Gå til innhold

Manhunt 2 banned in UK (Wii, PS2)

EonoX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg får skikkelig lyst til å spille manhunt 2, nå som så mange har banna det. Håper de får nok penger til å lage en 3er også.

8911019[/snapback]

Samme her, jeg hadde ikke tenkt så mye over dette spillet egentlig. Men etter all styret som nå foregår så er det garantert et spill jeg skal ha.

Håper det ikke blir banna her i Norge, kan ikke fordra sensur. Da blir jeg litt postal....

Lenke til kommentar

Spillet blir ikke bannet her i Norge. Problemet nå, er om Take-Two og Rockstar vil lansere spillet i Europa før de eventuelt redigerer om spillet slik at det kan lanseres likt i hele verden. Spillet fikk 18+ rating i Europa, og det er opp til hvert enkelt land å banne spillene. Nintendo of Europe godkjenner spillet. I Norge har vi vel ikke et sånt system at det kan bli ulovlig.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Spillet blir ikke bannet her i Norge. Problemet nå, er om Take-Two og Rockstar vil lansere spillet i Europa før de eventuelt redigerer om spillet slik at det kan lanseres likt i hele verden. Spillet fikk 18+ rating i Europa, og det er opp til hvert enkelt land å banne spillene. Nintendo of Europe godkjenner spillet. I Norge har vi vel ikke et sånt system at det kan bli ulovlig.

8914192[/snapback]

Medietilsynet har uttalt at det er uaktuelt å bannlyse spillet i Norge. Spillet vil selvsagt ikke få noe annet enn 18 års grense og barn har ingenting å gjøre med dette i hendene.

Tror Rock* vil få problemer med å redigere dette spillet til å få en midre gladvoldelig art. Og det vil også ta lang tid.. tenker Rock* er ivrig etter å gi dette ut i alle de land som vil tillate det i den form det er nå, slik at det blir noen intekter.. :hmm:

Lenke til kommentar

Uff. Synd at de skal gjøre det så vanskelig for utviklere å gi ut sånne spill, som jeg egentlig er en tilhenger av. Det gjør jo at det kommer færre spill av den typen. Blir litt rart når så mange filmer presenterer vold på en mye mer ekte måte ( mye ) , og selges/vises overalt.

Nå skal jeg ha dette spillet uansett, om jeg må bestille det fra utlandet eller ikke. For akkurat dette spillet er jeg glad det ble så mye styr rundt , det kommer til å forbedre spillopplevelsen. Men tjener de ikke nok lager de ikke manhunt 3 :(

Det blir hvertfall et av de spillen jeg faktisk kjøper.

At folk går psyko rundt omkring i verden skyldes andre faktorer enn spill. Nok å sette en 18års grene på et spill, en 18 åring vet det er et spill.Foreldre får ta litt ansvar her.

Endret av asad
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet-NIoHlfL

Det betyr ganske enkelt at Take-2 endret på spillet slik at de fikk en lavere aldersgrense i USA. Utgivelse i europa er det ikke blitt sagt noe om, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...