Gå til innhold

fordeler/ulemper med macbook i forhold til vanlig?

Anbefalte innlegg

Hei, nå har det seg slik at jeg skal veilede min kjære litt når det gjelder valg av bærbar pc.

hun har litt lyst på en sånn macbook, men det jeg lurer på er om hun faktisk trenger det, siden de er noe dyrere enn vanlige laptoper,

det hu nbruker pcen til er for det meste msn, diverse nettsamfunn + litt bilderedigering osv.

så hva er i dette tilfelle fordelene og ulempene med de forskjellige plattformene?

takk for hjelpen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vanlige regla: Ingen virus, spyware, malware, adware...

Hardware: Mer solid skrudd sammen enn "Elkjøp-PC'er", tåler dermed mer frakt. Penere design (synes ihvertfall jeg).

Personlig mening: Mac OS X er et enklere system å bruke, applikasjonene du får er enklere og morsommere å bruke, penere grensesnitt og en mer behjelpelig og hyggelig brukergruppe (selv om de kan være litt fanatiske til tider).

Lenke til kommentar

Må jo også huske at det er god batteritid på macbook og macbook pro(og ellers andre maskiner de har laget). Apple priser ikke maskinene noe nevneverdig høyere en andre produsenter vis du skal ha de samme spesifikasjonene, som bluetooth, batteri, størelse og byggekvalitet.

EDIT: Er jo andre også som lager maskiner med god bygge kvalitet, men da koster det også mer (slik som apple maskinene).

Sum sumarum kvalitet koster, og maskinene koster alt etter ytelse, teknologier og kvalitet.

Endret av St. Anders
Lenke til kommentar

+Mac os x starter raskere enn windows som du fort klarer og venne deg til :p

+macbooken har et lysende eple bak sjermen :p

-Microsoft liker likke mac os x så derfor oppgraderer de aldri msn til mac så vi må bruke den gammel msn 6 eller noe eller så må vi bruke en annen client som Adium eller Amsn

+liten og lett

+lite støy

Men jeg kommer ikke på noen flere +/- er akoratt nå :p

:love: Apple / Mac os x :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...