simalarion Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Dette er jo et luksus problem så hvorfor får de ikke fikset det?? Ser for mag at de har satt alle varene inn i innbrudsikker metall Containere der bare tøffe roboter har tillgang. Problemet er bare at disse tøffe robotene ikke fungerer som gjør at eks lager folk står med fingeren i rumpa på utsiden Lenke til kommentar
riroil Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Så her er det bare og smøre seg med tolmodighet! Eller bare droppe hele Komplett, og heller benytte Navitel.no eller Netshop.no som begge leverer samme dagen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Dette er jo et luksus problem så hvorfor får de ikke fikset det?? Ser for mag at de har satt alle varene inn i innbrudsikker metall Containere der bare tøffe roboter har tillgang. Problemet er bare at disse tøffe robotene ikke fungerer som gjør at eks lager folk står med fingeren i rumpa på utsiden 9437587[/snapback] he-he...kan se slik ut, men da spør jeg: Hvorfor er det kun varer som blir bestilt av "no-VIP" kunder som bruker servicepakke som blir berørt av "ombygging/robotstyrt vareplukking"? Når "chef Oysfaerg" - El-VIP excellancé - med ordrer for 400k i året bestiller sine varer...eller moderator Afset..., så blir det plukket og levert "på dagen"? Hvem kan forklare det? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 TL1000S: *blush* Takk for smiger Jeg kan ikke forklare det selv, men det er jo, som med alt annet, tallenes klare tale som rår her... Beklageligvis Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Hvorfor er det kun varer som blir bestilt av "no-VIP" kunder som bruker servicepakke som blir berørt av "ombygging/robotstyrt vareplukking"? 9438054[/snapback] De har nok en rangering ut i fra omsetning som prioriterer de 'viktigste' kundene, noe som skyver oss andre enda lengre bak i køen med tilhørende ekstra ventetid. Det skal dog bli artig å høre hva som skjer når pengetellerne om et halvt år finner ut at mange av dem som har handlet for 15-20.000 i året fordelt på 4-5 'småordre' på noen tusenlapper plutselig uteblir etter å ha handlet der trofast i årevis. Endret 6. september 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) Tja, de med småordre er jo også potensielle storordre kunder Med sånn service blir sjansen mindre for at de blir det. Jeg er en som handler relativt mye data og annen elektronikk på nett. Dette er som oftest konsentrert til 4 butikker. Vi snakker mange tusen. Men, pga utvalg og litt prisforskjeller varierer det hvor orderen blir plassert. Leveringstid er også noe av det jeg prioriterer høyt. Derfor er de med eget lager, og med varer på lager noe av det som prioriteres. Også hvor mye de somler når det er på lager. Selv om komplett har hatt mye når det kommer til utvalg og på lager, så er det ting som irriterer meg, og som gjør at jeg har handlet mindre og mindre. Den ene er ikke så stor, men hentegebyret på 40kr liker jeg ikke. De taper mer på at jeg velger en konkurrent framfor å fjerne dette gebyret. Leveringssommel. De har mer eller mindre hatt sommel siden April. Spesielt på henteordre. Pga. det surret som er nå, er komplett ute av min vurdering inntil de kan levere henteordre og andre ordre via post til de tidene de skal. Endret 6. september 2007 av sesteen Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 FY FAEN SÅ SKUFFA JEG ER OVER KOMPLETT! Har handla på komplett siden slutten på 90-tallet, og har bare hatt gode erfaringer med dem; blant de laveste prisene i landet og kjempeservice ved retur av bla. defekte varer. Synd å si det men nå syns jeg de holder på å miste grepet fullstendig, de er i ferd med å bli en av de dyreste nettbutikkene og det eneste de synes å sitte igjen med er god service.. Bestilte en bærbar den 23 august, og orderen er fremdeles åpen! 14 dager senere! Siden lagerstatus er 100+, ringte jeg de og lurte på hva de drev med, og fikk som svar at de holdt på å omorganisere lageret og at det kunne fort ta en uke til før de får plukket og sent avgårde varen! Syns komplett i det minste burde ha opplyst om dette på sine sider om at det tar 1 måned for dem å få sendt av gårde en vare de har over hundre eksemplarer ac på lager. Siste gang jeg bestiller fra komplett i hvertfall, maken til patetisk opplegg! Lenke til kommentar
Nordentro Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 FY FAEN SÅ SKUFFA JEG ER OVER KOMPLETT! Har handla på komplett siden slutten på 90-tallet, og har bare hatt gode erfaringer med dem; blant de laveste prisene i landet og kjempeservice ved retur av bla. defekte varer. Synd å si det men nå syns jeg de holder på å miste grepet fullstendig, de er i ferd med å bli en av de dyreste nettbutikkene og det eneste de synes å sitte igjen med er god service.. Bestilte en bærbar den 23 august, og orderen er fremdeles åpen! 14 dager senere! Siden lagerstatus er 100+, ringte jeg de og lurte på hva de drev med, og fikk som svar at de holdt på å omorganisere lageret og at det kunne fort ta en uke til før de får plukket og sent avgårde varen! Syns komplett i det minste burde ha opplyst om dette på sine sider om at det tar 1 måned for dem å få sendt av gårde en vare de har over hundre eksemplarer ac på lager. Siste gang jeg bestiller fra komplett i hvertfall, maken til patetisk opplegg! 9438428[/snapback] En uke blir fort til 2 eller 3 skal du se:-) Lenke til kommentar
Wolfman83 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 noen som vet om pcutstyr.no bruker samme lageret som komplett.no og påvirkes av det samme? Lenke til kommentar
yngves Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Ser her at mange har hatt problemer med leveringer fra Komplett.no og følte for også for å kvitte meg med litt eder og galle... Saken er som følger: -Ordre på tre varer ble lagt inn 13.august. Etter to samtaler med salgsavdelingen den påfølgende uken fikk jeg en mail(24.august) fra lageret om at en vare ikke kunne leveres . De resterende to skulle leveres etterhvert. Jeg svarte på den og spurte om når jeg kunne forvente disse varene og 3 dager etterpå kom svar om at disse lå i et køsystem og de kunne ikke bli sendt ennå, men at det skulle skje. -Ny telefon til salgsavdelingen 3.september og først da kunne de fortelle meg at de den dagen sendte de ut varer som var klar fra lageret 22-24.august. Det kunne bety at mine varer ville bli sendt ut noen dager senere. -I dag er det 6.september og ingen varer er ennå sendt og ordren står fortsatt "åpen". Nå sitter jeg spent og venter på om komplett og jeg skal feire "enmånedsjubileum" i neste uke Jeg synes dette er utrolig talentløst både med tanke på leveringstid og informasjon fra komplett.no. Har det ikke vært for at jeg ikke har sett bedre pris på disse varene har jeg droppet hele greia... Lenke til kommentar
Dhack Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Har gått over til Netshop jeg!! Er UTRULIG dårlig service på komplett! Jeg bestillte meg en ny PC for 2 måneder siden.. Ville egentlig bestille alt fra netshop... men trengte desverre Kabinettet fra komplett... Jeg ville da hente varene selv, da jeg bor i Larvik... Så jeg bestillte like-greit Hovedkortet fra komplett også... Og måtta da vente 4-5 timer i Sandefjord :@ måtte i tillegg bruke mye Penger for å ringe dem å bestille det, da de ikke har PC men kan bestille fra! Typisk nok var dette HKet defekt... Jeg dro til Komplett med det, men da ville de nesten ikke ta det tilbake pga skaden, så jeg tok det på angrefristen.. Og fikk etter MYE (og da mener jeg MYE) om og men, et nytt HK med meg hjem (som jeg måtte legge ut pengene for)... Da antok jeg jo at jeg skulle få pengene i løpet av 2-3 Dager... men etter 1 uke så ringte jeg dem.. Og da var unskyldningen "Vi har ikke fått kontonummeret ditt" :S Åssen kan de ikke det? vi fikk jo en kopi av det hu skreiv, og der stod kontonummeret mitt! Synes Komplett burde skjerpe seg litt azz! I det minste skaffe en PC man kan bestille fra! Har sluttet helt å bruke Komplett nå! Etter noen års bruk av KUN komplett! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Synes faktisk hw.no bør gjøre som digi.no har gjort. Lage en artikkel om dette asap!! Hører dere meg hw.no? 9432480[/snapback] Eehhh... Ser du forsiden til hw.no.. og på enhver annen side? Reklame.. for Komplett. Man biter ikke hånda som forer en.. vøt.. 9433528[/snapback] Det samme tenkte i grunn jeg også. Men selv om det ikke er på langt nær i samme utstrekning som her, ser jeg at også Digi.no har Komplett som sponsor rett ved siden av denne artikkelen. Så de er i alle fall tøffe nok til å skrive kritisk om en forende hånd, og det syns jeg HW også burde gjøre. Dette er absolutt relevante nyheter for hardware interesserte. Selv har jeg nå kuttet ut Komplett på ubestemt tid, og blir nesten litt provosert av at de kjører på med tv-annonser og gode tilbud som aldri før, når det har så dramatiske leveringsproblemer. Men det er vel desverre bare slik at de tjener mer på alt salget dette gir, til tross for slett service og mange missfornøyde forumbrukere. Go Netshop er hva jeg gjør, og anbefaler de som spør meg nå for tiden Lenke til kommentar
3gaccess Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg stiller meg i køen av de som etter hvert er blitt misfornøyde med komplett. Men det er noe fundamentalt galt når de fleste som har et visst utvalg på nettsidene sine, benytter en håndfull forskjellige lager, og har noen av disse lagrene problemer, er det håpløst å få tak i hardware. Tidligere benyttet jeg bare komplett, men pga høye priser og treg levering byttet jeg til psdata. psdata er billigere og leverer kjapt men sliter nå med lagerbeholdningen. De har nesten ingenting på lager, og spør du meg kan de like godt pakke sammen. Jeg prøvde mamoz, men pga sen levering avbestillte jeg hele ordren og prøvde amentio, til tross for den negative kritikken de har fått. Det er åpenbart at de delvis benytter lageret til komplett, da det er flere varer jeg etter en uke ikke har fått. Etter jeg kontaktet dem, fikk jeg til svar at problemet ligger hos leverandøren deres, og at jeg kan avbestille om jeg vil. Men hva hjelper det om ingen andre kan levere? Det eneste jeg ber om er en SFP SX MM modul til en switch til en normal pris. Hva skal en gjøre? Jeg savner en ny aktør på markedet som kan konkurrere med hattelco/komplett/norek og andre større leverandører, for det er åpenbart at de er blitt for store og trenger konkurranse. Lenke til kommentar
On1Musha Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 hvor i min konto på komplett.no ser jeg når saken behandles? har bestilt noe der den 3. men jeg finner ikke noe info om ordrenr mitt.. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Jeg håper virkelig at Komplett ser våres erfaringer her. Hvis de vil bli Norges beste nettbutikk, så er de langt unna. Sendeproblemer er ikke den riktige veien å gå. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Har samme erfaring i det siste med komplett jeg også. Jeg bestilte en PC 4. august og de startet å plukke den 10. noe som er greit da jeg fikk maskinen ca en uke etter bestilling. Men deretter bestilte jeg en ny PC 15. august med kun lagervarer (kun enkeltkomponenter, ingenting som skal settes sammen) og ordren står fortsatt som åpen. Det har nå gått 22 dager og det tilsvarer 16 virkedager! Noen av varene jeg bestilte gikk de i ettertid tom for så jeg ble nysgjerrig om grunnen til forsinkelsen var manglende varebeholdning, men etter å ha kontaktet salgsavdelingen får jeg vite at mine varer er reserverte og at de har dem, men det er noe lengre leveringstid pga lagerombygging. De vet heller ikke hvor lang tid det er snakk om. Det ville ha vært greit med en liten pekepinn, men det er ikke mulig og jeg føler meg ganske blind. Det kan hende det blir sendt imorgen eller om en måned for den saks skyld. Utrolig frustrerende! Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 (endret) 22 dager er drøyt Endret 6. september 2007 av Simkin Lenke til kommentar
hølands_gutt Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Bare på faenskap, så burde folk vente til dem får postoppkravlappen og si nei skal ikke ha den uansett, tok aaaalt for lang tid, du har uansett 14dagers angrerett! Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Bare på faenskap, så burde folk vente til dem får postoppkravlappen og si nei skal ikke ha den uansett, tok aaaalt for lang tid, du har uansett 14dagers angrerett! 9441943[/snapback] Visa.. Lenke til kommentar
Zerd Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Bare på faenskap, så burde folk vente til dem får postoppkravlappen og si nei skal ikke ha den uansett, tok aaaalt for lang tid, du har uansett 14dagers angrerett! 9441943[/snapback] Visa.. 9442234[/snapback] Visa skal ikke bli trekt før de har sent varen heldigvis. Er også en av de som venter på komplett :s Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå