Gå til innhold

kvalitet på ledninger! ( Comp )


jonasto

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en svhs til comp ledning på BilTema. Den kostet 79 kroner for 10 meter. En venn av meg har èn 10 meter lang Comositt lending med RCA kontakter i begge ender. Altså den Phono pluggen. Forskjellen er at hans ledning er fryktilg mye tykkere enn min ledning. Min er nermest bare èn liten tråd i forskjell. Vurderer å kjøpe samme ledning som han. Prisen på hans ledning var oppe i 200 kroner. Vil kvaliteten på videosignalet bli noe bedre om jeg bytter kabel? Hva er evt bedre med hans tykke ledning. Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
s-vhs er som regel bedre enn composite fordi videosignalet da er delt i 2 signaler: farge og lysstyrke. phono-ledningen har bare ett ledningspar.

 

Såvidt jeg vet så er composite bedre enn s-video fordi composite er 3 bildesignaler (husker ikke hva de heter, men det er 3). Så må man ha lyd utenom.....

 

Gandi

Lenke til kommentar

 

Såvidt jeg vet så er composite bedre enn s-video fordi composite er 3 bildesignaler (husker ikke hva de heter, men det er 3). Så må man ha lyd utenom.....

 

Gandi

 

Det stemmer ikke. I kompositt ledninger er rød, blå og grønn farge blandet sammen, mens i s-video blir de sendt separert, i hver sin leder. Mottakeren av signalet (f.eks. en TV) blander da disse fargene sammen. Det som stemmer er at lyden må sendes i egen leder.

Lenke til kommentar

tv`n min støtter ikke svhs. Har bare kun èn scart utgang på tv`n. Så jeg har en scart adapter på tv`n. Jeg har èn svhs plugg på scart adapteren,men i og med at tv`n ikke støtter dette formatet er det jo bare å glemme den. Lurer fremdeles på om jeg skal kjøpe denne tykke comp kabelen. Må jo gi bedre signaler enn den tynne ledningen min.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ofte er selveste composite-utgangen på skjermkort ganske dårlig, og da hjelper det lite selv med verdens beste kabel.

 

Støtter TV'n S-Video så er det det man bør satse på.

 

Edit: Vil man ha noe skikkelig bra så kjøper man en VGA-SCART(RGB) adapter. Da sendes R, G, B og Sync helt separat. (Krever TV med SCART som støtter RGB-in)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...