Gå til innhold

Valg av bærbar. 15" eller 17" 4:3, eller 16:9


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å gå til innkjøp av en bærbar pc, men er veldig usikker på hva som er passende for mitt behov.

Det jeg vet er at jeg må ha mye ram og god prosessor.

Det jeg ikke vet er f.eks om jeg bør velge widescreen eller ikke, og hvilken størelse skjermen bør være på.

Maskinen skal brukes både til jobb og privat.

I jobbsammenheng er det mest snakk om powerpoint, excel og andre enkle kontorprogrammer.

Til privat så skal den brukes til litt spilling, samt musikk og bilde redigering. Har ikke behov for maks grafikk i spill.

Jeg har altid tenkt 17" i vanlig format, men muligt at dette blir litt stort med tanke på at pcen skal fraktes till og fra jobb, møter hver dag?

 

Er det noen her som kanskje har en idé om hva jeg bør gå/se etter.

 

Bør ikke koste over 20.000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har selv en 17, og liker godt den store og godt oppløste skjermen. Derimot synes jeg den er tung og uhåndterlig hvis den skal flyttes bort fra skrivebordet. Hadde jeg ved kjøpetidspunktet vært klar over at jeg skulle ha med mag maskina på tur ganske ofte, hadde jeg klart gått for en noe mindre og lettere maskin. Det finnes flere 15,4 ned mot 2,5 kilo, og disse er mye lettere å ha som turkamerat etter min mening.

 

Kunne du tenke deg en større skjerm hjemme kan du investere i en ekstern skjerm, det funker knall.

 

Siden du skal ha med deg maskina mye rundt, vil jeg anbefale ei maskin som er ganske robust. HPs buissnesserier eller Lenovo R61 eller T61 er gode alternativer.

Disse er kanskje ikke de største spillemaskinene dog.

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for en maskin med 14-15" widescreenskjerm. Som anbefalt ovenfor en Lenovo eller kanskje en HP nc6400 med gode specs. Sistnevnte deler docking med mange andre av HP sine modeller , i tilfelle det skulle være et poeng. Også satser du på en rimelig bra Core2Duo CPU og 2 GB RAM, da skulle det meste gå glatt.

Lenke til kommentar

Taker for svar alle sammen.

Her fått sett litt på bærbare og ser jo at kanskje 17" blir litt for stort til å drasse med seg rundt om kring.

Jeg syntes spesielt at Zepto ser ut som et godt alternativ.

 

Lenovo og HP ser jo for så vidt også bra ut ang. spesifikasjoner, men syntes ikke utseende er noe å rope hura for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...