ekorniminator Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Hvordan kan man behandle store tall med C++ ? Trenger noe lignende long long int i C.. Løsning: Ved å erstatte long long int = 54..435 med long long int = 54..435LL sørger man for at kompilatoren leser long long, ellers prøver den å lagre verdien i en long int. Det var i hvert fall slik jeg forstod det.. Endret 21. juni 2007 av ekorniminator Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hvordan kan man behandle store tall med C++ ? Trenger noe lignende long long int i C.. 8895119[/snapback] Jeg husker desverre ikke om du brukte VC++, men hvis du gjøre det så er har den støtte for long long som er det samme som en 64bit int Lenke til kommentar
ekorniminator Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Nei, jeg bruker ubuntu med code blocks nå.. Det funket ikke der. Noen måtte å få støtte for long long? Noen som vet om noen IDE'er som kjører på linux som støtter long long? Endret 20. juni 2007 av ekorniminator Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Det er ikke IDE'et som må støtte long long int, men kompilatoren. C99 støtter long long int og GCC har en extension (google it) for long long int i C89-mode. edit: leif Endret 20. juni 2007 av teflonpanne Lenke til kommentar
ekorniminator Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Jeg googler og googler, men finner virkelig ikke ut hva jeg skal gjøre.. Kan noen forklare meg det? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 21. juni 2007 Del Skrevet 21. juni 2007 har en bøtte med inlegg blitt fjernet herfra, eller har jeg bare dårlig hukommelse? Anyways; http://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc/Long-Long.html Lenke til kommentar
ekorniminator Skrevet 22. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2007 Jeg har ikke fått med meg at noen er blitt fjernet.. Men du kan ha rett selv om. Hehe, samme siden jeg kom over. Løste i hvertfall problemet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå