Gå til innhold

Rebooting av servere hver dag

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg leter litt etter en programvare som kan reboote terminalservere hver dag, f.eks kl. 03.00. Har funnet mye greit i shutdown freeware, men problemet er at disse ikke takler at brukere sitter pålogget på serveren. Folk kan glemme å logge seg av, og vil derfor henge igjen på serveren.

Windows stopper derfor restartingen med denne meldingen:

"Outer people are logged on to this computer. Restarting Windows might cause them to loose data. Sure you want to continue restarting?"

Finnes det en programvare som rebooter servere og som samtidig ikke lar rebootingen stoppe pga nevnt melding?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første kan du (og bør?) logge av terminalsesjoner automatisk etter noen timer inaktivitet. Evt kan du jo stille inn at brukere ikke har lov til å være pålogget i det tidsrommet fra ad. da kan man også force-logoff i det tidsrommet. Synes å huske det var et GPO for det.

Funker det ikke å schedule denne kommandoen?

reboot.bat:

shutdown /r /f /t 01

Endret av arnizzz
Lenke til kommentar
Prøvde den kommandoenbatchen, men den stopper også når brukere er pålogget, så jeg var like langt.

Men jeg kan jo rote litt i GPO å se etter uthivingsmuligheter på natt.

8896288[/snapback]

jeg posta først for windows 2000, men du bruker vel sikkert 2003. jaja. stopper sikkert den andre også.

Og så kan du også sjekke ut terminal services config for å logge av inaktive sessions.

Lenke til kommentar
Prøvde den kommandoenbatchen, men den stopper også når brukere er pålogget, så jeg var like langt.

Men jeg kan jo rote litt i GPO å se etter uthivingsmuligheter på natt.

8896288[/snapback]

jeg posta først for windows 2000, men du bruker vel sikkert 2003. jaja. stopper sikkert den andre også.

Og så kan du også sjekke ut terminal services config for å logge av inaktive sessions.

8896310[/snapback]

Kjører 2k3 ja.

Både kan og vil egentlig ikke bruke forced logoff for inaktive sessions basert på tid. Men jeg kan som sagt se om jeg finner ut om det går ann å hive ut basert på tidspunkt istede.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hva med et tidsur på stikkontakten :D

Det er vel mest effektivt og idiotsikkert ;)

-C-

8918719[/snapback]

Synd at en slik brutal metode kan føre til korrupte data, ellers så hadde det vært en ypperlig metode... Og jeg vil ikke tro at trådstarter vil risikere korrupte harddisker på grunn av at serveren må restartes... ;)

Lenke til kommentar

Viss trådstarter kan litt om elektronikk

kan en jo lage ett tidsur med ett rele og koble seg på "på" bryteren på serveren

og i windows setter man på at når pc`n står på og knappen blir trykket inn en kort gang så skal den restarte ...

spørsmålet er om man da slipper de meldingene .. ?

det er jo bare og prøve ... med og endre instillingene ... også trykke på knappen .... :p

mvh

-Djgunnah

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...