Mithrandir123 Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Hei! Jeg skal formatere HD men når jeg går i ms-dos og skriver "Format C:" og svarer "Ja" får jeg dette slengt i ansiktet "Stasjonen C: er i bruk av en annen prosess. Avbryter formatering" Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 http://www.mirrors.org/archived_software/w...les/boot98c.exe last ned denne filen og legg den ut på diskett. start så opp med denne disketten og skriv "format c:" Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 Det kommer jo litt an på OS og filsystem, da. Hvis du kjører win98 (eller 2k/xp med FAT32), er det bare å starte opp med win98SE CD-ROM, skrive x:win98 (hvor x er stasjonsbokstaven til CD-ROMen) og skrive format C: Hvis du kjører XP eller 2000 med NTFS vil det beste være å starte opp med Xp eller 2000 CD og la installasjonsprogrammet ta seg av formatteringen. Da slipper du alt dillet med repartisjonering. Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 5. januar 2003 Del Skrevet 5. januar 2003 sett ein tomm disk i diskettstasjonen. Du har no 2 valg: enkel: leg ein oppstartsdisk i win, restart maskinen med denne, og kjøyr så format c: nesten like enkel: formater disken (format a:) og skriv (i dos vindauge) sys c: a: kopier så format.com inn på a: (format.com ligger i windows/command viss du skal repartisjonere så må du og kopiere fdisk.com inpa floppydisken restart maskinen med disken inne, og skriv format c: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå