[/snapback] tja, maskinen skal visstnok hente varene raskere da personalet ikke trenger løpe/kjøre i hele lageret i kryss og tvers. At EN maskin skal jobbe raskere enn flere personer er da JEG litt skeptisk til da. Men får bare vente å se. De sier nå at det er slik da. Roboten vet hvor varene er, så kan finne de raskere enn at personer skal søke gjennom hyller/kasser etter riktig vare, gjør det kanskje litt raskere også. Uanz, vil denne maskinen gjøre jobben mange personer måtte gjort, kanskje vi ser her et LITE prisfall? hvis ikke varene er prisgitt etter avtale med produsent da selvsagt. En ting jeg lurer på, skal denne maskinen jobbe om natten? hvis slikt er, så kan den ha pakket og gjortklar mange pakker i løpet av natta da. Klar for sending om morgenen. Eller er ikke alt på samlebåndet elektronisk? Noen som vet? Endret 12. september 2007 av cypherbase Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Målet for komplett er ikke at vi skal få pakken raskere - de gjør det for å tjene penger - at vi får pakkene raskere er bare et middel for å nå dette målet. Dessuten tviler jeg på at vi får pakkene MYE raskere i fremtiden. Hvor mye raskere kan det egentlig gå? Før denne FANTASTISKE roboten kom tok det som oftest bare et par timer fra bestilling til varene var ferdig plukket (plukketid gjerne bare 10-15 minutter). 9482019[/snapback] tja, maskinen skal visstnok hente varene raskere da personalet ikke trenger løpe/kjøre i hele lageret i kryss og tvers. At EN maskin skal jobbe raskere enn flere personer er da JEG litt skeptisk til da. Men får bare vente å se. De sier nå at det er slik da. Roboten vet hvor varene er, så kan finne de raskere enn at personer skal søke gjennom hyller/kasser etter riktig vare, gjør det kanskje litt raskere også. Uanz, vil denne maskinen gjøre jobben mange personer måtte gjort, kanskje vi ser her et LITE prisfall? hvis ikke varene er prisgitt etter avtale med produsent da selvsagt. En ting jeg lurer på, skal denne maskinen jobbe om natten? hvis slikt er, så kan den ha pakket og gjortklar mange pakker i løpet av natta da. Klar for sending om morgenen. Eller er ikke alt på samlebåndet elektronisk? Noen som vet? 9482215[/snapback] Hehe... det er ikke bare en robot. Det er mange. Og ja, de jobber 24/7. Du burde ta en titt på produsentens hjemmeside som er linket til i denne tråden. Der står mye kult Lenke til kommentar
cypherbase Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Hehe... det er ikke bare en robot. Det er mange. Og ja, de jobber 24/7. Du burde ta en titt på produsentens hjemmeside som er linket til i denne tråden. Der står mye kult 9482257[/snapback] uki. Så flere roboter som sammen jobber burde fikse saken meget raskt da høres bra ut. At de jobber 24/7 er da flott. Kanskje jeg kan få pakket pakkene med en gang jeg bestiller på natterstid. hehe Haha, mye kult og kult. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Jeg bestilte en PC på komplett, men da ordren hadde stått åpen i to og en halv uke så avbestilte jeg maskinen. Kjipt for komplett - jeg klarer fint å vente èn måned eller to slik at jeg får bedre maskinvare for samme pris! Endret 12. september 2007 av Manuel Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Har nå byttet ut Norek mot Hattelco på jobben, da Norek plutselig er blitt trege også. Har fungert greit (jeg har hatt flaks?) hele sommer, men nå er det slutt. Vel vel, er jo tross alt snakk om en del penger Norek/Komplett taper på dette. Lenke til kommentar
Mr_dude Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg håper på at dere som klager på servicen hos komplett, vet at komplett er både distributør og forhandler. Dvs de distrubuerer varene direkte fra store produsenter som Sony, Samsung, LG, ASUS, MS osv... Det er derfor de selger varene billigere enn de fleste nettbutikker da de vanlige nettbutikkene kjøper varene gjennom en distributør. Jeg selv har handlet hos komplett før og er meget fornøyd med servicen, med tanke på at de er distributør + jeg har blitt kjent mange som jobber der via jobbsammenheng. Jeg har daglig kontakt med komplett og en rekke andre store nettbutikker som datakjeden, netshop, pcstyling osv. Ingen av dem kan måle med komplett med tanke på kapasitet og pris. Jeg håper du får litt bedre innsikt i hvordan "businessen" fungerer. mvh Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 La meg stille et spørsmål..HVORFOR KLARER IKKE DU/DERE IKKE Å VENTE I NOEN DAGER/ UKER ? Vente lenge, det klarte jo folk i gamledager ! Han er Ati fant og vant til å vente på produktet 9481665[/snapback] Ha ha :!: Men ja, alt var så meget bedre før disse elektriske butikkene dukket opp. Det eneste som fortsatt er det samme er at sen levering skyldes uforutsett vær... Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Jeg håper på at dere som klager på servicen hos komplett, vet at komplett er både distributør og forhandler. Dvs de distrubuerer varene direkte fra store produsenter som Sony, Samsung, LG, ASUS, MS osv... Det er derfor de selger varene billigere enn de fleste nettbutikker da de vanlige nettbutikkene kjøper varene gjennom en distributør. Jeg selv har handlet hos komplett før og er meget fornøyd med servicen, med tanke på at de er distributør + jeg har blitt kjent mange som jobber der via jobbsammenheng. Jeg har daglig kontakt med komplett og en rekke andre store nettbutikker som datakjeden, netshop, pcstyling osv. Ingen av dem kan måle med komplett med tanke på kapasitet og pris. Jeg håper du får litt bedre innsikt i hvordan "businessen" fungerer. mvh 9482447[/snapback] Det finnes fler distributører her i Norge, som er minst like bra. Det gjelder både service, priser, leveringer, support. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå