Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er tydeligvis stor forskjell på hvor fort folk får varene. En venn av meg bestilte et Creative anlegg søndag og det ble sendt i løpet av mandag.

9393389[/snapback]

En annen venn av meg bestilte ram fra komplett i går kveld og det ble sendt i dag kl 13.00.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
bestillte pc fra komplett på Lørdag, hvor lenge tror dere jeg må vente?

9459533[/snapback]

 

Dersom alt er/var på lager, fra 2-3 dager til over en måned.

Er du en "storkunde"..dvs. kontoen din hos Komplett har VIP-status? Valgte du "servcepakke", eller "bedrift på døren".?

Lenke til kommentar
Det er tydeligvis stor forskjell på hvor fort folk får varene. En venn av meg bestilte et Creative anlegg søndag og det ble sendt i løpet av mandag.

9393389[/snapback]

En annen venn av meg bestilte ram fra komplett i går kveld og det ble sendt i dag kl 13.00.

9458918[/snapback]

 

Syke greier. Bestillte selv for 1 uke å 1 dag siden. Og min står det pakket på. Hvorfor sendte de da allerede ut en ordre som kun var 1 dag gammel?

 

Forstå det den som kan, begynner og bli litt lei nå. Det er jo snakk om forskjells behandlig da.

Lenke til kommentar
bestillte pc fra komplett på Lørdag, hvor lenge tror dere jeg må vente?

9459533[/snapback]

 

Dersom alt er/var på lager, fra 2-3 dager til over en måned.

Er du en "storkunde"..dvs. kontoen din hos Komplett har VIP-status? Valgte du "servcepakke", eller "bedrift på døren".?

9459971[/snapback]

har ingen vip-status nei, alt var på lager bortsett fra kabinettet (Cooler Master Centurion 534)

Husker ikke helt hva jeg valgte, men det blir sendt til posten ihvertfall, og jeg må betale der :thumbup:

Lenke til kommentar

For tiden skal ikke pakker kunne prioriteres, så det å ringe inn å mase på ordre som er sene vill ikke hjelpe ettersom kundebehandlere ikke lenger har lov til å prioritere enkelt-ordre.

Som nevnt tidligere: Har den store variasjonen på leveringstid noe med hvor pakken befinner seg..

Men man kan også oppleve at 2 forskjellige kunder bestiller samme vare til samme tid, men får forskjellige forsendelse dato.. Alt ettersom pågang, intern prioritering, bemanning, etc. Flere faktorer her..

Endret av repaguy
Lenke til kommentar
For tiden skal ikke pakker kunne prioriteres, så det å ringe inn å mase på ordre som er sene vill ikke hjelpe ettersom kundebehandlere ikke lenger har lov til å prioritere enkelt-ordre.

Som nevnt tidligere: Har den store variasjonen på leveringstid noe med hvor pakken befinner seg..

Men man kan også oppleve at 2 forskjellige kunder bestiller samme vare til samme tid, men får forskjellige forsendelse dato.. Alt ettersom pågang, intern prioritering, bemanning, etc. Flere faktorer her..

9462796[/snapback]

 

Så gøy da, er jo blitt rene spillet dette!! Komp-Lotto eller noe :!:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Som nevnt tidligere: Har den store variasjonen på leveringstid noe med hvor pakken befinner seg..

Men man kan også oppleve at 2 forskjellige kunder bestiller samme vare til samme tid, men får forskjellige forsendelse dato.. Alt ettersom pågang, intern prioritering, bemanning, etc. Flere faktorer her..

9462796[/snapback]

 

Flere faktorer er det sikkert.

Dersom du virkelig har "inside info" kan du vel heller utdype?

"Hvor pakken befinner seg" var en svært lite troverdig forklaring.

Det er ikke noen pakke når en ordre (lagerførte varer) ligger "Åpen" i en-to-tre uker. Heller ikke når den ligger i status "Frigjort for plukk".. i x antall dager.

Lenke til kommentar
Har en ordre på Komplett der det står at forventet sendingsdato er 5/9, men det står fortsatt "åpen". Betyr dette at den ikke er sendt ennå? Har vært borte hjemmefra ei uke, og har ikke sett noen pakkeseddel i posten.

9463091[/snapback]

 

 

For et par uker siden bestilte jeg noen deler fra Komplett og dro glad og fornøyd på ferie og regnet med å finne delene klare til jeg kom hjem... (Alt var på lager)

Kom hjem, ingen deler og ingenting på vei i posten heller fra Komplett.

 

Så jeg kansellerte og bestilte fra Amentio isteden på fredag, og nå ser jeg på tracking infoen at tingene ser ut til å komme i posten allerede i dag.

 

Greit nok at ikke jeg bestiller for de helt store summene, men synest det alikevel er rart at komplett driter i at jeg bestiller deler for 7000 kroner hos dem. Kommer aldri til å bry meg med å bestille der igjen med mindre jeg skal på ferie i noen måneder neste gang.

 

Kan jo også legge til at grunnen til at jeg ikke bestilte hos Amentio i første omgang var at de ikke hadde alle delene. Nå så hadde de det, og på toppen av det hele så sparer jeg vel 4-500 kr på å handle disse delene hos Amentio.

Endret av Illuvatar
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Rrroooolig nå folkens. :) (Men jeg var vel like sinna som noen her første gang jeg ble utsatt for KompLotto). :D

Jeg er likevel ganske sikker på at Komplett's førsteplass i Ukens poll (Din favoritt webshop) er like sterk om 2mndr, halvt år, ett år...

Så "enkle" er folk flest.

At de (Komplett) fortjener å ikke ha en eneste kunde mtp det "sirkuset" de nå bedriver endrer neppe det faktum.

Den/de fjotten(e) som bestemte robot-styrt lager bør bli fradømt all rett til å drifte ett lager av Komplett's størrelse. :)

Komplett bør snarest se å rive ned/kaste ut roboten og heller ansette folk til å gjøre jobben (som før). Så får de heller få ett lite dårligere resultat på driftsbudsjettet.

Da vil vi se leveringstider som vi har vært bortskjemt med tidligere av Komplett(bare for ett år siden var ihvertfall jeg vant til at en ordre ble ekspedert/sendt samme dag, uansett når jeg la inn ordren).

 

PS og edit:

Ganske så "eplekjekt" av hvitsnippen fra Komplett og skryte av sitt lager/sin logistikk i Digi ovenfor Dell.

Dell leverer kanskje litt seint for tiden, men det er ihvertfall ikke "Lotto". :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Bestilte frå komplett for ca 1,5 mnd sidan. Tok ca 3 veker før varene vart sendt. Når eg ringte og klaga, fortalte dei at dei held på med å bygge ut/bygge på eller bygger nytt lager, og derfor hang dei ca 2 veker på etterskot. Syns det er utrulig dårlig at dei ikkje informerer kundene, føler meg litt lurt, hadde aldri bestilt der om eg hadde visst det.

 

Uansett, er veldig fornøyd med produktene eg fekk :)

 

Fearhan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...