Tommy T Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hei, nå har det seg slik at jeg skal veilede min kjære litt når det gjelder valg av bærbar pc. hun har litt lyst på en sånn macbook, men det jeg lurer på er om hun faktisk trenger det, siden de er noe dyrere enn vanlige laptoper, det hu nbruker pcen til er for det meste msn, diverse nettsamfunn + litt bilderedigering osv. så hva er i dette tilfelle fordelene og ulempene med de forskjellige plattformene? takk for hjelpen Lenke til kommentar
Gaute Holmin Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Den vanlige regla: Ingen virus, spyware, malware, adware... Hardware: Mer solid skrudd sammen enn "Elkjøp-PC'er", tåler dermed mer frakt. Penere design (synes ihvertfall jeg). Personlig mening: Mac OS X er et enklere system å bruke, applikasjonene du får er enklere og morsommere å bruke, penere grensesnitt og en mer behjelpelig og hyggelig brukergruppe (selv om de kan være litt fanatiske til tider). Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 hmm okei, det virker jo som en grei pc, men prisen er jo vesentlig høyere enn på en acer eller hp Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Ikke med samme innmat og like bra byggekvalitet. Skal du ha en laptop som er vesentlig[/] billigere så får du dårligere innmat og dårligere byggekvalitet. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Min erfaring er at kvinner generelt er mer fornøyd med en Macbook enn en fra Acer som knirker litt både her og der og har generelt et relativt tørt design. Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Må jo også huske at det er god batteritid på macbook og macbook pro(og ellers andre maskiner de har laget). Apple priser ikke maskinene noe nevneverdig høyere en andre produsenter vis du skal ha de samme spesifikasjonene, som bluetooth, batteri, størelse og byggekvalitet. EDIT: Er jo andre også som lager maskiner med god bygge kvalitet, men da koster det også mer (slik som apple maskinene). Sum sumarum kvalitet koster, og maskinene koster alt etter ytelse, teknologier og kvalitet. Endret 22. juni 2007 av St. Anders Lenke til kommentar
bohapnes Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 +Mac os x starter raskere enn windows som du fort klarer og venne deg til +macbooken har et lysende eple bak sjermen -Microsoft liker likke mac os x så derfor oppgraderer de aldri msn til mac så vi må bruke den gammel msn 6 eller noe eller så må vi bruke en annen client som Adium eller Amsn +liten og lett +lite støy Men jeg kommer ikke på noen flere +/- er akoratt nå Apple / Mac os x Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå