Bruktbilen Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Temaet jeg har fått er Norge etter 1945 Så skal jeg vise hvordan norsk politikk etter 1945 har påvirket av internasjonale forhold. Er det noen som har noen stikkord jeg burde gå etter? Jeg er nokså blank på dette temaet, så litt hjelp hadde varmet et hjerte Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Skal ta med marshallhjelpen som binder Norge med USA, og så skal jeg ta med NATO og forklare hvilken begrensninger Norge satt, så skal jeg ta med bistandspolitikken i Norge. Skal også ta med hvordan den kalde krigen skapte kommunismefrykt, og hvordan Norge satt opp beredskapslover. Noe mer? Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 6. juli 2007 Del Skrevet 6. juli 2007 Hvordan gikk det med deg? Jeg klikket meg innpå denne posten fordi jeg fikk samme tema på min muntlig, although jeg gikk Forkurs... Jeg fikk Norge i etterkrigstiden, samfunnsforandringer nasjonalt både politisk og økonomisk(mest industrielt). Andre tema var verdenspolitikken og hvordan verdensbildet idag er knyttet til begivenheter i etterkrigstiden. Siste tema var aktuell politikk idag, mest i Norge. Hvordan fungerer stortinget/departementene/regjeringen, og hele den gjørmen der. Jeg måtte også snakke om hvem som stod for hva, og tema jeg var opptatt av i de siste ca 10 årene. Viderebygging på dagens nasjonalpolitikk så snakket jeg om internasjonal politikk, med sterkt fokus på konfliktene USA/GB har hatt mot "terror" og om Russlands(putins) rassling med sablene når det kommer til rakettforsvarer og overvåkning. Jeg satt inne i 47 min faktisk! trodde jeg skulle klikke... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå