HKRoed Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hei! Har en kompis som driver lydstudio, og han trenger mere minne til maskinen sin. Hentet ut litt info fra programmet SIW som fortalte meg at hovedkortet heter MS-7210. Det er antageligvis dette kortet, da det står 945G Processor to I/O Controller ved chipset model. Minnet som sitter i nå er 4X512MB Corsair DDR2-533 SDRAM 266MHz. Mitt spm er da. Hvilke RAM-brikker skal jeg bestille? Han vil ha 4GB, altså maks av hva kortet støtter. Lenke til kommentar
02tom Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Ikke noe vits å oppgradere til 4GB om han bruker windows XP, da Xp kun da støtter 3gb om jeg ikke husker feil. Ellers kan du kjøpe ddr2 brikker som disse feks: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312054 Endret 19. juni 2007 av 02tom Lenke til kommentar
Uglegutt Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hvis du først ser på hovedkortet hvilke ramhastigheter det støtter, ser du at det bare er tull å bestille (forholdsvis) dyrt minne som er raskere enn hva hovedkortet støtter. Med mindre man skal overklokke, kjøp billigste sort, noe slik som 2 av disse. Lenke til kommentar
02tom Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hmm er sant det, syns det stod at det støtta 800mhz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå