Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har fått beskjed om at de holder på å legge om til et "auto store-system" og at det er derfor ting går seint. Det skal imidlertid kun være servicepakker (posten/tollpost) som blir forsinket..

Jeg plasserte ordre 2007-08-21T10:23, som fremdeles er åpen! (Hvor alt er på lager naturligvis) :(

Endret av stormx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Haha, jeg gjorde det samme som deg, ostepopp. Bestilte alt hos PCUtstyr.no, de sender det til meg i morgen og det ble billigere enn hos Komplett.

Gjorde dette først etter å ha tatt kontakt med Komplett, og de sa de ikke kunne garantere for levering på tidspunktet jeg fikk beregnet.

Lenke til kommentar
Vi har jo alle fått bekreftet at Komplett er i en overgangsfase nå, så ting tar tid der nå.

Hvorfor ikke bestille et annet sted i denne perioden.

9389969[/snapback]

Har alle fått bekreftet dette nå? Greit nok at det er liten notis på forsiden av komplett.no, men det er mange som ikke legger merke til dette og disse folkene har en tendens til å finne denne tråden etter at de har bestilt. Det er helt naturlig at det er en jevn strøm med poster om forsinkede bestillinger.

Lenke til kommentar

jeg er fullstednig klar over att komplett henger langt etter på bestillinger, men var på utikk etter en billig og bra 32" lcd tv, og komplett hadde denne til 3995 på tilbud, så da ble det komplett.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=331212

bestillingen min har ligget åpen siden søndag. så jeg bør vel ikke forvente noe sending før uti neste uke.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Jeg blir faktisk litt irritert.. viss dem faktisk har lang leveringstid så hadde det vært fint om at det sto det noe sted. Jeg jobba hardt med å finne deler jeg var sikker på at dem hadde på lager så jeg fikk det fort.

Jeg vipper sakte med sikkert mer over til netshop..

Rettelse, jeg så det nå.. men ja var ikke det letteste å få øye på når du går rett til ett produkt og jobber derfra

Endret av chrda
Lenke til kommentar

Jeg hadde en åpen ordre hos komplett.no fra 18.08 til i dag. Jeg sa nok var nok og angret på at jeg ikke hadde sjekket rundt grundigere før NÅ på alternativene etter nesten to hele arbeidsuker.

Jeg kansellerte og bestilte hos pcutstyr da de har samme sortemanget(og lagerstatus?). De skulle sende ut imorgen hvis jeg bestilte på nett før 14:00.

9390217[/snapback]

Takk for tipset! Pcutstyr hadde de samme varene jeg trengte og på lager, og bestillingen er gjort :)

Lenke til kommentar
Om de bruker snart 14 dager på å pakke og sende, så burde de ikke ta i mot ordre en ukes tid, så de kan komme på rett kurs igjen.

9395576[/snapback]

Tror det er en del som nermer seg 14 dager faretruende fort og etter hva jeg har lest, er det nok flere som alt har passert 14 dager og

Ordretidspunkt Ordrestatus Mottatt

2007-08-22T22:30 Åpen WEB

2007-08-18T17:28 Åpen WEB

Disse ordrene er bestillt av ett firma jeg jobber i fra Norek.no uten att vi var klar over disse forsinkelsene, og man blir klart frustrert når man ser att enkelte folk får varene sine få dager etter bestilling og de ordrene vi har lagt inn og som stort sett inneholder deler til maskiner vi reparerer for kunder ikke engang blir frigjort for plukking når alt i ordrene var på lager med god margin ved bestilling, og att vi så ikke får NOEN som helst tilbakemelding om eventuelle forsinkelser eller at noe mangler, uten att vi prøver å ringe(ikke att vi kommer gjennom...) eller sender e-mail og lurer på hva p***** som skjer. Vi gruer oss til neste forsendelse av RMA deler...

Vi taper rett og slett kunder og omdømme pga. dårlig informasjon fra vår leverandør, noe vi normalt er vant til att de fleste vi handler fra er veldig flinke med.

Ordrene fikk også forventet sendingsdato samme som ordre dato event. dagen etter.

Så nå får vi se hvor lang tid det tar og har begynt prosessen med å se oss om etter alternative leverandører med ett vareutvalg som er i nærheten av det norek stortsett har på lager(hjelper jo ikke om de har en halv million forskjellige varer og 10% tilgjengelig...)

** Frustrert Tech...**

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Hjelp komplett nå. Ikke bestill. La de få unna ordrene de allerede har.

Om de bruker snart 14 dager på å pakke og sende, så burde de ikke ta i mot ordre en ukes tid, så de kan komme på rett kurs igjen.

9395576[/snapback]

Var dette jeg også tenkte, de har nok å stri med i disse dager, så det er nok like greit å unngå å handle hos dem nå.

Synes de nesten burde informert om leveringsproblemene i et av stegene i bestillingsprosessen, for den lille linken på forsiden er enkel å overse. De kunne nok fint også stengt for nye bestillinger, og ventet til de i allefall var á jour igjen, for dette er jo bare med på å gjøre folk irriterte... men de får vel inn såpass mange ordre om dagen at det er snakk om betydelige inntekter som blir borte om de sperrer.

Lenke til kommentar

Hei!

Sendte inn en retur til komplett nå.

2 dager etter jeg posta den fikk jeg mail at den var mottatt

1 dag etterpå fikk jeg sendebekreftelse på at ny enhet var på vei ut.

Trodde dette skulle ta uker jeg, men det gikk jo grisefort.

Dette gjladt da returer.

Lenke til kommentar

Jeg har funnet ut at Komplett skal benytte seg av robotstyrt lager og sliter litt med oppstarten. Har av egne erfaringer funnet ut at de som leverer avansert hardware ikke ofte klarer slike overganger. Så min anbefaling er: vær tolmodige med Komplett og leveringer kommer til å bli enda raskere en før. Så godt som alle bestillinger jeg har gjort på Komplett er sendt fra komplett samme dag evt. dagen etter. Resten er jo opp til Posten eller Tollpost.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...