Colin Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Hei Jeg har bestilt inn 30 bærbare på jobb (brukt), og jeg har behov for en rask og enkel måte å installere dem på. Jeg har derfor tenkt å bruke Norton Ghost når jeg har laget et standardoppsett på den ene maskinen. Versjonen jeg har er Ghost 8.0, men kjøper nok nyere versjon hvis ikke dette lar seg gjøre. Grunnen til at jeg spør om dette på forumet og ikke tester selv, er at jeg ikke har disse maskinene i hus enda, og får derfor ikke testa. En begrensning er at disse maskinene kommer uten floppy, så boot diskettene som jeg allerede har og bruker sammen med en ekstern harddisk vil da ikke være noe valg. Saken i et nøtteskall: jeg skal klone en maskin som ikke har floppydisk, men cd-brenner ut på 29 andre. Hva er den enkleste måten? Hvis det finnes et enkelt svar på dette, så er det ikke behov for å lese videre. 1. Det enkleste jeg kunne tenke meg å gjøre, er å lage en CD som booter og lar meg kjøre ghost.exe fra den samme cd'en. Altså ikke lage noen bootable CD fra Ghost i det hele tatt. Så mitt første spørsmål er jo da....er det noen enkel måte å lage en boot-cd som fungerer akkurat som en boot floppy og lar meg kjøre et dos-program? 2. Hvis ikke det går, er det mulig fra Ghost (I Windows) å lage en CD som booter opp med Ghost? 3. Jeg bruker en ekstern harddisk som lagringsplass for imagene. Dette har fungert smertefritt med de maskinene vi har nå. Prosessen har da vært å boote opp med diskettene som Ghost laget i Windows, kjøre Ghost og enten lage eller hente ut et image. Er det derimot noen måte å få Ghost (igjen i DOS) til å lagre dette ut på CD som jeg da kan restore fra CD? Endret 19. juni 2007 av Colin Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 det enkleste er å lage en bootbar USB minnebrikke hvor du starter ghost. dette er også mye raskere enn å lage en bootbar cd. det skal gå fint å legge image-filene på en cd men du må da huske på at brendte cd'er har begrenset levetid. det er derfor bedre å ha disse filene på en delt nettverksresurs eller ekstern disk. Lenke til kommentar
Colin Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 det enkleste er å lage en bootbar USB minnebrikke hvor du starter ghost. dette er også mye raskere enn å lage en bootbar cd. det skal gå fint å legge image-filene på en cd men du må da huske på at brendte cd'er har begrenset levetid. det er derfor bedre å ha disse filene på en delt nettverksresurs eller ekstern disk. 8894313[/snapback] Jeg vil mest sannsynlig bruke en ekstern harddisk ja. Jeg har allerede image for 2-3 andre standardmaskiner liggende der, så det er helt klart å foretrekke. Så det jeg egentlig trenger, er å kunne boote uten floppy, til DOS slik at jeg får kjørt Ghost.exe. Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Googla litt, og fant noe som DETTE! ellers er det mulig å lage Bootable CD i Nero 7.. Sempron. Endret 19. juni 2007 av Sempron Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå