Gå til innhold

Pussig problem med nyinstallert Windows 2000

Anbefalte innlegg

Formaterte forleden dag den ene datamaskinen min, og reinstallerte Windows 2000. Hvilket i og for seg gikk greit.

Etter å ha reinstallert ville jeg oppgradere Internett Exploreren min fra versjon 5 til 6, men da svarte datamaskinen at det allerede var en installasjon som krevde restart jeg måtte avslutte først(?).

Så ble gjort, men samme feilmelding kom igjen og igjen.

For å dobbeltsjekke at det ikke skulle være noe i veien med cd'en eller installasjonen som sådan gjorde jeg samme operasjonen på en annen pc jeg har, men denne gangen med en annen Windows2000 cd (engelsk, den forrige er norsk). Samme feilen oppsto også her.

Som en tredje løsning prøvde jeg å oppgradere fra 5 til 5.5 via cd, men her skjedde det igjen. Formaterte og prøvde ny installering rett etterpå, men det samme skjedde atter en gang.

Hva kan dette være?

Har gjort dette utallige ganger tidligere uten noen som helst problemer.

Har ellers installert Opera så det er egentlig ikke noe stort problem, men det tyder jo på at noe ikke er helt som det skal være. Dessuten er det en del "kvasi-hjemmesider" jeg er avhengig av som kun kan brukes ved hjelp av IE 6 eller nyere (epostlesere etc).

Mvh Dan

Endret av Dan Hansen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som noen registerfeil av noe slag, er sikkert en ugyldig string som hele tiden tuller det til.

Gå på www.download.com å søk etter registry cleaner el. så kansje den finner fram til den ugyldige instansen :)

Verdt førsøket vertfall ;)

Lykke til !

Lenke til kommentar

Den tanken har slått meg også, men ville det ikke være litt av et sammentreff at samme feilen skulle oppstå på to forskjellige datamaskiner med to forskjellige versjoner av windows (norsk/engelsk) under to forskjellige installasjoner?

Eneste likheten er at jeg prøver å oppgradere Internett Explorer ver. 5 til ver 6.

Mvh Dan

Lenke til kommentar

Feilkode?

noe form for error kode?

har du prøvd firefox?

eller

opera

edit: husk at jeg sier at firefox/opera er bare noe jeg inforemrte om sa ikke at du måtte bruke det. bare en annen løsning på problemet.

hvorfor kjører du ikke xp istede?

Endret av 1915
Lenke til kommentar

Jada, kjører Opera også, men som jeg skriver så er det et par websider jeg er avhengig av som krever IE 6 eller bedre.

Hvorfor jeg ikke kjører XP? Aaaahahahahaahhahahaahahaha!!

Neida, spøk til side. Jeg har lisenser på W2k og ønsker bare ikke å bruke mer penger på ms-produkter.

Mvh Dan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...