ZombieBobie Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 En advarsel til dere som kansellerer ordrene deres. Jeg kansellerte min på onsdag 29. august (hadde bestilt på mandag med levering samme dag i postterminal på oslo s, det hastet..). Supportkaren sa dog at de ikke kunne stoppe utsendelsen, men at jeg bare skulle la den gå sin gang. På fredag 31.8 fikk jeg hente-sms, men som fortalt lot jeg det gå tilbake til komplett. Det som forunderer meg er dog at først i dag (12.09) kom pengene tilbake på konto! Synes det er ganske drøyt å bruke 2 uker på å sende tilbake pengene på en kansellert ordre! Hadde vært rimlig kjipt om jeg hadde vært i beit for penger pga komplett, med et herpa hovedkort og en masteroppgave som har deadline snart. Komplett har nok mistet en fast kunde her og... Lenke til kommentar
Matriac Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Egen erfaring: Jeg skulle ha Bioshock collectors edition til 360 og et brukbart harddisk kabinett. Uken før Bioshock CE "lanserte" (31aug, en uke etter vanlig i norden) så det ut som komplett var en av få sider som hadde CE igjen på "lager" (ventet inn).. Jeg tok kontakt og spurte om problemer med leveransen og ble nærmest lovet av support at pakken ville bli sendt nesten med en gang de fikk CEpakken til lager. Ble oppmuntret til å legge inn ordren av komplett support. Gikk da for Tsunami Speed 3500 for 3.5" SATA/IDE, som på det tidspunkt kostet rundt 470kr og bioshock CE 630. Slang også på FEAR (til 360) da komplett har det til 99kr og jeg så langt ikke har hatt bra nok pc til å ville spille det. La inn bestillingen Tirsdag 28 august.. Ventet... så at andre webshops fikk sine CE til lager.. min sending sto som ventet sendedato 31. aug. Så på torsdag eller fredag ble det endret til 1 Sept (lørdag). Når jeg kom hjem fra jobb lørdag hadde jeg fått mail om at sendingen hadde blitt utsatt til 3sept. (mandag) På tirsdag kl 2 rett før jeg skulle på jobb ringte jeg til komplett kundeservice og klaget litt da den fortsatt ikke hadde endret status på nett. Fyren som svarte snakket om de problemene jeg visste om, sa at jeg hadde blitt lovet det skulle gå relativt kjapt. Han sa da at han trodde ikke at det ville bli sendt før i slutten av uken.. noe som irriterte meg men bestemte meg for å svelge det da jeg ikke hadde sett noen få inn varene til rimelig pris enda.. Var i Oslo i helga og så de hadde CE til 699 i en GAME butikk og var veldig fristet men valgte å droppe det i tilefelle det hadde sendt det i løpet av de dagene jeg var der. (Jeg bestemte meg for å gå for CE siden ingen butikker innen en times kjøring fra hjemmet som jeg sjekket ville få inn bioshock på lanseringsdato.. tenkte at jeg kunne like godt vente en uke.. nå har den nye (kjøpt uka før bioshock lansering) 42" plasma'n venta på bioshock i ganske mange uker ) Når jeg kom hjem søndag kveld og fortsatt ingen endring sendte jeg en lengre klagemail til komplett. Hovedsak pga at jeg hadde sagt jeg virkelig trengte det kabinettet før helgen fordi jeg trengte data til jobbsammenheng i helgen som lå på harddisker på en pc som krasjet tidligere i sommer. Jeg hadde ikke mulighet til å putte de i denne pc da det ville bryte garanti og det ikke er min pc (kun en jeg låner). Skaden hadde allerede skjedd men var jo alikevel fortsatt sur. Mandag fikk jeg et kort og hva jeg følte var et litt frekt svar. Jeg var mest ute etter en unskyldning og innrømmelse av feil da deres kundeservice nesten ordrett lovet meg at ordren ville bli sendt ganske kjapt. Mandag morgen kikket jeg da litt rundt på andre webshops ved hjelp av prisguiden her på hw.no. Avbestilte ordren hos komplett.no og la inn ordre på samme HD kabinett og CE bioshock hos pcutstyr.no til henholdsvis 371kr og 585kr. Altså rimeligere enn hos komplett også. Forsendelse var 100kr (10-20kr mer enn komplett tror jeg?) Jeg så dog at komplett hadde nevnte HD kabinett på tilbud til 299kr (sefølgelig uten å endre prisen på min bestilling fra 470 til 299). Samt at jeg la inn en bestilling hos komplett for FEAR til 99kr med brev uten sporing til 39kr. Tenkte at denne ikke var så viktig så kunne jo vente på den. Alt dette gjort noe før kl 10 mandag morgen. Dagen etter da jeg sjekket hadde FEAR fra komplett til min overaskelse blitt sendt fra komplett kl 21.40 kvelden før. Pakken fra pcutstyr var blitt sendt til plukking. I løpet av gårsdagen fikk jeg sendingsbekreftelse og ifølge posten.no ble den kl. 18.52 innlevert hos sarpsborg postsentral. I dag kl 10.02 var den registrert på omlastningsterminalen i drammen. Jeg bor kun litt over en times kjøring fra drammen så håpet lever om at den når posthuset før de stenger kl 17.00 i dag.. om den da ikke blir sendt til oslo eller.no slikt først. (motsatt vei) Kl 12 i dag kom postmannen med posten.. blant det et brev fra komplett.no med FEAR. Uansett har jeg bioshock og kabinettet hvertfall i morgen, om ikke i dag. Tror at om man har bestillt fra komplett og det har gått mer enn noen dager uten endring så kan man prøve et annet sted. Men det kan hende at komplett fokuserer på å få sendt unna nye ordre kjappest mulig for å ikke sakke etter på de nye. Edit: nei hadde ikke flaks der nei. Får ikke pakken før i morgen tidlig.. men det er jo posten sin feil da og ikke pcutstyr Synes dog at når jeg bestiller kl 09.55 det er litt dårlig at ordren ikke er sendt før 19.00 neste dag.. men de har sikkert mye ekstra pågang nå når vanlige folk skjønner at det er fler nettbutikker enn komplett. Endret 12. september 2007 av Matriac Lenke til kommentar
andylove Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Jeg synes dette blir mer og mer drøyt fra Komplett.no sin side. Jeg har tatt deres sak noen ganger da jeg synes at enkelte av postene blir temmelig useriøse, men ennå, det er da nesten 3 måneder siden de skulle gjøre om logistikksystemet, så er det masse feil. Mangler og feil som gjør at mange kunder, i allefall kyndige netthandlere, velger et annet sted å bruke sine penger. Det er helt og holdent uakseptabelt å måtte vente på en ordre over så lang tid som en uke. Med mindre varen er utsolgt da Hvis ikke komplett.no rydder opp i dette SNAREST, skal det godt la seg gjøre å få nye kunder og beholde de gamle. Og hvis de svarer frekt på mails, så er det i allefall uaktuelt å forholde seg til dem. Lurer litt på om Komplett.no er klar over denne tråden. Finnes det noen stats over hvor mange som har vært aktive i denne tråden? Det ville vært moro å konfrontere Komplett.no med tall og konkrete fakta. Endret 12. september 2007 av andylove Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Min kjæreste bestillte et digitalkamera fra komplett.no 28.08.07 og bestillingen var fortsatt åpen 11. september samtidig som kameraet var redusert fra 1595 til 1295. Det var et enkelt valg å kansellere bestillingen for å bestille samme kameraet fra pcutstyr til den reduserte prisen. Jeg har begynnt å mislike komplett.no sin lange leveringstid, selv på det optimale ligger varene en dag på plukklista før de blir sendt. På tide å bytte butikk! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 <thi-hi>Jeg tror minst en av "modulene" som er kodet/levert for KompLotto er fra Norsk Tipping. :!: 9478988[/snapback] Er det så mye feil med systemene dems da? Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Tror endel folk overreagerer litt.. Greit å se på fakta i saken, Komplett har det siste året bygget og forberet lageret på Autostore.. som er en lagerrobot, Uheldigvis er de nå komme til den fasen der roboten skal begynne å jobbe. ( ekstremt dumt å sette det til høysesongen men sån er det nå iallefall. Hadde selv en ordre som måtte vente lenge. Men jeg var over at de hadde problemer, så jeg var igrunn forberedt på å vente. Men får håpe innkjøringa snart er ferdig slik at vi kan komme tilbake til vanlig tilstand. Lenke til kommentar
gigax Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Vet dette er kjipt, men Komplett er likevel en veldig bra nettbutikk. Gi dem en sjans til, sier nå jeg. ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Tror endel folk overreagerer litt.. Greit å se på fakta i saken,<snip-fakta-not-understood> 9479349[/snapback] @Sorce: "Folk" overreagerer definitivt ikke, de fleste bestiller idag av god gammel vane fremdeles fra den ene webshop'en de kjenner.. dvs. KompLotto. Det skal KompLotto være veldig, veldig glad for. PS. Det er en og annen Nettbankleverandør som "tester i prod", men KompLotto har trekt denne tilnærmingsmåten for systemutvikling ett godt skritt "videre". :!: Endret 12. september 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Tror endel folk overreagerer litt.. Greit å se på fakta i saken, Komplett har det siste året bygget og forberet lageret på Autostore.. som er en lagerrobot, Uheldigvis er de nå komme til den fasen der roboten skal begynne å jobbe. ( ekstremt dumt å sette det til høysesongen men sån er det nå iallefall. Hadde selv en ordre som måtte vente lenge. Men jeg var over at de hadde problemer, så jeg var igrunn forberedt på å vente. Men får håpe innkjøringa snart er ferdig slik at vi kan komme tilbake til vanlig tilstand. 9479349[/snapback] Det handler vel litt mer om at Komplett.no ikke helt har planlagt dette så utrolig bra. Prosjektet de har hatt kjørende har gitt de en skikkelig slagside som de trenger å komme seg fra. At automatikken skal komme oss kunder til gode er veldig bra. Men at gjennomføringen av en slik automatisk tjeneste ikke går helt smertefritt kan vi forstå. Det som derimot er vanskelig å forstå er hvorfor det er tatt høyde for de "katastrofene" de nå har møtt. Man trenger ikke være einstein for å se at dette var noe de burde ha tatt tak i langt tidligere enn nå. Jeg har ingen tro på at Komplett.no går konk eller at de i lang tid blir treige på levering, men 3 måneders gjennomføring med logistikk kaos og misfornøyde kunder har nok satt sine spor. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Tror endel folk overreagerer litt.. Greit å se på fakta i saken...9479349[/snapback] Det folk har reagert på er jo nettopp at Komplett ikke har informert om dette i det hele tatt men tar ordre som normalt og later som ingenting. Hadde de informert om dette i bestillingsprosessen så hadde jo ingen blitt sure Endret 12. september 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Tror endel folk overreagerer litt.. Greit å se på fakta i saken...9479349[/snapback] Det folk har reagert på er jo nettopp at Komplett ikke har informert om dette i det hele tatt men tar ordre som normalt og later som ingenting. Hadde de informert om dette i bestillingsprosessen så hadde jo ingen blitt sure 9479401[/snapback] Helt enig.. syns nesten komplett burde vært ute på banen, hatt et banner på siden sin eller noe.. føler dem er litt over det statidet der dem kan "skjule" sanheten. Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 For de som ikke alerede har lagt merke til denne beklagelses meldingen på deres forside, så ligger den her. http://www.komplett.no/k/k.asp?action=page...9d-98ald3y9f1cv Denne linken har vært her i 2 uker + nå, så om du ikke har lagt merke til denne nå så er det jo din egen feil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 For de som ikke alerede har lagt merke til denne beklagelses meldingen på deres forside, så ligger den her. http://www.komplett.no/k/k.asp?action=page...9d-98ald3y9f1cv Denne linken har vært her i 2 uker + nå, så om du ikke har lagt merke til denne nå så er det jo din egen feil. 9479530[/snapback] "Din egen feil"? Står det noe der som indikerer det som blir dokumentert i denne tråden? Som f.eks. at en ordre står "åpen" i 2-3 uker? Det vil i tilfelle gi en ny dimensjon på "forsinkelse" . Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Denne linken har vært her i 2 uker + nå, så om du ikke har lagt merke til denne nå så er det jo din egen feil. 9479530[/snapback] Ja det er jo selvfølgelig alles ansvar å sjekke en bitteliten link på *to ord* på forsiden før de handler på en nettbutikk... Det er da mange som aldri er innom forsiden der når de handler via prisguider o.l. Det står forøvrig heller ingenting om reelle forsinkelser på den siden - bare en vag hentydning om 'noe forsinkelser i enkelte leveranser'. Og ikke at de ligger betydelig etter skjema med tusener av uleverte ordre. Tufs. Endret 12. september 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
nPulz Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Om en ordre står åpen i flere uker, må jo du som kunde også ta litt ansvar og kontakte i dette tilfellet komplett for oppsøk av hvor ordren blir av. Kan være enig i at de burde skrive litt mer om hvor mye de ligger etter, men da ville nok bedriften tapt endel mer penger, grunnet at kansje folk flest ville gått til en annen nettbutikk da. Og det står jo antatt leveringsdato etter at du har gjort din bestilling, da står bestillingen din også åpen hvor du har anledning til og kanselere ordren din. Så skjønner ikke helt problem stillingen her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Om en ordre står åpen i flere uker, må jo du som kunde også ta litt ansvar og kontakte i dette tilfellet komplett for oppsøk av hvor ordren blir av. Kan være enig i at de burde skrive litt mer om hvor mye de ligger etter, men da ville nok bedriften tapt endel mer penger, grunnet at kansje folk flest ville gått til en annen nettbutikk da. Og det står jo antatt leveringsdato etter at du har gjort din bestilling, da står bestillingen din også åpen hvor du har anledning til og kanselere ordren din. Så skjønner ikke helt problem stillingen her. 9479692[/snapback] Eehh.. har du lest noe i det hele tatt i tråden. Nei, da er det vel ikke rart at du ikke ser "problem stillingen" nei. Avsnitt to i innlegget ditt (over) er jo direkte kvalmende argumentasjon, men trolig KompLotto's holdning. Det skal du har rett i. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Om en ordre står åpen i flere uker, må jo du som kunde også ta litt ansvar og kontakte i dette tilfellet komplett for oppsøk av hvor ordren blir av. ... Og det står jo antatt leveringsdato etter at du har gjort din bestilling, da står bestillingen din også åpen hvor du har anledning til og kanselere ordren din. Så skjønner ikke helt problem stillingen her. 9479692[/snapback] Det er jo helt tydelig at du ikke har hatt noen ordre inne her ja. Og heller ikke har lest tråden. For da hadde du skjønt problemstillingen: 1) Ordren mottas og bekreftes som vanlig - med en tilsynelatende 'normal' leveringsdato. 2) Tiden går, og leveringsdatoen overskrides 3) Man purrer selvfølgelig når ordren er et par dager på overtid og får *først da* forklart at det er forsinkelser 4) Man venter litt til siden forsinkelsene blir oppgitt til å være langt mindre dramatiske enn de faktisk er 5) Til slutt blir man lei, gir F og avbestiller eller 5) Man venter. Leeeenge - gjerne 14 dager etter den første oppgitte leveringsdato fordi man ikke vil avbestille eller skal ha et spesielt produkt. Og *så* dukker ordren opp på plukkliste. Der den blir stående i en uke til før den kanskje blir sendt. Skjønner? Endret 12. september 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
Phreak Paradize Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 He he he.. Bestiller lite derifra nå jeg. Som bedriftens inkjøpsansvarlig på IT så har jeg bestilt en god del hos komplett.no. Mest da jeg har vært meget fornøyd med både service, pris og leverings tid. Men mine 2 siste bestillinger (med budbil) har blitt forsinket med henholdsvis 2 og 5 dager. Noe jeg finner hårreisende. Det er en grunn til at folk bestiller med budbil. Når de i tillegg skriver at leveringstiden er 1 virke dag (eller at du skal få det samme dag (post automat)) så er det useriøst og ikke holde seg til dette. At en liten link på forsiden skal være nok informasjon er også for dårlig. Samt i den notisen står det bare noe forsinkelse i enkelte leveranser. Så heretter blir det mpx, netshop og psdata. Sistnevnte har absolutt best service av alle 4. .. Lenke til kommentar
aGal Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 (endret) Hehe, mye klaging og rosing her, så her kommer jeg med litt En ting som er helt sikker er at om dem ikke får bygd større/bygge om/flytta lageret så går det hvertfall tregt i fremtiden. Det vil jo selvfølgelig ta litt tid nå som de driver på. Tok 2 og 1/2 uke før jeg fikk PC derfra for noen år siden.. Eneste jeg vil klage på er at det tok 1 måned på tur til komplett/retur til meg av et produkt som fikk en skade.. Seff påsto komplett at jeg hadde knekt av viftebladet på vifta selv om det egentlig bare hadde døtti av i fart :S dårlig støping av vifta.. Jeg bryr meg fint lite om at jeg ikke fikk noe ny vifte siden det koster 70 kroner, men å bruke 1 måned på tur til komplett/retur til meg er kanskje i meste laget. Tar som oftest 1 dag mer enn det har gjort før om åra før pakka blir sendt men bryr meg fint lite.. Endret 12. september 2007 av aGal Lenke til kommentar
usermcw Skrevet 12. september 2007 Del Skrevet 12. september 2007 Bestillingsdato: 2007-08-12T20:34 Ordrestatus: Åpen sier ikke mere jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå