Sund Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Trur jeg bestilte deler til min pc 16.08, men den står fortsatt på åpen!!Når kan jeg forvente at de gjør noe?! Skal ringe de i morgen etter skolen. Vil bygge pc denne uka. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg tror komplett rett og slett sliter med det som kjennes som ferieavvikling. Ting går tregere om sommeren rett og slett - og det går utover kundeservicen. Så har de backlog utover i august, før ting går bedre igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Jeg tror komplett rett og slett sliter med det som kjennes som ferieavvikling. Ting går tregere om sommeren rett og slett - og det går utover kundeservicen. Så har de backlog utover i august, før ting går bedre igjen. 9327112[/snapback] "Jau". Les hele tråden er du snill, og gjerne "noen" andre tråder som omhandler det samme (de som ikke en kollega av deg med god erfaring fra komplett har stengt). Dette er ett problem som ikke er relatert til ferieavvikling, men selvsagt, det har sikkert ikke blitt bedre av ferieavvikling på komplett. I denne (og tidligere) perioder opplever kunder at ordre (lagerførte varer) står åpne i dagesvis(av og til over en uke), mens andre (i samme tidsrom) får effektuert ordre rakst (ila dagen). Jeg synes ikke Komplett kan være bekjent av dette eller har kommet med en god forklaring. "Ombygging av lager" har vært en tvilsom forklaring som de har "kjørt med" ganske lenge nå (lenge før ferieavvikling). Synd, for Komplett er en velrenomert webshop, med bra vareutvalg, kjapp og grei webløsning og helt grei kundeservice (salg/retur/support). Endret 21. august 2007 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
repaguy Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Det kan være så mangt når det gjelder ombyggiung av lager. Saken er at man her har en overgang fra manuelt lager til roboter, innkjøringsperiode. Og for de som ikke vet hva det innebærer når det skjer en feil her, er det ganske mye om og men. Så dem har nok folk på jobb i massevis, men saken er at det ikke hjelper en dritt når man rett og slett ikke får gjort noe mer. Og nei, det er ikke bare å få flere folk til å ta seg av ditt og datt.. Det prioriteres også leveringer til sverige for tiden regner jeg med.. Endret 21. august 2007 av repaguy Lenke til kommentar
grandama Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Trur jeg bestilte deler til min pc 16.08, men den står fortsatt på åpen!!Når kan jeg forvente at de gjør noe?! Skal ringe de i morgen etter skolen. Vil bygge pc denne uka. 9327042[/snapback] jeg bestilte min mandag i forrige uke, den blei sendt ganske nøyaktig en uke senere, så tror en uke er et realistisk estimat. Lenke til kommentar
LemonDog Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg har brukt komplett.no i mange år og har alltid vært fornøyd, men nå har ordren min vært åpen i en uke. Alle varer er på lager, så nå begynner jeg å bli rimelig lei av å vente... Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Har også brukt komplett i flere år, men nå er det helt slutt. Når en vare er på lager, forventer jeg at den blir sendt ut inn 24 timer på en vanlig dag. Dette skjer aldri nå til dags med komplett, så aldri mer. Oppfordrer også andre som er drittlei av å vente til å boikotte komplett, så forstår de kanskje alvoret i det... Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 @grandama: Det tok en uke for meg, så estimatet ditt er ikke så dumt. @repaquy: Klart at ombygging av lager medfører konsekvenser. Men det medfører ikke at kravet til profesjonalitet reduseres, og at kunder tas på alvor. Kunder tas ikke på alvor når: Man ikke på noen måte orienterer kunden om at leveransen kan ta lengre tid, - og grunnen til dette. Det hadde vært nok med noen setninger i ordrebekreftelsen eller at systmet ga reelle leveransetidspunkt. Det virker som om det er helt tilfeldig hvordan kunder blir prioritert, noen får varene i løpet av 1 døgn, andre har åpen ordre mer enn en uke etterpå. Ta deg en liten kikk på webshoperfaringene vedrørende Komplett for tiden, faktisk er det den webshopen som har dårligst karakter over de siste 6 mnd. @Alastor: Dette er som TL1000S skriver langt mer enn ferieavvikling, det er problemer som Komplett tydelig har hatt i lengre tid, og som de organisastorisk ser ut til å mangle evne til å løse. Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 jaja, jeg og min bror har fått pakkene levert til posten ganske fort i det siste også. er vel heldige vi da Lenke til kommentar
jon-t Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Sendte ein epost til komplett på fredagskveld at eg ikkje trengte pakken lenger siden dei hadde brukt nesten ein uke uten å få sendt han. På mandag morgen sender dei pakken ut og sender meg ein mail om at pakken er sendt Lenke til kommentar
Sund Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Fikk fort svar fra komplett. Og de sier de er 9 dager etter skjema, grunnet stor ombygging av lager. Det er vel en grei unskyldnig, men de burde ha anonsert det. Lenke til kommentar
rashka Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Er jo ikke en genistrek å begynne å skifte system ved skolestart, er jo da alle skal ha nye ting. Trenger ikke mye info for å skjønne det, det faktum at de ikke gir noe informasjon om det tilsier også at jeg skal skifte nettbutikk, gidder ikke bestille hos de mer. Jeg ringte bort og de sa at de sendte ut varene som ble bestilt den 12 idag. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Ok, siden komplett nå tydeligvis driver og bygger nytt lager så er vel dette løsningen folk etterlyser. Så når lageret er på plass tenker jeg ting går raskere igjen. Men - over 1 ukes backlog er ganske så drøyt. Lenke til kommentar
meitemark Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Jeg slettet ordren min hos komplett etter å ha funnet ut at ybs.no hadde laget en butikk ca 100 meter fra jobb, og at jeg kunne få de til å ta i mot varen for meg og ringe når alt var kommet (de har ellers samme opplegg som amentio). Jeg kommer sikkert til å bruke komplett igjen, men siden de ikke bare klarer å si i fra at ting kan ta litt tid pga ombygging av lager, kan det ta en stund til jeg gidder. Litt ærlighet hadde ikke skadet, men neida, de tviholder på all informasjon som kan komme til å skade aksjekursen deres og driter langveis i ryktet som de har brukt noen år på å lage. Helt greit for meg det, men jeg har sett større ting enn komplett ryke pga at folk har mistet tilliten til de. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Enig i det - å legge ut en melding om at pga ombygging har de ca 1 ukes lengre leveringstid enn normalt er faktisk god kundeservice, og dette burde vært gjort! Lenke til kommentar
riroil Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Men hvorfor er det da faktisk folk som får varene allereder dagen etter? Lenke til kommentar
ZeBuLoN@☂ Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Har ikke mye bra å si om kundeservicen til komplett for tiden. Får et inntrykk av at de bevisst lyver og lurer folk for å tjene penger, selv om de ligger over en uke etter skjema når det gjelder levering. La meg spesifisere dette nærmere. Den 14 aug bestilte jeg noen varer som de hadde på lager. Bestillingen var registrert kl 16.34 samme dag. Allerede kl 16.39 var den frigjort for plukk. Det kaller jeg rask ekspedering tenkte jeg da. Det skulle imidlertid ikke vise seg å være tilfelle. Fredag 17 aug sto fortsatt orderen frigjort for plukk. Jeg ringte komplett kundeservice, og fikk til svar at det var bare å beklage, men de hadde bare 2 personer på lageret så det gikk i sirup der. Det ble meg imidlertid lovt at varene skulle sendes ut på mandag 20 aug. mandag 20 aug kom, og ingen ting skjedde. Ringte på nytt kundeservice, 2 ganger i løpet av dagen. Første gang ble jeg lovt at det skulle settes prioritering på ordren min, ettersom dette tydeligvis var en ordre som hang voldsomt etter skjema, og ble lovt at den skulle sendes raskt ut. 3 timer senere var imidlertid ingen ting skjedd, ringte på nytt og fikk da til svar at de holdt på med ordre fra 11 og 12 aug, og hadde ingen mulighet å få sendt den ut. Jeg besvarte med at jeg da ville kansellere ordren. Men så enkelt var det ikke, i følge ham jeg snakket med. Ordren min var i "fase-2-plukking"?! og kunne ikke slettes. Men jeg han kunne love meg at den skulle sendes ut tirsdag 21 aug, altså i dag. Kl 14 i dag hadde heller ingen ting skjedd, så jeg ringte på nytt, og fikk til svar at de fortsatt holdt på med ordre fra 11 og 12 aug. zjeg ble da mektig forbannet og forlangte på nytt at ordren skulle slettes, og forklarte enda mer forbannet hva jeg hadde blitt fortalt og lovt ved tidligere oppringninger. Plutselig fikk pipen en annen lyd, ordren ble sporentreks kansellert Jeg har bestilt mye fra komplett tidligere, men nå er det stopp!! Før kl 15 i dag bestilte jeg de samme varene fra Netshop, og de er allerede sendt ut. Det kaller jeg rask leveranse, og føyer seg inn i rekken av gode erfaringer jeg har hatt med dem det siste året. Ros til Netshop for dette! Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Bestilte fra Komplett nå kl. 17.00 - Bekreftelse på ordre ankom pr. e-post 17.06 - Sendingsbekreftelse med pakkesporing ankom pr. e-post 17.30 Dette er vel bra? Lenke til kommentar
Kennet_H Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Bestilte fra Komplett nå kl. 17.00 - Bekreftelse på ordre ankom pr. e-post 17.06 - Sendingsbekreftelse med pakkesporing ankom pr. e-post 17.30 Dette er vel bra? 9330808[/snapback] Bestilte for akkurat 1 uke siden om 2 timer og den står forstsatt som åpen. Det er i allefal ikke mye bra! Lenke til kommentar
repaguy Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 For øyeblikket er vell komplett ca 9 dager etter skjema, sånt er kos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå