wan Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Jeg erfarer at det dukker opp en uønsket underlinje i Lightbox. Dette skjer ikke med øvrige a-oppføringer. Har ikke lekt meg med css så veldig lenge, så av den grunn står jeg nå helt fastlåst. a { color:black; font-size:13px; text-decoration:none; font-family: Lucida Sans Unicode; } a:hover { text-decoration: none; color: black; background: #E1FF86 } .minliste li a:hover { background: #E1FF86; color: black; } Hva kan jeg gjøre her for å få lukt bort denne irriterende underlinjen? Endret 19. juni 2007 av wan Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Muligens ikke relevant i forhold til problemstillingen, men du trenger ikke definere color på nytt, når du fortsatt bruker "black;". Bruk forresten #000 i stedet for black. Har du peker til stedet eventuelt html-koder og fullstendig css? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 a:hover { text-decoration: none; color: black; background: #E1FF86 } There's your problem. Sett a:hover{background:none!important} på alle a-elementer i lightbox-wrap'en, så forsvinner nok grønnfargen. Lenke til kommentar
wan Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 a:hover { text-decoration: none; color: black; background: #E1FF86 } There's your problem. Sett a:hover{background:none!important} på alle a-elementer i lightbox-wrap'en, så forsvinner nok grønnfargen. 8897047[/snapback] Takk for innspill! Hvis jeg forstår deg rett vil du at jeg skal se bort fra min kjære bakgrunnsfarge. Jeg ønsker imidlertid å benytte den videre, men altså bannlyse den fra a-taggen i Lightbox. Var det dette du også mente? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Men bildet dekker jo bakgrunnen allikevel, så eneste stedet du ser din kjære bakgrunnsfarge, er der du ikke vil se den? Har du link til siden? Enklere å se det i levende live... Lenke til kommentar
wan Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2007 Men bildet dekker jo bakgrunnen allikevel, så eneste stedet du ser din kjære bakgrunnsfarge, er der du ikke vil se den? Har du link til siden? Enklere å se det i levende live... 8901928[/snapback] Jeg har dessverre ikke fått publisert den på webben. Får bare fjerne bakgrunnsfargen, enkelt og greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå