Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid


Anbefalte innlegg

Lite tips: minne, minnepenner, småting osv er de delene som er ramma, altså de delene som ligger inn i roboten.

 

Store deler, som f.eks kabinett, laptop osv plukker de fortsatt manuelt.

 

Problemet oppstår når ordre som gjelder flerer varer hvor 1 eller fler ligger i roboten, da klarer ikke systemet å gjennomføre plukkingen automatisk.

 

Så bestiller man f.eks bare en laptop så vil denne gå kjapt gjennom, mens laptop + ekstra minne vil stoppe opp...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har bestillt et kabinett og ny cpu-vifte fra komplett.no, kan dette bli rammet av de lange leveringstidene?

9478054[/snapback]

 

Ja og nei. CPU er ikke rammet pga. dens hastighet, men det er nok kabinett pga. sin tyngde og størrelse. Så det var en uheldig kombinasjon.

9478194[/snapback]

 

Ser at pcutstyr har samme produktene til ca. samme pris. Noen som vet om pcutstyr er rammet av disse problemene?

9478228[/snapback]

 

Min erfaring er at de ikke er det. Ventet på en D-link Dir-655 fra komplett alt for lenge. Ringte for å sjekke når jeg kunne forvente å få den siden jeg var klar over problemene. Det kunne de ikke si noe som helst om. Ble til slutt lei. Slettet ordren hos komplett tidlig på fredag morgen. Kontaktet Pc utstyr før 11:00 samme dag. På mandag fikk vi mail om at varen kunne hentes. Var der oppe og hentet det samme dag :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Aahhh.. takk Mez. :thumbup:

Trolig rett forklaring.

Det er litt lettere å forholde seg til KompLotto med en troverdig forklaring, selv om jeg forstatt "står på" at roboten (og de som ansatte "han") bør se etter annen jobb. :D

 

PS/Edit:

Kudos til Hw.no som satte problemet på dagsordenen (forsiden).

Nå gjenstår det bare for Komplett/ledelse å vise litt handlekraft som det heter.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Komplett gjør nok alt de kan for å løse problemet, de er på rett vei - men etter alle problemene så tar det litt tid å komme på rett kjøl igjen.

 

Jeg tror at etter omleggingen og problemene blir borte, så kommer komplett til å bli enda mer effektive enn før... og takle flere ordre osv.

Endret av Mez
Lenke til kommentar
Komplett gjør nok alt de kan for å løse problemet, de er på rett vei - men etter alle problemene så tar det litt tid å komme på rett kjøl igjen.

 

Jeg tror at etter omleggingen og problemene blir borte, så kommer komplett til å bli enda mer effektive enn før... og takle flere ordre osv.

9478605[/snapback]

 

Selvfølgelig, men nå har det snart gått 1 år med problemer. Hvor mange år med problemer tror du det er lurt å ofre for å få litt mer effektivitet i fremtiden? De har allerede tapt enorme summer og fått mange forbanna kunder...

Lenke til kommentar

Jeg prater av egne erfaringer (pakke med kun laptop kom med en gang, pakke med laptop + minne ble stående) + at jeg har fått forklart grundig hva problemene er der nede.

 

Desverre så kan det jo fortsatt hende at komplett har problemer med enkelte store ting, det vet jeg ingenting om.

Lenke til kommentar
Jeg tror at etter omleggingen og problemene blir borte, så kommer komplett til å bli enda mer effektive enn før... og takle flere ordre osv.

9478605[/snapback]

Plukkroboten de har installert (i alle fall forsøkt) er egentlig en helt rå sak. Utviklerene av systemet vant 'Årets Ingeniørbragd' for et eller to år siden. Systemet er selvsorterende i forhold til hvilke varer det er høyest salgsfrekvens på,og utnytter tilgjengelig lagervolum maskimalt. Roboten henger i taket så det er ikke behov for kjørebaner e.l. som tar gulvplass. Stopper automatikken derimot er det så godt som umulig med manuell plukking..

 

Mer info: http://www.hatteland.com/jhc/ (AutoStore, helt til høyre)

Lenke til kommentar

Bestilte 1 stk Core2Duo 2Ghz og 1 stk skjermkort i juli.

Ordren ble stående i over en uke frigjort for plukk, med varer på lager.

I mellomtiden gikk prisen på prosessoren ned med 150,-. Tror dere jeg som god kunde fikk den fordelen. Måtte betale gammel pris, samtidig som varene brukte 2 uker fra bestilling til de lå på postktr. Burde hevet hele ordren, men gidder ikke.

 

Handler heretter på PS Data og andre nettbutikker.

Max en virkedag før ordren er ekspedert og sendt!

Lenke til kommentar
Jeg prater av egne erfaringer (pakke med kun laptop kom med en gang, pakke med laptop + minne ble stående) + at jeg har fått forklart grundig hva problemene er der nede.

 

Desverre så kan det jo fortsatt hende at komplett har problemer med enkelte store ting, det vet jeg ingenting om.

9478640[/snapback]

Kom på at jeg kan halvveis bekrefte det med laptop ihvertfall. Bestilte en laptop som var demo/angrefrist (men angrefristvarer ligger på et eget lager som ikke er rammet?).

 

Ordregangen var ihvertfall slik:

 

Ordre plassert: 2007-08-17 11:55 (Fredag formiddag)

Plukking begynt: 2007-08-17 23:15 (Fredag kveld)

Ferdigpakket: 2007-08-18 09:12 (Lørdag morgen)

Innlevert: 20.08.07 09.21 INNLEVERT POSTTERMINAL (Mandag morgen)

Ankommet postkontor: 21.08.07 10.33 ANKOMMET POSTKONTOR (mandag formiddag)

Varsel sendt: 21.08.07 11.16 VARSEL SENDT SMS (mandag formiddag)

Hadde pakken i hånda: 21.08.07 13.03 UTLEVERT (mandag formiddag)

 

Det kan vel sies å være absolutt tilfredstillende! Så når alt går greit, så gjør de virkelig en god jobb!

Endret av wear
Lenke til kommentar
Jeg tror at etter omleggingen og problemene blir borte, så kommer komplett til å bli enda mer effektive enn før... og takle flere ordre osv.

9478605[/snapback]

Plukkroboten de har installert (i alle fall forsøkt) er egentlig en helt rå sak. Utviklerene av systemet vant 'Årets Ingeniørbragd' for et eller to år siden. Systemet er selvsorterende i forhold til hvilke varer det er høyest salgsfrekvens på,og utnytter tilgjengelig lagervolum maskimalt. Roboten henger i taket så det er ikke behov for kjørebaner e.l. som tar gulvplass. Stopper automatikken derimot er det så godt som umulig med manuell plukking..

 

Mer info: http://www.hatteland.com/jhc/ (AutoStore, helt til høyre)

9478670[/snapback]

 

Interessant. Leste det største PDF-dokumentet, og der står det at varenes posisjon er helt tilfeldig. I tillegg at det ikke lar seg gjøre å få tilgang til varene uten at roboten løfter opp kassene. Dette er for sikkerhet, og det er dermed umulig for mennesker å finne igjen varene og plukke de manuelt. Så når systemet svikter slik det har gjort nå... så ja... da sliter dem en del som vi ser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Mer info: http://www.hatteland.com/jhc/ (AutoStore, helt til høyre)

9478670[/snapback]

 

Så Hattelco har brukt denne siden 2002?

Betyr det at KompLotto ikke har klart å "boote" systemet ennå? :D

 

Edit@JimmyDanny:

Som nevnt tidligere i tråden.. KompLotto har nok (minst) ett par køsystemer.

Din(e) ordre har nok ikke vært håndtert av roboten...

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har en misstanke om at de må programmere alt for hånd; varenummer, hyllenummer, antall osv før de setter ordentlig i gang. Og så må de få inn en rutine med innkommende varer, batch nummer osv. Og med en del tusen varenummer tar det tid, i tillegg til feilprogrammeringer osv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...