Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid

Anbefalte innlegg

Bolson: Si meg en ting, hva trur du de ansatte hos komplett har fått vite? Anntageligvis at dette skulle gå knirkefritt hele veien med denne overgangen til roboter..Så du får skylde på ledelsen eller driftsjef som har satt i gang dette og ikke gitt god nok informasjon til ansatte i support og salg... Og når det da ikke har gått slik, ja da er vi der vi er i dag. Selv om mange her er så skeptiske, utgjor det ikke så veldig mange i den store sammenhengen(sier ikke at man skal drite i fåtallet).

Skal se, så fort de får orden på sakene sine igjen, vill det lille fåtallet anntageligvis komme tilbake igjen. Komplett selger som aldri før, så noe umiddelbar krise er det ikke.

Gjort er gjort. Det er flere leverandører som har gått på denne blemma gjennom tidene, men det er allerede glemt kan det virke som.. Du verden så fort vi glemmer =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@repaguy:

Jeg har aldri sagt noe om de ansatte, jeg har faktisk flere plasser skrevet at Komplett har et organisasjons- og ledelsesproblem (samt et stort informasjonsproblem). Og dersom de fra ledelsens side har trodd at omlegginger skal gå knirkefritt, ja da er situasjonen direkte ille. Slike omlegginger går nesten aldri knirkefritt. Og det er hakkende likegyldig hva de ansatte er informert om i denne sammenheng.

Og problemet virker for meg å være langt større enn enkelte her ser ut til å ville innrømme. Flere opplevde problemer med lang leveringstid og tilfeldig kundebehandling for mer enn et halv år siden. Det virker også som tilfeldighetenes spill råder, noen får levert promte, andre står i kø. Og de informerer ikke i det hele.

Og det siste er for meg særdeles alvorlig. En bedrift (uansett bransje) som ikke informerer om leveringsproblemer eller andre forhold av betydning for meg som kunde ender uansett på lista over de steder jeg ikke handler.

Lenke til kommentar
Jeg lurer på  om de har begynt å prioritere Norek-kunder (altså forhandlere)?

Navitel som er der jeg som oftest handler, er forhandler for Norek og der får de varer hele tiden som vanlig.

9334993[/snapback]

Jepp, når jeg bestiller fra Norek får jeg pakken dagen etter jeg har bestillt. Og har fått det i hele sommer.

Lenke til kommentar

Norek og Komplett.no er adskilte organisatoriske enheter i Komplett ASA (ikke separate selskaper så langt jeg vet).

Og selv med felles lager er det helt naturlig at man prioriterer leveranser fra distributør til forhandlere. Å ikke gjøre dette medfører relativt fort økonomiske konsekvenser. Leveringsbetingelsene er også mer spesifikke i avtalene for kunder av Norek.

Et apropos i denne sammenheng. Her er leveringsbetingelsene for Komplett.

#

Levering og forsinkelse

Levering av produktene skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan du etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

Så Komplett bryter faktisk sine egne leveringsbetingelser for privatkunder gjennom ikke å informere. Min ordrebekreftelse hadde 14.8 som forsendelsesdato (reell ble 20.8).

Mitt kjøp er så lite i beløp at jeg ikke bryr meg særlig (500 kr), men jeg foreslår att alle med størrelse på kjøpet og lang leveringstid (dvs mer enn en uke åpen/til plukking) sender et erstatningskrav på 3 - 10 % av kjøpssummen grunnet forsinket levering. Kravets størrelse må være avhengig av forsinkelsen. Og de som har hatt forsinkelser på 3 - 4 uker på lagervarer har uten tvil krav på erstatning.

Ikke det at jeg har store troen på at dette aksepteres av Komplett, men det vil gi et tydelig signal om hvordan man oppfatter kundebehandlingen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@repaguy:

Du har nå ca 20 poster med forsvar for Komplett...

Om du er ansatt eller i familie med ledelsen er uinteressant.

Det som er interessant er om du klarer å fatte at vi som klager på komplett ikke er "ute etter" ansatte hos Komplett som gjør jobben sin.

(Bolson har forgjeves forsøkt å forklare dette for deg).

Det som er kritikkverdig er at Komplett (som firma/organisasjon) holder på å ødelegge sitt gode navn og rykte som en pålitelig og bra webshop å bestille varer fra.

Dersom ledelsen har en politikk og styring som tilsier at "firma'er" (som gjerne er like små som en privatperson) skal prioriteres ved bestillinger/leveranser kan det gjerne være rett strategi for Komplett.

Det betyr da at Komplett ikke tjener stort på salg til private over nett.

Kan du kanskje komme med ett verdifullt bidrag her?

Lenke til kommentar
repaguy Postet i går, 21:12

Selv om mange her er så skeptiske, utgjor det ikke så veldig mange i den store sammenhengen.

Det er mulig du vet noe jeg ikke vet, men jeg syns jo faktisk dette problemet etterhvert virker så stort at det fort kan få betydning også i den store sammenhengen. Jeg tror mange har en relativt høy terskel for å klage, og noe jeg har merket meg i denne tråden er at det er flere som startet sitt medlemskap på dette forumet med en post her i denne tråden...

Ellers syns jeg bla Bolson har lagt frem dette helt i tråd med mitt syn, og heller ikke jeg er ute etter å sverte de ansatte på komplett. Men det må være mulig å kritisere bedriften når de gjør en så slett jobb ifht til sine konkurrenter som de gjør i disse dager. Og det aller største problemet er altså mangel på informasjon, eller enda være feilaktig informasjon, og brutte løfter til de som etterspør sine varer.

Lenke til kommentar

Bestilte en ferdigbygget Pc Den 14/8-07, og sjekket at de hadde alle delene på lager, klasket in Bestillingen ved og bruke Visa. og håpet på og få Pcen i løpet av en uke.

10 minuter etter, kommer det email fra komplett om at Pc`en blir forventet sendt fra lageret den 30/8-07, så kan med andre ord forvente at den kommer til meg rundt 3-4 september.

Synes dette er litt Drøyt med tanke på at de har alle delene på lager, og det minste de kan gjøre er og informere på nettsiden om at det bygger lager/har for lite folk/ eller hva de egentlig har problemer med, de fleste som kjøper en vare er som oftest veldig tålmodige bare de får seriøs og nøye info på forhånd :)

Endret av Vallemsgutten
Lenke til kommentar

Får slenge meg på jeg også.

Har stortsett alltid vært fornøyd med komplett og har brukt komplett ved bestilling av deler til avtaler jeg har med kunder.

Men i det siste så har det desverre tatt lenger og lenger tid for dem og få sendt ut deler.

Nå har vel den siste bestillingen stått med status åpen i 5 dager. Skuffende.

Lenke til kommentar

Sendte mail til ris/ros saken deres da min ordre fra fredag ennå ikke var sendt i går og fikk dette til svar:

Hei,

Vi beklager at vi ligger noe på etterskudd med leveringer om dagen. Årsaken til forsinkelsen

er en kombinasjon av ombygging av vårt lager og godt salg. Hensikten med ombyggingen lageret

er å bli enda raskere og mer effektiv på sikt. Vi kjører for tiden døgndrift og gjør vårt

ytterste for å minimere ulempene for deg som kunde, og regner med at leveransene skal være

i normalt gjenge i løpet av kort tid.

Igjen, vi beklager forsinkelsen og håper dette ikke har medført for mye ulempe for deg.

Lageret holder på med ordre lagt 13 og 14 August for øyeblikket.

mvh

Komplett

Så forhåpentligvis er dette noe som går fortover..

Og for min del haster de ikke så mye bare jeg har pakken til neste helg så..

Men om ikke de så blir de mere trøbbel og mulig svartelistet hos meg:)

Lenke til kommentar
I dag endret ordren min status til "Frigjort for plukk". 9 dager etter at bestillingen ble lagt inn... (Alle varer var på lager ved bestillingstidspunktet).

9343046[/snapback]

i dag 9 dager etter bestilling ble min pakke endelig sendt!

så da blir det første gangsbygging og det er faen meg på tide! :dribble:

Lenke til kommentar

Bestilte en pakke på mandags kvelden, står enda som åpen. Tenkte å kansellere den og bestille fra en annen plass. Problemet er jo at det er veldig mange webshoper så handler direkte fra kompeltt(norek), finnes det en oversikt over hvilke? Vil helst sleppe å bestille fra en plass som bruker komplett og har like lang leveringstid.

Lenke til kommentar
Bestilte en pakke på mandags kvelden, står enda som åpen. Tenkte å kansellere den og bestille fra en annen plass. Problemet er jo at det er veldig mange webshoper så handler direkte fra kompeltt(norek), finnes det en oversikt over hvilke? Vil helst sleppe å bestille fra en plass som bruker komplett og har like lang leveringstid.

9350334[/snapback]

f.eks: www.psdata.no, www.netshop.no, www.mpx.no

Lenke til kommentar
Har ikke mpx og komplett slått seg sammen?

9350686[/snapback]

Hva som blir gjort og ikke gjort i fusjonen er nok ikke klart før i desember en gang..

I første omgang er det samarbeid om innkjøp, så får man se.. Dvs, at det fortsatt er forskjellige lagre, noe det nok vil være fremover..

Med andre ord, det er ingen endringer foreløpig..

Endret av repaguy
Lenke til kommentar

@ruuuty:

Jeg bestilte faktisk en lang rekke varer hos PCutstyr (som faktisk primært bruker Norek så langt jeg vet), omtrent samtidig som jeg bestilte hos Komplett (mandag den 13). Disse fikk jeg på onsdag den 15.

I tillegg ga de meg beskjed på mail tirsdag morgen om at en av varene dessverre ikke vart på lager allikevel, og når de forventet den. Da jeg senere samme dag sendte en mail om jeg kunne kansellere den varen (hastet litt), fikk jeg hyggelig mail om at de faktisk hadde fått den inn tidligere enn planlagt, og ville effekture restordren prompte.

Andre nettbutikker er Stretto.no (bare god erfaring). De bruker mye naboen til Komplett (GNT Norway, tidligere Santech Micro Group) som distributør, Scribona, Tech Data/Azlan og muligens også Hattelco.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...