Gå til innhold

Xbox 360-problemer Erfaringer

HEE

Anbefalte innlegg

hej folkens..

grunnen til jeg spør da.. er fordi jeg vurdere og skaffe meg en slik en.. '

og ja er vel noen som tar den gamle kommentaren "er jo Microsoft" men vær så snill. bare virkelige hendelser og tin som kan være nytti i denne tråden.

1 : er det mye problemer med den?

2: chip/mod? er noe slik ute enda.. leste om og flashe driven det har jeg gjort et par hundre ganger selv kan neppe være så vanskelig.. ?

3: fordeler ulemper? hvilken ev firmwaren er best? :w00t:

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. JA.. er en del problemer med den, men du kan også være veldig heldig å få en maskin som går problemfri å jeg regner med at problemene som oppsto på de tidligere maskinene som ble produsert er fikset i maskinene de lager i dag. hadde vi bodd i england hadde jeg fraråda deg å kjøpe en xbox om du ikke har nok penger, men siden vi har 5 års reklamasjonsrett i norge så løp å kjøp :p Det er en fin maskin når den funker som den skal. Et tips er å spare på alt av kviteringer til alt du kjøper til xbox'en.

2. Det finnes flere chipper, men det beste er å flashe driven for da har du mulighet til å flashe tilbake til orginal igjen. Skal ikke være no problem å gjøre dette selv om du har gjort det før.. det finnes mange guider der ute.

3. Fordeler å ulemper ved flashing? eller 360 generelt? Vet ikke hvilken firmware som er best

Lenke til kommentar

Altså no offence, men om du må være heldig for å få en konsoll uten problemer så må gata mi være bygga på et fundament av harelabber. Er 6-7stk her med xbox360, ingen har hatt andre problem enn "the occasional freeze"

Lenke til kommentar
Altså no offence, men om du må være heldig for å få en konsoll uten problemer så må gata mi være bygga på et fundament av harelabber. Er 6-7stk her med xbox360, ingen har hatt andre problem enn "the occasional freeze"

8895795[/snapback]

ja kanskje det, alle mine 4 kompiser som har kjøpt 360, samt meg, har fått 3 red rings of death.

Lenke til kommentar

1) Har vært jevnt over heldig med min, knock on wood

2) Finnes en firmware-greie for å spille brente spill, men relativt mange som har benyttet den har begynt å få en melding om at konsollen er permanent utestengt fra Live, så den frarådes på det sterkeste. ;)

3) Firmware-versjon har lite å si med mindre du aldri skal koble på Live. For å koble på Live _må_ du oppgradere til seneste.

Lenke til kommentar

1) Min funka i 1 år før noesomhelst fusket.. innen da hadde jeg aldri hatt noen som helst prøblem.. 1 uke etter første fusk.. ny maskin på døra. Så må si jeg er rimelig fornøyd.

2) Rimelig mye å velge å vrake i ettersom jeg har forstått.. Men ingen erfaringer med noen av dem. Jeg er rett og slett en frelst tidligere modder.

3) Fordeler. Du kan spille kopier av dine egne spill..

Ulemper. Du bryter reglene i garantien og du vil aldri få hjelp av MS om noe skulle gå galt. Du kan såvidt jeg har forstått fremdeles ikke kjøre homebrews.. Pluss du kan få problemer på Xbox LIVE.

Lenke til kommentar

1) Jeg vil si at det er to ting du kan være uheldig med;

Den ene tingen er jo selvfølgelig at den kan slå seg vrang og vise Ring of Death, slik at du må sende den til Microsoft.

Den andre er at du kan få en konsoll som bråker mye. Min konsoll bråker lite, men fikk ring of death. Den er på rep nå. Har en kompis med en 360 premium (lik min), denne har enda ikke fått noen maskinvare-feil, men den bråker noe hinsides, sammenlignet med min. - Dette er støy fra DVD-rom, ikke vifter.

2) Du får chippet og flashet den, ja. Min er chippet med NME-360 chip, men uten homebrew, dvs. du får kun brukt chipen til å spille backup-spill.

Uten å gå videre inn på chipping og slikt, så jeg slipper å se idioter skrive "tråden er rapportert"

3) Fordeler med chipen min er at jeg kan spille original-spill på Live uten å bli oppdaget. Chipen går rett og slett i dvalemodus når originale spill bootes. Spiller du backup spill -derimot, bør du ikke prøve deg på live, enten med chip eller firmware. Noen nye firmwarer skal være sikre for live, men dette hadde ikke jeg satset på for å si det sånn ...

Endret av kenzuke
Lenke til kommentar

Har noen ekstra sprøsmål siden jeg skal skaffe 360 snart:

1. Er det lurt om å sjekke om maksinen er gammel eller ny? Hørt at feil skal være sjeldent i de nyeste maskinene.

2. Går det an å kjøre Halo 2 i 360? Sjekket en liste, og den sto ikke der =(

3. Trenger du internett kabel eller kan du bruke trådløs nettverk? Hadde vært artig å spille på nett over alt =D

4. i forhold til det du får, er xbox live verdt det? Høres ganske dyrt ut =(

Hvis noen har noen ekstra opplysninger som er verdt å vite er det bare å si det =D

Lenke til kommentar
Har noen ekstra sprøsmål siden jeg skal skaffe 360 snart:

1. Er det lurt om å sjekke om maksinen er gammel eller ny? Hørt at feil skal være sjeldent i de nyeste maskinene.

2. Går det an å kjøre Halo 2 i 360? Sjekket en liste, og den sto ikke der =(

3. Trenger du internett kabel eller kan du bruke trådløs nettverk? Hadde vært artig å spille på nett over alt =D

4. i forhold til det du får, er xbox live verdt det? Høres ganske dyrt ut =(

Hvis noen har noen ekstra opplysninger som er verdt å vite er det bare å si det =D

8916267[/snapback]

1. Er vel kanskje vanskelig å "skjekke" det før du pakker den opp, men det sies at nyere modeller er mer solide. Det er jo også ganske naturlig.

2. Ja, Halo 2 fungerer på 360, forutsatt at du har en harddisk koblet på 360en (Den som følger med Premium-pakken altså)

3. Du må kjøpe et adapter til å koble på baksiden av 360en for å kunne koble 360en på et trådløst nettverk. Koster 600 - 700kr omtrent :-/

4. Subjektiv oppfatning, men jeg mener det er definitivt hvert det! :thumbup:

Lenke til kommentar
1. Er vel kanskje vanskelig å "skjekke" det før du pakker den opp, men det sies at nyere modeller er mer solide. Det er jo også ganske naturlig.

2. Ja, Halo 2 fungerer på 360, forutsatt at du har en harddisk koblet på 360en (Den som følger med Premium-pakken altså)

3. Du må kjøpe et adapter til å koble på baksiden av 360en for å kunne koble 360en på et trådløst nettverk. Koster 600 - 700kr omtrent :-/

4. Subjektiv oppfatning, men jeg mener det er definitivt hvert det! :thumbup:

8916440[/snapback]

tusen takk Kjeksmestern for svarene men broren min har et godt spørsmål:

1. Hva er de mest typiske feilene in 360?

2. Hvordan er microsoft når du melder inn feil eller annet?

3. Er folkene på xbox live i følge ryktet, altså "Omg ya nab, u totaly haxxorsed me. i'm gona beut op ur mom, LAL!!11!!" Vær så snill, si nei =D

Lenke til kommentar
1. Hva er de mest typiske feilene in 360?

Trur det skal være overheting , og at maskinen riper opp spillene

2. Hvordan er microsoft når du melder inn feil eller annet?

Du får info når likboksen blir levert på døra

3. Er folkene på xbox live i følge ryktet, altså "Omg ya nab, u totaly haxxorsed me. i'm gona beut op ur mom, LAL!!11!!" Vær så snill, si nei =D

Det er jo folk til folk, noen er det andre ikke. Jeg husker når jeg spilte Geow og var den som døde sist, men var først stunned, det var 1 mot 1 så gikk han rundt meg helt til jeg døde, RETARD også ekle killstealere jeg stunner dem og andre tar killza mine, men mange er hyggelig og gir grei info i mic og det føles veldig bra.

Dette er det jeg veit, rett meg viss det står noe feil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...