Gå til innhold

2ms eller 5ms?

verwooks

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har 16ms, tror jeg.. Ellers var det 12. Uansett: Jeg merker ikke etterslep i det hele tatt, men mulig at det er fordi jeg ikke spiller så mye FPS..

Edit: lag --> etterslep.. Påvirket av ordbruken i tidligere poster.. ;)

Edit2: Responstid måles vel også forskjellig av forskjellige produsenter: Noen måler en vei, mens andre måler begge veiene. Altså fra sort til hvitt, og tilbake igjen. Samsung måler begge veiene, LG måler kun en vei. (Om jeg ikke husker feil..)

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar

Husk at ms ikke har noe å si for LAGG. Etterslep fører til et litt mer "blurry" bilde, der det er bevegelse. Altså at gjennstanden på en måte henger litt igjen. :)

Må si at jeg heller ikke merker stort på hastigheter under 8ms.

Ps: Husk at det finnes ms oppgitt i grå til grå, og ms oppgitt i sort til hvit.

De fleste 2ms skjermer har en responstid på 2ms med grå til grå, og en responstid på rundt 5ms på sort til hvit.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

På et forum jeg var inne på (husker ikke hvilket) framgikk det at på enkelte modeller, som Samsung 225BW i forhold til 226 BW, og tilsvarende for LG L226WTQ i forhold til LG L226 WT er respontiden redusert fra 5 til 2 ms selv om det brukes samme panel i begge typer skjermer. Når responstiden reduseres uten å lage et bedre panel, skjer reduksjonen ved å legge inn en form for "overdrive"i systemet. Resultatet av dette kan være at den rakseste skjermen blir dårligere enn den mindre raske. På Samsung kan denne "overdriven" slås av, men ikke på LG. Det var enighet på forumet om at WT modellen av LG var langt å foregrekke framfor den nyere og "raskere" WTQ-modellen.

Lenke til kommentar

MS-en har vel også med det at hvor raskt du får bildet? F.eks. hvis jeg og en kamerat spectater samme personen i CS, så ligger jeg hakket foran hans skjerm nettop fordi han har 22ms eller hva det er.

..mens jeg har lavere ms.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
MS-en har vel også med det at hvor raskt du får bildet? F.eks. hvis jeg og en kamerat spectater samme personen i CS, så ligger jeg hakket foran hans skjerm nettop fordi han har 22ms eller hva det er.

8958031[/snapback]

vil nokk heller tro at det kommer av forskjellig ping osv.

Lenke til kommentar

8958031[/snapback]

8958240[/snapback]

Vi satt på samme linja, begge med kabel, og med pc-ene rett ved siden av hverandre.

Lenke til kommentar

8958031[/snapback]

8958240[/snapback]

Vi satt på samme linja, begge med kabel, og med pc-ene rett ved siden av hverandre.

8958523[/snapback]

Ja dere hadde vel samme hardware, nøyaktig likt oppsatt os og nøyaktig like mange/samme prosesser kjørende i bakgrunnen, det du sier nå er at du oppfatter 6ms forskjell, jeg tviler.... Sterkt...

Lenke til kommentar
I don't know. 6 ms forskjell? Var vel nærmere 20 da men.

8972789[/snapback]

Greit da, om vi sier at grensen går på 8ms, og hans var 22, så merker du 14ms, det vil si 1/71,42851(masse desimaler) av et sekund, eller 0.014 sekunder.. Han henger ikke etter pga ms, han får mer blurry bilde. Derimot om skjermen hans har lang input-lagg, så kan det være at dere merker forskjell, siden dette har kommet opp i 1/2 av et sekund, noe som er mye emr sannsynlig at noen merker.

Lenke til kommentar

Problemet med nyere LCD skjermer er ikke grå til grå skaleringen eller refresh raten.

Det største problemet er elektronikken i skjermen, hvor enkelte har så mye som .5 sek. lagg fra signalet sendes fra skjermkort til det vises på skjermen, finnes en video på youtube som vise CRT vs LCD hvor en klart ser forskjellen.

Ikke sikker på om dette er rett video, ettersom jeg ikke får sett video fra jobben.

http://www.youtube.com/watch?v=kf07Vl8LYGc

**EDIT:

Videoen som jeg har sett viser Q3A demo kjørenede samtidig på 2 skjermer, så er dette feil, kan noen eventuelt se om de finner den andre videoen?

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...