John Kr Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Nå har ordren min ligget åpen i en uke hos Komplett, hva i huleste....... Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Hadde ordre hos komplett for 2 veker sidan i 2 dager før eg kansellerte den. Er utolmodig . Lenke til kommentar
Junta Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Jeg tror komplett rett og slett sliter med det som kjennes som ferieavvikling. Ting går tregere om sommeren rett og slett - og det går utover kundeservicen. Så har de backlog utover i august, før ting går bedre igjen. 9327112[/snapback] Erlig talt, historien om ombygging av lageret har de brukt vel og lenge nå. Kjøper du fortsatt denne historien Alastor? Snakker vi om Taj Mahal, eller et lagerbygg? 40% sier at Komplett er deres favoritt-nettbutikk. :!: Gratulerer, dere er verdensmestere i tålmodighet. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Er jo fantastisk.. Bestilte laptop hos mamoz på mandags kveld, hadde den i dag:) Bestilte cd spiller på komplett på fredag(forige uke) ennå ikke kommet.. Lenke til kommentar
Junta Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Velkommen i klubben Itw. Komplett bryr seg ikke om kundene deres lenger, da de har nok med seg selv. Lenke til kommentar
lykkeliten Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Nå står ihvertfall følgende å lese via link på førstesiden deres: Forsinket levering [24.08.2007] Komplett.no beklager å måtte meddele våre kunder at det for tiden er noe forsinkelse i enkelte leveranser. Det jobbes iherdig med å rette opp i dette og vi har blant annet igangsatt døgnbemanning på lageret. Årsaken til forsinkelsene er en kombinasjon av to forhold: Vi har gjort store investeringer i et nytt lagersystem som skal bidra til å effektivisere lagerlogistikken vår. Dette gjør vi for å ytterligere forbedre våre leveringer, samt å stå bedre rustet til å håndtere en økende etterspørsel. Vi er i disse dager midt i en konvertering mellom gamle og nye systemer. Det nye systemet antas å være i full drift ut over i neste uke. En annen faktor som også har bidratt til dagens situasjon er det dårlige sommerværet vi har hatt i sør. Vi har lang erfaring fra netthandel og kjenner godt sesongsvingningene i salget. Juli har historisk vært en heller laber måned mht salg. I år derimot eksploderte salget uventet midt i fellesferien. Dette sammen med konvertering til nytt lagersystem har gjort at vi den siste tiden dessverre ikke har klart å levere ut varer like raskt som både vi og våre kunder kunne ønske. Vi beklager denne situasjonen på det sterkeste og håper ulempene for våre kunder blir minst mulig. Vi gjør alt vi kan for å komme a jour så raskt som mulig og vil benytte anledningen til å takke for utvist tålmodighet og forståelse. Med beklagende og vennlig hilsen, Komplett.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) "Bedre seint enn aldri". Det er positivt at Komplett nå gir informasjon, forhåpentligvis etter å ha sett ett par/tre tråder på forumet. Endret 24. august 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
fox82 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 "Bedre seint enn aldri". Det er positivt at Komplett nå gir informasjon, forhåpentligvis etter å ha sett ett par/tre tråder på forumet. 9354005[/snapback] Tja, ser at det er sendt ut standarsvar til de fleste, men igjen irriterer jeg meg over prioritering / kø systemet. Hvorfor får noen bestillingene raskt mens andre har ventet flere dager uten at det er gjort noe som helst med ordren ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 "repaguy" har gitt en plausibel forklaring i en annen tråd. Avhengig av hva du har bestilt og hvor varen befinner seg på lager, kombinert med nytt robotstyrt "plukkesystem" kan man oppleve lang ventetid/kjapp levering. OBS. Dette ved "uprioritert" levering/forsendelse (servicepakke). Dersom jeg forstod repagyu's svar. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 (endret) Det tok 4 timer å få pakken min pakket hos MPX, kontra en uke + hos Komplett. Sparte samtidlig ca kr. 400,- hos MPX kontra Komplett bare for en hdd og noe annet. Ja slik er vår kjære Komplett blitt. Edit: skrivefeil Endret 25. august 2007 av John Kr Lenke til kommentar
lundez Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Der var tålmodigheten min også brukt opp, bestilte den 16 aug, og orderen står ennå som åpen. Håper dem er kjappere til å sette inn på pengene jeg forhåndsbetalte dem. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Jeg bestilte en Canon EOS 400D-bundle søndag 19.08., men har fremdeles "åpen" ordrestatus. Sendte en mail i dag og spurte når jeg kunne forvente at den ble levert, og fikk til svar at "det forhåpentligvis ikke blir noe mer enn en dag eller to før det er på vei." Greit nok, men ser ut til at jeg går glipp av cashback-greia til Canon da.. tusen takk, komplett Endret 27. august 2007 av Edorph Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Edorph: Jeg tror det er kjøpsdato som er relevant for cashbackkampanjen, ikke leveringsdatoen din . Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Jeg bestilte mye, på komplett før. Greit å hente synes jeg da jeg ikke boddde for langt unna. Men, så gikk det gjerne en og to dager på henteordre også. Fikk aldri noe svar på hvorfor. I tillegg har de betaling på henteordre, noe som jeg synes er en snikavgift (selv om posten riktig nok har ansvaret for det som havner i henteautomaten). Jeg synes ikke komplett lenger er det det var. Servicen har falt en del. Litt synd, for de har bra utvalg og en god nettbutikk. Absolutt vært en av mine steder jeg har prioritert. Men, nå om dagen er det svært lite av orderene de får. Så derfor har de tapt mye fra meg i det siste, spesielt til konkurrenten like ved. Endret 27. august 2007 av sesteen Lenke til kommentar
lupah Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Ser det ikke er reint få som har dårlige erfaringer. Jeg handler nå heller fra andre webshoper, og så langt har jeg bare positive erfaringer. Rask levering og raske svar fra support. Komplett har alltid vært bunnsolide på support t.o.m. nå i disse dager med treig levering, men jeg gidder ikke å bruke de bare pga supporten. Vente på varer i 1-2 uker som jeg kan få i løpet av noen dager andre steder? Nei takk. Og i tillegg har andre bedre priser enn komplett. Kjøpte nettopp en laptop 1000 kr billigere enn hva komplett solgte den for! Lenke til kommentar
andylove Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Det tok 4 timer å få pakken min pakket hos MPX, kontra en uke + hos Komplett. Sparte samtidlig ca kr. 400,- hos MPX kontra Komplett bare for en hdd og noe annet. Ja slik er vår kjære Komplett blitt. Edit: skrivefeil 9355839[/snapback] Nei, det har ikke blitt slik. Men hvis du leste et par poster litt lenger opp her, så ser du altså grunnen. Det er ikke bare Komplett.no som fikk en skikkelig på trynet når det gjaldt salg i sommer. Det gjorde hele handelstanden. Mange lå på stranden og slikket sol i Juli? Tenkte meg det, dere handlet i butikker og på nett. Komplett har da svart, noget sent, at grunnen skyldes omlegging av logistikksystem i fellesferien. Kanskje dette årets dummeste tidspunkt. Men hvordan i huleste kunne de ta høyde for dette? Og ja, jeg tror faktisk de ble svært oppmerksomme på denne og andre tråder her på diskusjon.no. Og de tok det såpass seriøst at de ansatte folk til å gå på natten. Og hvor lenge varer det? Bare der ser det ut til at de tar gjerne tapet for å komme seg på bena. Svært mange her diskuterer om logistikk som de absolutt ikke har grunnlag for å uttale seg om. En del har nok det, men det er også svært mange håpløse innlegg å lese. Skulle jeg handlet på nettet i dag, ville jeg ha sjekket prisen på komplett, men kanskje handlet et annet sted. De har i allefall sagt i fra at nettsjappa deres blir å regne for ustabil enda en uke. Nå gleder jeg meg innmari til skikkelig barnslige og totalt ufornuftige svar på innlegget mitt... Det er jo seg hør og bør i en tråd som dette har blitt.... Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Heisan JaJa vi får holde humøre oppe.... Jeg har handlet hos Komplett i en årrekke og jeg har sett tendensen i de siste 2 årene at leveransetiden har gått opp. Jeg husker når jeg kjøpte den forrige PC'n så var det akkurat det samme styret. Så dette er ikke noe fenomen som er bare i fellesferien. Når det gjelder Logistikk så har jeg faktisk meget god grunnlag for å uttale meg. Ønsker selvfølgelig ikke å utdype dette her i forumet. Ellers vil jeg selvfølgelig fortsatt handle hos Komplett, denne gangen passet det ekstremt dårlig med 9 dager ventetid. Derfor denne frustrasjonen. Lenke til kommentar
Sund Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 De sa 9 dager til meg å, no har jeg ventet i 11! Lenke til kommentar
andylove Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Heisan JaJa vi får holde humøre oppe.... Jeg har handlet hos Komplett i en årrekke og jeg har sett tendensen i de siste 2 årene at leveransetiden har gått opp. Jeg husker når jeg kjøpte den forrige PC'n så var det akkurat det samme styret. Så dette er ikke noe fenomen som er bare i fellesferien. Når det gjelder Logistikk så har jeg faktisk meget god grunnlag for å uttale meg. Ønsker selvfølgelig ikke å utdype dette her i forumet. Ellers vil jeg selvfølgelig fortsatt handle hos Komplett, denne gangen passet det ekstremt dårlig med 9 dager ventetid. Derfor denne frustrasjonen. 9371897[/snapback] Har selv handlet en del hos komplett og det eneste som har tatt noe lengre tid en annet er en RMA. Men da måtte jeg få godkjent varen før jeg returnerte den. Ellers har jeg alltid fått varene jeg har bestilt ganske fort (under en uke), da regnet med den gangen jeg bestilte på en torsdag og fikk varen på en tirsdag. Og jeg mente vel ikke akkurat deg som et stjerne eksempel for kunnskap om logistikk. Men det er en del innlegg som tyder veldig på at frustrasjon er grunnlaget for å si ting man ikke vet så mye om. Helt klart at Komplett.no har tapt en del kunder på dette, men jeg har ingen tro på at dette har skadet deres omdømme såpass at mange vil returnere for senere kjøp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå