S.M. Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Har problemer med en xp pc der ledig plass på harddisken blir mindre for hver dag. Noen som kjenner til problemet og eller vet om hvordan jeg kan få en oversikt over hvor synderen ligger ? Litt stress å gå gjennom alle mappene gjennom remote desktop... Endret 21. juni 2007 av S_tone_meg Lenke til kommentar
Grim_Fandango Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Du kan jo bruke "Search" og deretter under "What size is it" opsjonen sette en stor størrelse. Husk også å gå under advanced og velg å søke i skjulte filer. Er du administrator på PC'en(e), kan du også søke fra en annen PC. Du bør også slette filer i følgende kataloger: C:\Documents and Settings\<bruker>\Local Settings\Temp C:\Documents and Settings\<bruker>\Local Settings\Temporary Internet Files dersom du ikke finner nok filer å slette kan du eventuelt forsøke å redusere størrelsen på virtuellt minne, eller flytte den til en annen partisjon dersom du har andre partisjoner med mer plass. Er Hibernate slått på, kan det hende du har en stor "hibernat.sys" fil. Du bør da kanskje slå av hibernate funksjonen. Du kan også bruke XP sin innebygde "Disk Cleanup" verktøy for å slette unødvendige filer. Denne kan også slette gamle ubrukelige "System Restore" punkter. Det finnes også en rekke programmer for å få en mer visuell oversikt over store filer og/eller hvilke kataloger som opptar mest plass. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 Installer FolderSize. Får opp størrelse på alle mapper, inkludert undermapper. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 (endret) Installer FolderSize. Får opp størrelse på alle mapper, inkludert undermapper. 8916142[/snapback] Hørtes bra ut.. Testet programmet og virket nesten som jeg hadde tenkt. Problemet er at disken trenger tid på seg til å lete gjennom mappestrukturen og at en ikke kan skru av letinga selv om en huker vekk folder-view. Det ble en rask installering, skjermdump av området så avinstallering. Endret 22. juni 2007 av S_tone_meg Lenke til kommentar
joachimsandvik Skrevet 22. juni 2007 Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg bruker treesize. Da kan du sortere på størrelsen også.. Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg bruker treesize. Da kan du sortere på størrelsen også.. 8919706[/snapback] Denne virket helt supert ! Ingen installasjon.. Lenke til kommentar
Gjest member-1768784 Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 (endret) - Endret 10. april 2017 av member-1768784 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 hva med å flytte swap-filen til en annen disk/partisjon også? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå