Gå til innhold

Microsoft saksøker Immersion

tidus2k4

Anbefalte innlegg

Ser ut som Immersion bråket aldri vil ta slutt. Denne gangen er dog søksmålet snudd.

Microsoft er nå meget misfornøyd med forliket mellom Sony og Immerson etter å ha punget ut med $26 millioner for lisens rettigheter og hvor de også endte opp med en del aksjer.

Microsoft mener nå at Immersion ikke holder sin del av avtalen de har seg imellom.

"We entered into a binding licensing agreement with Immersion and are seeking to have that agreement honored," Microsoft Associate General Counsel Steve Aeschbacher said in a statement. "Microsoft licenses technology both in and out and relies on these agreements to be honored and enforced. Our request to the court is that all companies and industry partners should play by the same rules and that the binding agreement we signed with Immersion be honored."

Some digging has been done and it appears that Microsoft had a clause in the settlement that meant it stood to get payments if Immersion and Sony ever settled their issues. Well Sony and Immersion have now reached some sort of arrangement (expect a rumbling PS3 pad soon then) but Microsoft and Immersion dispute the implications of that (maybe not just yet).

Kilde

Skal bli vanskelig for immersion og sno seg ut av dette tror jeg.. Kanskje Microsoft i det store og hele tjener inn igjen summene fra forliket forrige gang. Selv håper jeg vi kan få slutt på møkkafirmaer som lever av å saksøke store firmaer som MS og Sony.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det tenkes at dette kanskje kommer til å gå utover Sony sine planer om en rumblekontroller?

I denne såpeoperaen hvor alle saksøker alle så er det jo godt mulig at enten Immerson eller MS saksøker Sony igjen, kanskje avhengig av utfallet av dette aktuelle søksmålet.

Et søksmål mellom Sony og MS ville ihvertfall fyrt opp under konsollkrigen :p

Lenke til kommentar
skulle gjerne saksøkt MS selv jeg for å være ærlig :p

8895653[/snapback]

Og hvorfor det? :p

Edit: Leif

8896007[/snapback]

fordi dem påstår at det er min feil spillene mine er ødelagt å nekter å erstatte noe som helst. Har sett en del youtube filmer å lest på en del forum's. Virker som det er fler som har opplevd dårlig service å blitt fortalt at dem rett å slett bruker maskinen feil.

Lenke til kommentar
Ser ut som Immersion bråket aldri vil ta slutt. Denne gangen er dog søksmålet snudd.

Microsoft er nå meget misfornøyd med forliket mellom Sony og Immerson etter å ha punget ut med $26 millioner for lisens rettigheter og hvor de også endte opp med en del aksjer.

Skal bli vanskelig for immersion og sno seg ut av dette tror jeg.. Kanskje Microsoft i det store og hele tjener inn igjen summene fra forliket forrige gang. Selv håper jeg vi kan få slutt på møkkafirmaer som lever av å saksøke store firmaer som MS og Sony.

8895410[/snapback]

MS måtte ut med 26mill for lisensrettigheter og aksjer (som de vistnok nå har solgt.. har ikke noen kilde på dette, men det har blitt nevnt i forskjellige kommentarer på artikkler om dette, så ta det med en klype salt).. Sony og Immersion har vist ALDRI fått til en enighet ->I<- retten.. avtalen mellom dem (som sony vistnok må ut med ~= 97mill for) er blitt satt sammen utenfor retten mellom to selskaper. Ihvertfall etter hva jeg har forstått.

Avtaleklausulen mellom MS og Immersion var om det kom en settlement i rettsalen, og etter hva jeg skjønner så er det derfor Immersion ikke vil gi MS pengene som MS da mener de har krav på.. Siden dette da ikke var tilfelle med avtalen til Sony..

Dette er hva jeg har fått dratt ut av div artikkler om saken, og kan ikke akkurat si at jeg sitter på absolutte fakta her. Så om noe viser seg å være bullshit, så legger jeg meg flat med engang :)

Lenke til kommentar
Immersion responds to Microsoft suit: Sony's money hangs in the balance

Immersion sued both Microsoft and Sony over the use of their force-feedback technology; Microsoft settled and handed Immersion a nice chunk of change, with a provision that Microsoft would get a cut of any settlement Sony offered. Now that Sony has reached an agreement with Immersion, Microsoft is claiming they're owed money from the agreement that Sony and Immersion have reached. Immersion disagrees, saying Microsoft has received its fair share of the settlement.

"Immersion believes that it is not obligated under the sublicense agreement with Microsoft to make any payment to Microsoft relating to the conclusion of its litigation with Sony Computer Entertainment. Immersion intends to defend this lawsuit vigorously," the company responded in a release today. So how much did Sony pay? Immersion's SEC filings hold a clue:

Our net income was $122.4 million for the three months ended March 31, 2007 compared to a net loss of $2.9 million for the three months ended March 31, 2006 and was our first profitable quarter as a public company. The increase in net income was primarily due to the litigation conclusion and patent license from Sony Computer Entertainment of $119.9 million and the extinguishment of the liability to Microsoft of $15.0 million.

This paragraph characterizes the money being paid as "litigation conclusion and patent license," and if the courts agree that the full amount doesn't fall under the heading of a settlement, then Immersion will be fine with the $15 million payment to Microsoft. Microsoft of course sees things differently and wants a bigger cut of the Sony money.

The issue of how much money Microsoft is owed hinges on whether or not the money Sony has paid to Immersion can be called a "settlement." The money Microsoft might be owed is based on a sliding scale, so how much money Sony paid Immersion and under what heading the money was awarded is all-important when working out how much Microsoft is owed. Microsoft is bringing suit to get what it considers a fair payment, and Immersion is claiming they've already lived up to their end of the agreement.

It's a tricky case, and one that may boil down to wording and legal slicing of hairs. We'll be following this case as it develops. 

Kilde

Nå veit ikke ikke helt hva dette er snakk om engang, men har hvertfall noe med Immersion og MS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...