Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

WinRAR unpacker utrolig tregt

Anbefalte innlegg

Unpacket akkurat en RAR-fil på 6 GB, og det tok 23 minutter! Har overklokket CPU til 3,2 ghz. Prosessen gikk så utrolig tregt at jeg ble litt bekymret. Dette er da ikke normalt? En vanlig 350 mb-fil går jo på et halv minutt eller noe sånt. Er det WinRAR som har problemer med så store filer, eller er det kan det være noe feil hos meg? Maskinen kjører plettfritt ellers (timesvis med orthos, superpi 1m på 16 sek etc).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den gangen jeg hadde nyling installert xp eller vista, og skulle ekstraktere feks en film på 700mb tok det ca 30sek. sjekk for spyware og dritt. går litt tregere med meg for tida også. senest i går starte pcen på nytt :/ og cpu-levelen på core1 lå på 100% mens core2 lå på 50% og brukte 70% av 2gb minne.

Lenke til kommentar

Slikt kan vel variere avhengig av kompresjonen på arkivet. Noe innhold går typisk ikke an å komprimere noe mer enn det allerede er og da er det bare puttet i arkiv uten kompresjon. Å pakke ut går da ganske fort så lenge harddisken henger med. Er det kraftig komprimert kan cpuen bli flaskehals når det skal pakkes ut.

Lenke til kommentar

Burde nevnt at WR aldri brukte mer enn 8% av prosessoren, selv etter at jeg satte opp prioriteten. Minnebruk lå stabilt på 35% omtrent. PCen er omtrent to uker gammel og disken har 395 av 465 GB igjen, så jeg tror ikke det er disken som er problemet

Lenke til kommentar
Burde nevnt at WR aldri brukte mer enn 8% av prosessoren, selv etter at jeg satte opp prioriteten. Minnebruk lå stabilt på 35% omtrent. PCen er omtrent to uker gammel og disken har 395 av 465 GB igjen, så jeg tror ikke det er disken som er problemet

8895320[/snapback]

Å pakke ut fra og til sammen harddisk senker ytelsen betraktelig, spesielt på ukomprimerte arkiv. Hvis du har to harddisker (to separate fysiske harddisker, ikke to partisjoner på samme harddisk) så pakk ut fra den ene til den andre. Hvis ikke, så kjøp en ekstra harddisk :D

Hvis du er ekstra uheldig så er det noe realtime antivirus eller antispyware som plager deg, men da tror jeg kanskje du ville opplevd større press på CPU.

Endret av _Xorcist
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...