Gå til innhold

Nikon D40 med med SB-600

Anbefalte innlegg

Se nå om jeg har forstått det riktig: Mitt nikon D40 har ikke den tingen som styrer slave funksjonen i SB-600, derfor må jeg kjøpe en SU-800 for å kunne bruke SB-600 som slave blits..? Riktig?

Og er det forskjell på vanlig stativ og blits stativ? Hva koster eventuelt et blits stativ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og er det forskjell på vanlig stativ og blits stativ? Hva koster eventuelt et blits stativ?
Det finnes dedikerte blits-stativ, men det fungerer meget bra å bruke kamerastativ om du har det. Det følger med et AS-19 stativ til SB 600. Med det kan du sette blitsen på de fleste horisontale flater uten problem. I tillegg er det et skrufeste på AS-19 stativet slik at du kan bruke hvilket som helst annet stativ. Endret av Dolce_vita
Lenke til kommentar
D50 skal fungere som master for SB-600, correct me if I'm wrong.

8895038[/snapback]

Det er D70 og oppover som har trådløs i-TTL blitzstyring.

D50 har, i likhet med D40, ikke dette. Du kan fortsatt bruke SB-600 som "dum slave" ved å sette den interne blitzen til manuell, og utløse SB-600 i slavemodus med denne.

Lenke til kommentar
D50 skal fungere som master for SB-600, correct me if I'm wrong.

8895038[/snapback]

Det er D70 og oppover som har trådløs i-TTL blitzstyring.

D50 har, i likhet med D40, ikke dette. Du kan fortsatt bruke SB-600 som "dum slave" ved å sette den interne blitzen til manuell, og utløse SB-600 i slavemodus med denne.

8896106[/snapback]

Ha! Da ble det SB-800 :w00t:

Det kan bli lenge til D200. Spørs om jeg følger mine egne tips, og kjøper objektiv før kamera, eller om jeg svir av litt på kamera først for og så kjøpe objektiv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...