Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får problemer med bildet under spill!

Anbefalte innlegg

Hei. Ganske ofte når jeg spiller spill å klikker bildet fullstendig og det blir masse rare striper og små firkanter overalt på skjermen og ellers så er det mange små grønne dotter som ser ut som pixelfeil som er veldig plagsomme som dukker opp diverse plasser på skjermen. Det kan ikke være pixelfeil for de skifter plass hver gang de dukker opp å hvis jeg starter VLC media player å ser at det er en sånn grønn dott i spilleren og jeg flytter den rundt på skjermen så følger den dotten etter :hmm: Mistenker at grafikkortet mitt er føkka men har veldig lite peiling så kansje noen her vet hva som annet som kan være feil? :) Her er iallefall noen bilder av hvordan det ser ut etter det klikker i spill å fortsatt er føkka etter jeg avslutter spillet.

post-101569-1182218011_thumb.jpgpost-101569-1182218039_thumb.jpg

Jeg har et Sapphire Radeon X1950PRO skjermkort

EDIT: Glemte å skrive at eneste måten å få bildet normalt igjen etter at det har blitt sånn er å restarte maskina

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg reinnstallerte grafikkortet i går med drivere som var på original CD'en som fulgte med når jeg fikk kortet for å se om kortet funka bra igjen da. Men før jeg reinnstallerte i går så brukte jeg de nyeste driverne jeg fant på ati.com å det var samme problem da også :(

Sjekka CD'n nå å det er driver ver. 12-057 (8.291.1)

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Jeg vil også tippe at det kan være varmgang i skjermkortet.

Gjør som Tosson sier, og sjekk etter om det kan være støv eller noe i kjølingen til skjermkortet mens du først har det ute

Jeg hadde samme problemer med mitt ti4200 kort (ja, det er en stund siden), der var det konstant lignende uro i bildet. Den gangen fikk jeg erstatningskort, på garanti. Kanskje verd å sjekke ut den muligheten?

Det hadde sikkert også vært lurt å teste med ett annet skjermkort i pc'en din og se om det fungerer greit, slik at du iallefall har utelukket andre problemer.

Vet om flere som sliter med slikt nå i sommervarmen, men for mange kan det fungere med å sette en bordvifte i retning skjermkortet :D

Det er selvfølgelig en midlertidig løsning, om det skulle fungere!

Lenke til kommentar

Takker for svar :) Sjekket skjermkortet nå å viften surrer å går den og sitter skikkelig fast også. Tok det ut for noen dager siden å rensket det for støv og annen drit så det er ikke støvet som gjør det nå iallefall. Som MrVipeR sider så kan det ha vært den jævla sommervarmen som har tatt knekken på kortet mitt ja for problemene begynte ikke lenge etter at det ble varmere ute. Jeg har et APLUS Twin Engine kabinett med et par heftige vifter og tempraturen i maskina stiger sjeldent over 35 grader så jeg hadde ikke trodd kortet skulle gå dadundas så fort :hrm: men jeg får høre med en kompis da om jeg får teste ut kortet hans så sender jeg det inn på garanti hvis problemet blir borte med kortet hans :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...