kalkulatoren Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Er jo alltid mulig å gå inn å redigere ordren og fjerne ledningen - ikke om jeg vet det hjelper da. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det er interessant at denne tråden fremdeles er av de mer aktive, selv 2 - 3 uker etter jeg var mest aktiv. Tydelig at Komplett sliter betydelig mer enn de er villige til å innrømme og informere om. Lenke til kommentar
Saggy Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Ga opp idag jeg, sletta ordren og bestillte hos 2 andre butikker istedet. Lenke til kommentar
jpmid Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Ga opp idag jeg, sletta ordren og bestillte hos 2 andre butikker istedet. 9420084[/snapback] Håper at du ikke bestillte fra SHG da: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=823250 Lenke til kommentar
Saggy Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Heh, nei, bestillte tvn fra Amentio og xbox fra netshop. Har allerede fått sendingsbekreftelse fra netshop og tvn bestillte jeg klokka 10 på kvelden så antar bekreftelsen kommer utover dagen idag fra amentio. edit: Jeg sitter her å lurer på hvorvidt det ikke finnes en klausul innen forbrukerloven som spesifiserer at misvisende PR også innebefatterdet komplett bedriver for tiden, nemlig å fortsett med ting som "ukens tilbud" osv og samtidig gi heller villedende og dårlig synlig informasjon om deres leverings kapabilitet. Om ikke annet var de fleste kunder som bestillte før den 15. aug under den oppfattning at de ville få varer levert like hurtig som "normalt" er når man handler på en nettbutikk med kompletts rennomé (jeg bruker 15. aug her fordi jeg fikk til svar fra komplett at de slet med bestillinger helt tilbake til den 15-16 aug, denne mailen fikk jeg den 1. sept). Noe de ikke fikk, nyheten om at det kom til å bli et problem var heller ikke tilgjengelig før den 24. aug, hele 9 dager etter. Det må om ikke annet være et brudd på ett eller annet. Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi jeg kunne tenke meg å forfatte et klagebrev til forbrukerombudet for å igjen få dem til å sende en offisiell henvendelse og anmodning til komplett om å redegjøre tydligere om hvordan lagerstatusen deres hvirkelig er. Så færre blir nødt til å bruke uker på å få varene sine og/eller flere dager fram og tilbake med support for så flytte bestillinger vekk fra komplett. Akk ja, mulig dette er totalt poengløst nå, de kommer seg vel på bena igjen iløpet av noen uker til en måned. Endret 4. september 2007 av Saggy Lenke til kommentar
JRL Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 bestilte samme vare fra 3 forskjelige nettbutikker på en mandag. Netshop og psdata brukte 4 dager å få bestillingen til tromsø. komplett brukte 8 dager. Gikk 3dager før varen var registrert inne på en postterminal hos komplett. Lenke til kommentar
plex- Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Er utrolig frustrerende at de ikke engang klarer å gi estimater på når varer blir levert. Komplett tapte en god del når de gikk over til nytt IT system i påsken 2004, men tapene de får nå må jo begynne å summere seg opp de også. Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Jepp, det er nok snakk om *mange* millioner i tapt omsetning her. Jeg kansellerte min relativt 'lille' ordre på drøye 10.000 i går, og det er nok mange med både større og mindre ordre som har gjort det samme de siste ukene. Det skal ikke så mange hundre avbestillingene til før millionene hoper seg opp. De som har planlagt og administrert overgangen til nytt system henger nok i en tynn tråd hvis de ikke allerede er sparket. Det har jo vært en flopp/skandale av dimensjoner. Endret 4. september 2007 av Nonsens Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hehe Tynn tråd er nok å si det meget pent ja, her siler pengene ut Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 hva står det som forventet sendingsdato hos dere da? jeg la inn ordre på lørdagen, altså den 1 september, og min har forventet sendingsdato 5 september, forrige uke la jeg inn en ordre jeg kansellerte grunnet jeg fikk lyst på en litt større tv, da sto det forventet sendingsdato dagen etter, da bestilte jeg på søndag. Lenke til kommentar
Tetanus Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Huff da, da var jeg i samme båt. Tok en omvei via prisguiden, så var ikke innom førstesiden å så noen advarsel om lang leveringstid. Bestillte på torsdagen, og idag skulle jeg undersøke hvor pakken er. Ingen pakkesporing, men fant i et vedlegg til ordrebekreftelsen noen ord om forsinket levering grunnet lagerproblemer. Dette synes jeg de kunne ha opplyst om under kjøpsprosessen! Er det forresten noen som har fått noe som helst kompensasjon i forbindelse med dette rotet? Jeg ville tro at de fleste som sitter å venter på varene sine ville satt pris på en liten påskjønnelse fra komplett for at de gidder å vente på at de skal få orden i kaoset sitt. Trenger jo ikke nødvendigvis være penger, for meg hadde en oppgradering til ekspress over natten vært mer enn tilfredstillende. En liten ekstra overraskelse når man åpner pakken kanskje? Sjokolade har jo vist seg populært her inne blandt forumbrukerne i flere sammenhenger. Tetanus Lenke til kommentar
andylove Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 hva står det som forventet sendingsdato hos dere da? jeg la inn ordre på lørdagen, altså den 1 september, og min har forventet sendingsdato 5 september, forrige uke la jeg inn en ordre jeg kansellerte grunnet jeg fikk lyst på en litt større tv, da sto det forventet sendingsdato dagen etter, da bestilte jeg på søndag. 9425104[/snapback] Shit! Du bestilte på lørdag og har fått forventet leveringstid i morgen (5.9)? Det må føles skikkelig ille å vente så lenge... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Shit! Du bestilte på lørdag og har fått forventet leveringstid i morgen (5.9)? Det må føles skikkelig ille å vente så lenge... å du tror jeg regner med å få det da? etter 3 virkedager? i think not. blir nok både 1 og 2 uker før jeg får noe ville bare vite hva dere andre har som forventet dato, og når dere bestilte. Endret 4. september 2007 av Simkin Lenke til kommentar
lfnsr Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Shit! Du bestilte på lørdag og har fått forventet leveringstid i morgen (5.9)? Det må føles skikkelig ille å vente så lenge... å du tror jeg regner med å få det da? etter 3 virkedager? i think not. blir nok både 1 og 2 uker før jeg får noe ville bare vite hva dere andre har som forventet dato, og når dere bestilte. 9426764[/snapback] Jeg har ventet i 2 uker nå, har sendt flere mailer osv, men idag gikk tolmodigheten slutt. Tok rett og slett å avbestilte på komplett, å bestilte akkurat det samme på PcUtstyr.no. Det vil jeg også anbefale alle dere andre der ute også som går å er i dårlig humør pga Komplett. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hvilken e-post adresse bruker dere når dere skal sende mail angående ordrer? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Shit! Du bestilte på lørdag og har fått forventet leveringstid i morgen (5.9)? Det må føles skikkelig ille å vente så lenge... å du tror jeg regner med å få det da? etter 3 virkedager? i think not. blir nok både 1 og 2 uker før jeg får noe ville bare vite hva dere andre har som forventet dato, og når dere bestilte. 9426764[/snapback] Hvis du baserer leveringstiden på hva folk her sier så tror jeg du kan vente til neste år... Ikke det at jeg går en fanesak for komplett.no, men jeg synes du er en smule rask til å slå ned på dårlig leveringstid når du har fått en dato temmelig godt opptil forventet levering. Men jeg må si meg enig i at det er for dårlig av komplett og la folk vente lenge på varer de har bestilt. Sist jeg sjekket skulle vel det meste være oppe og gå på lageret deres. Ikke vet jeg.. Og det er jo dine penger, så gjør som du vil i grunn Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 (endret) men jeg synes du er en smule rask til å slå ned på dårlig leveringstid når du har fått en dato temmelig godt opptil forventet levering. jeg bestilte først den 26.09, venta så en uke uten att det skjedde noe. dette var på søndag, og forventet sendingsdato var mandag 27.09. jeg kansellerte fordi jeg bestemte meg for å gå for en annen vare. så jeg la inn en ny bestilling den 01.09, og da får jeg ikke forventet dato 03.09 som ville vært normalt(grunnet helg), men 05.09. DET jeg synes var så rart. jeg har ikke klagd på dårlig leveringstid fra komplett, for jeg var fullstedning klar over problemet begge gangene jeg bestilte. Endret 4. september 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Hvorfor er det noen som piner seg selv ved å legge inn en bestilling på komplett mens dette pågår. Jeg ville ha ventet til meldingen på forsiden er fjernet og handlet et annet sted i mens. De kommer sikkert sterkt tilbake når systemet er oppe og går. (Kanskje kjørt et "timesalg" for å teste systemet en dag.) Lenke til kommentar
plex- Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 hva står det som forventet sendingsdato hos dere da? jeg la inn ordre på lørdagen, altså den 1 september, og min har forventet sendingsdato 5 september, forrige uke la jeg inn en ordre jeg kansellerte grunnet jeg fikk lyst på en litt større tv, da sto det forventet sendingsdato dagen etter, da bestilte jeg på søndag. 9425104[/snapback] Shit! Du bestilte på lørdag og har fått forventet leveringstid i morgen (5.9)? Det må føles skikkelig ille å vente så lenge... 9426415[/snapback] Han spør vell om han kan stole på forventet leveringsdato. Vet om flere som har leveringsdato for en uke siden som enda står til Åpen. Hadde jo vært greit om de hadde justert datoene til ca realistisk levering er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 Komplett var en klar ener på ukens poll forleden. Dette midt i en periode (lang) med store leveringsproblemer (men ikke for alle kunder). Jeg har ikke avskrevet Komplett, - ennå, men anser som andre her at noen "hoder bør rulle" i organisasjonen. Innkjøpet/installering/innkjøring av nytt lagersystem/logistikk har mildt sagt vært en fiasko. Alle dere som fortsetter å "gnåle" om at dette "bare er innkjøringproblemer" kan umulig fatte hvor skadelig dette er/kan være for Komplett på sikt. For jeg ser absolutt ikke noen snarlig løsning på dette problemet. Dersom jeg tar feil og Komplett fremdeles har 40% av markedet (ref. poll) om ett år er det fint for Komplett. PS. En annen ting er at jeg synes overgangen fra å være en "gründer-websop" for *datadeler* til en "Elkjøp-webshop" har vært en heller dårlig utvikling. Men det er også kun mitt syn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå