Gå til innhold

Når bruke Hvilket OS

Anbefalte innlegg

Jeg synes at det har blitt for mye "skitkasting" om windows, og at windows liksom aldri er bra nok.

Når man velger OS så må man ALLTID se på hva behovet er. Spiller man mye spill som ikke finnes til linux så burde man selvsagt bruke windows/OS X.

Til servere så er det ganske blandet. Men det kommer selvsagt hva man trenger på serveren. Skal det være en webserver med feks kun apache, php og mysql så er jo linux uten grafiskgrensesnitt et bra valg.

Men skal man ha asp, vbs og sånt så må man nesten ha windows siden dette når jeg sist sjekket kun fantes til windows.

Så når du skal anbefale/velge et OS så alltid tenk behov!

AlecTBM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Windows fungerer, til en hvis grad.

Det eneste problemet er at windows over tid har en tendens til å bli tregt fordi det er så vanskelig å holde kontroll på alt.

Under linux er alt like raskt fra dag en, det gjør ikke noe at jeg ikke kan spille noe særlig.

Jeg får spille det som er nødvendig under Cedega.

Lenke til kommentar
Jeg synes at det har blitt for mye "skitkasting" om windows
Det synes ikke jeg, håper flere kan kaste enda mer! Når det er sagt så anbefaler jeg aldri noe uten at jeg 1) vet det kan utføre oppgaven og 2) jeg kan hjelpe hvis det skulle være nødvendig. Av den grunn anbefalte jeg ikke min bror å bruke Linux (enda) ettersom han spiller en del(for ikke å snakke om tålmodigheten hans). Når jeg har lært noe mer mht. 2 så skal jeg heller anbefale dualboot.

Tar du i betraktning prisen, utviklingstiden, hva konkurrentene presterer; så er og blir Vista et makkverk i mine øyne, verken mer eller mindre. Og med tanke på de metoder ms benytter så har jeg ingen problemer med "skitkasting" :)

Endret av Govassa
Lenke til kommentar

Jeg har aldri nevnt en versjon av windows.

Men jeg har opplevd et x antall ganger at linux skal være det eneste som funker.

MS er litt skitten ja, men de har jo en del brae produkter, selv om det ikke er programmvare, den beste musa jeg har hatt og har er en MS mus.

Lenke til kommentar

Kjører dualboot selv.

Hardware avdelingen til ms er svært liten sammenlignet med programavdelingen. Snakker man om ms mener man normalt prgramvarebiten med mindre man ikke presiserer annet.

«Jeg har aldri nevnt en versjon av windows.» Ok, men nå er særlig denne som får medfart i den siste tiden, så antok at du siktet til vista.

Mitt inntrykk er at ms er mer enn «litt skitten», så jeg styrer unna så godt jeg kan. God mulig at «nyfrelste» utpeker seg her, men det gjør det verken mer feil eller rett. Vent til ms får igjennom silverlight og stenger ute Linux brukere fra en rekke nettsider så begynner vel de erfarne å skrike også :D

Lenke til kommentar

Hehe

sant så sant Govassa

Beklager hvis jeg uttrykte meg slik at dette hovedsaklig gjaldt vista selv om vista er noe av det værste jeg har prøvd.

Hvis MS begynner å stenge ute linux brukere fra en rekke nettsider så et jeg ikke helt hva jeg gjør, men det blir ikke pent.

Lenke til kommentar

Denne posten ble stengt av en eller annen merkelig grunn, men den fikk nå meg til å smile godt: Link. Ganske så illustrerende for mitt inntrykk he he Tror nok silverlight blir imøtegått med tilsvarende programvare rimelig raskt, så det var ikke helt seriøst fra min side. Men det viser nå en av metodene til ms som jeg har lite til overs for :hrm:

Lenke til kommentar
Kontorstol:

Si det ja, når MS plutselig stopper å supporte XP om noen uker.

Ingen flere oppdateringer, ingenting.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

:innocent:

8895632[/snapback]

Det kommer ikke til å skje, tenke på alle de millionene med brukere som kommer til å boikotte de da :roll:

:ermm:

Lenke til kommentar
Jeg synes at det har blitt for mye "skitkasting" om windows, og at windows liksom aldri er bra nok.

Når man velger OS så må man ALLTID se på hva behovet er. Spiller man mye spill som ikke finnes til linux så burde man selvsagt bruke windows/OS X.

Til servere så er det ganske blandet. Men det kommer selvsagt hva man trenger på serveren. Skal det være en webserver med feks kun apache, php og mysql så er jo linux uten grafiskgrensesnitt et bra valg.

8895299[/snapback]

Du har rett, men servere totalt sett er mye bedre enn Windows sine. SuSe serverene selger mye bedre og er mye bedre enn Windows. Redhat er også et ganske godt alternativ. Ubuntu er kanskje litt mer "amatør", men utrolige gode. Bergen er forresten verdenskjent blant de mange byene som velger SuSe fremfor Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...