Zappy Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Vurderer å kjøpe en VW Passat i dag. Men jeg kan veldig lite om biler, så kanskje noen her kan gi meg en ide om dette er et greit kjøp. http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...9aJw3h5zm624296 Der er annonsen. Var å så på bilen i går. Var noen små sjønnhets feil. Vindu på passasjersiden virker ikke, sentral låsen kan være vanskelig av og til og en ørliten bulk i siden. Ingen tegn til rust eller lignende. Ellers kjørte jeg en kort tur med den. Clutchen tok ganske sent, uten at jeg vet om det har noe å si. Eller virker bilden igrunn tipp topp. Prisen 59 000.- er inkludert omregistrering. Jeg tenkte å få en sjekk av bilen på verksted før jeg tar den. Er min første bil, så har lyst på minst mulig uventet krøll. Jeg leste også at -97 modellen av passat hadde mye feil. Er det et kjent problem? Og hva type ting er det eventuelt problemer med? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Første gang jeg har sett en Passat som oppgis å være flerbruksbil. Trodde VW hadde bare Sharan på denne tiden.... Skikkelig seriøst. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Sist jeg sjekka var det der en sedan, og ikke en flerbruksbil. Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 tar clutchen sent kan det tyde på at den er slitt og at du får deg en ekstrautgift på en del tusenlapper.... vinduet som ikke virker... ikke krise, men en sentrallås som er ustabil er noe du kommer til å irritere deg noe helt utrolig over.... bør være muligheter for pruting... har han nettopp kjøpt bilen da det er gratis omreg? har han kjøpt den utelukkende for å tjene penger så forteller han ikke noe om de feilene som ikke er helt åpenbare. en sjekk på verksted er absolutt å anbefale Lenke til kommentar
gorber Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Det du bør forvente på en sånn "billigbil" er at i løpet av det første året vil du nok måtte reparere bilen med cirka 10 000. Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Sist jeg sjekka var det der en sedan, og ikke en flerbruksbil. 8894663[/snapback] Hva er en flerbruksbil? ^^ tar clutchen sent kan det tyde på at den er slitt og at du får deg en ekstrautgift på en del tusenlapper....vinduet som ikke virker... ikke krise, men en sentrallås som er ustabil er noe du kommer til å irritere deg noe helt utrolig over.... bør være muligheter for pruting... har han nettopp kjøpt bilen da det er gratis omreg? har han kjøpt den utelukkende for å tjene penger så forteller han ikke noe om de feilene som ikke er helt åpenbare. en sjekk på verksted er absolutt å anbefale 8894674[/snapback] Kan sentrallåsen være dyr å reparere? Han sa han hadde kjøpt den av bekjente for noen mdn siden. Sa ikke hvorfor han skulle betale omreg. Kan spørre han i dag. Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Sist jeg sjekka var det der en sedan, og ikke en flerbruksbil. 8894663[/snapback] Hva er en flerbruksbil? ^^ tar clutchen sent kan det tyde på at den er slitt og at du får deg en ekstrautgift på en del tusenlapper....vinduet som ikke virker... ikke krise, men en sentrallås som er ustabil er noe du kommer til å irritere deg noe helt utrolig over.... bør være muligheter for pruting... har han nettopp kjøpt bilen da det er gratis omreg? har han kjøpt den utelukkende for å tjene penger så forteller han ikke noe om de feilene som ikke er helt åpenbare. en sjekk på verksted er absolutt å anbefale 8894674[/snapback] Kan sentrallåsen være dyr å reparere? Han sa han hadde kjøpt den av bekjente for noen mdn siden. Sa ikke hvorfor han skulle betale omreg. Kan spørre han i dag. 8894738[/snapback] kan være en bagatell med sentrallåsen men kan også bli kostbart, tusenlappene ruller fort på verksted.... når han har kjøpt den og registrert den på seg er det gratis omreg i 2mnd etterpå. men det er vanskelig å si utifra annonsen om det er et bra kjøp. ta en naf test på den. da får du en bra tilstandsrapport. er kjedelig visst du får mye utlegg i form av rprasjoner i etterkant Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Nå tar vel VW generelt sent på cluthen? Det har alle jeg har vært borti fra rundt det årstallet iallefall, fra nytt til brukt. Når det gjelder sentralås kan det være litt knøll å fikse. Tenkt å ta den på en naf-test? Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Planen var en NAF test, men tydeligvis så har selgeren hastverk, noe jeg blir veldig skeptisk av. Får ikke testet den hos naf før den 25. noe jeg tviler selgeren vil vente på. Når jeg snakket med han i går så måtte jeg overtale han til å la meg sjekke den på verksted. Han ville ikke fordi han måtte ha pengene asap. Men om jeg finner en verksted time så burde vel det være en grei sjekk og? Kanskje det bare er smartest å vente på en NAF test, og om han ikke går med på det så driter jeg i det. Vanskelig å bestemme seg. PS. Tusen takk for all hjelpen so far! Endret 19. juni 2007 av zappy Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 hadde definnitivt ikke kjøpt denne uten en grundig sjekk først. et verksted funker helt fint visst det er lang ventetid hos naf. men det lukter litt muffens her.... skeptisk... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Det er masse biler å få kjøpt, så dersom du er usikker: Stå over denne. Better safe than sorry! Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 På de Passatene jeg har prøvd av samme karosseritype (2 stk) så tar clutchen relativt sent. Jeg har selv en 2000-modell med samme karosseritype som den du ser på, og det er/har vært en del feil på den: - Bakvisker lever sitt eget liv (har stasjonsvogn) - Vindu på passasjerside går kun ned når man bruker knappen på passasjersiden, funker fint opp/ned fra førersiden - Kjørecomputeren funker plutselig ikke (svart display) - Man må skifte 103 forskjellige deler i opphenget med jevne mellomrom, dette gjelder vel forsåvidt alle VAG-biler... Når jeg ser min egen liste så lurer jeg på om noen vil kjøpe en Passat stasjonsvogn, Highline TDi? :-) Ser også at det er heftelser på bilen, disse MÅ du få nåværende eier til å dekke, evt. så må du betale restbeløpet direkte til finansieringsselskapet og gjenstående penger til eier. Surt hvis du ender opp med at bilen koster 59000,- + heftelse... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå