Thorsen Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Ved å fjerne fire skruer og et deksel får man tilgang til all innmaten i maskinen. Det er langt enklere enn på de aller fleste andre bærbare PC-er. Endelig noen som har forstått det, har ikke tall på hvor mange produkter jeg har skrapt opp, eller skadet litt av finishen på fordi produsentene har en slik forferdelig forskjærlighet til lim og plastikklips som brekker for et godt ord. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Litt liten skjerm,hadde vært fetere med 17 tommer Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Med desktop cpu bøir det vel mye støy, mye varme og lavt batteriholdighet. Tenker spesielt på X6800. Kjølesøsningen er ganske havy til laptop å være. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Denne Asus-PCen ser lovende ut ja! Men litt dyr til å være barebook da... men man tjener jo på enklere oppgradering senere og mindre frustrasjoner. Slikt er vanskelig å verdsette i penger. Når jeg kjøper meg notebook, blir det nok denne eller noe lignende. Endret 19. juni 2007 av Prognatus Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 om noe godt kommer ut av dette så vil det være at mxm moduler blir lettere å få tak i Lenke til kommentar
ventle Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Er ikke 945 litt out of date på brikkesettfronten? Og er det den stasjonære varianten de har brukt, eller er det andre grunner til at det plutselig støtter DDR2-800 (som kjent har det tidligere kun vært støtte for DDR2-667 i både 945 og det nye 965)? Lenke til kommentar
dagtveit Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) hmmm ideen var bra........men skjermene til asus hørtes ikke overbevisende ut. toppmodell på 15,4 tommer... og ja 12000 var heilt viltmye for ein pc uten prossessor ram å skjermkort. det blir jo uansett kos du snur å vende på det billigere å kjøpe ein ferdige xps fra dell for eksempel som har en av de beste skjermene du kan få på laptopp vist du velge den beste som har 1920x1200 som native oplløsning (da ein 17 da) ikke alle som vil ha en så stor maskin men og ja vet dell ikke er de beste pcene men akkurat den xps laptoppen er ett råskin det e lite som kan hamle opp med den... skjermen er bare helt fenomenal... er enig med han andre her at det som kommer godt ut er at det blir enkelt å få tak på mxm moduler Endret 20. juni 2007 av dagtveit Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Det passer ikke alle like godt å kjøpe ny maskin når den forrige begynner å føles gammel og treg. Min samboer har en notebook hun kjøpte for fem år siden, etter anbefaling fra meg, og først nå begynner den å vise tegn til å være gammel. Så er spørsmålet: skal hun kjøpe ny PC eller oppgradere den gamle med ny prosessor (kanskje brukt), ny, større og raskere disk, mer minne, nytt skjermkort og ny DVD-brenner? Det er fristende å kjøpe ny PC, men oppgraderingene vil bare komme på ca. 5000 kroner. Dessuten - hva gjør man med den gamle PCen? Ingen vil kjøpe slikt og ikke kjenner vi noen barn vi kan prakke den på heller. Det er for galt å legge den i en skuff også - både fordi den fremdeles er brukbar og fordi det mest miljøbevisste ville være å forsøke å "reparere" den istedet. Så for oss er det mest naturlig å oppgradere PCen til å bli nesten som ny istedet for å kjøpe en splitter ny notebook. Ihvertfall denne gangen. Neste gang maskinen blir gammel er det vel kanskje ikke naturlig å gjenopplive den en gang til. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Det er slik man har QXL og Bruktmarked.no til Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Selv vil jeg foretrekke om jeg vil kunne bytte noen kompnenter i PCen etter noen få år, men om det blir utbytting av det meste innvendig så ville jeg muligens sett på en ny PC. Lenke til kommentar
Prognatus Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Det er slik man har QXL og Bruktmarked.no til 8905522[/snapback] Ja, det er riktig, men poenget mitt var at det ser ut til å være to fundamentalt forskjellige holdninger til det å oppgradere en bærbar PC - de som mener det er riktig og fornuftig å kjøpe ny bærbar istedet for å oppgradere den gamle, og de som mener det mest fornuftige ofte er å oppgradere den gamle. Jeg tilhører sistnevnte gruppe og argumenterte for mitt syn. Implisitt mener jeg da også at utviklingen med å gjøre slik oppgradering enklere er gledelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå