Paal_Joachim Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hei Det ville være fint om SAR verdien ble nevnt sammen med andre egenskaper når dere skriver om mobiler. Jeg har gjort en del research med Nokia og Sony Ericsson. Jeg gikk inn på Nokia siden og tok en titt på en kommende mobierl. Under "Related documents" står det "Certification Information (SAR). " Så måtte jeg klikke linken hvor en annen side kom opp og finne frem modelen, og der står det hvor høy stråling modelen har. Jeg så på en mail jeg hadde sendt Sony Ericsson hvor jeg spurte om SAR verdier, og fikk denne linken: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=no&...&zone=pc&lm=pc1 Jeg har akkurat sent dem en mail og spurt om hvorfor denne linken ikke er mer synlig fra hovedsiden, fordi den er ikke så lett å finne. Men den kan bli funnet med å gå til www.sonyericsson.no/ ----Bedrift og Presse ----Om Oss ----Helse og Sikkerhet (kronglete men det går ihvertfall ann å finne ut av det) Jeg nevnte at SAR verdier burde være nevnt sammen med andre egenskaper med en mobil. Jeg ringte Nokia og Sony Ericsson og nevnte for Call Senteret at de burde gjøre SAR verdiene like tydelig som hvilke som helst egenskap med mobilen. For her gjelder det å gjenta ting om og om igjen.... Jeg har også mailet forbrukerportalen.no og nevnt at mobil produsenter burde oppgi SAR verdier mye tydeligere en de gjør i dag. En side som er interssant for å lese om SAR verdier og finne SAR verdien på en mobil er: http://www.tryggmobil.no/index.php Forhåpentligvis så kan Amobil begynne å nevne SAR verdiene sammen med egenskapene for mobiler når artikkeler blir skrevet slik at vi kan venne oss til at SAR verdi også er en viktig egenskap å ta hensyn til ved valget av en ny mobil. Ha en fin dag! Paal Joachim Romdahl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå