Deelay Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hei! Jeg har hatt problemer med den trådløse routeren det siste året... Problemet er at internett-signalene faller ut på pcen, dvs. jeg har fortsatt lokalt nettverk(kommer inn på router via nettleser bl.a.) og det er umulig å komme inn uansett. Har prøvd å restarte router, frigi ny ekstern ip og restarte pc/nettverkskort. Jeg har prøvd med kabel og da funker det! På samme tidspunkt som dette skjer mister jeg også forholdet på mobilen, så jeg tenker at noe kan forstyrre radiosignalene... Problemet oppsto etter at de nye naboene flyttet inn(bor i rekkehus), samtidig som at det dukket opp et trådløst nettverk til.... Så, det jeg lurer på er om noen her vet noe om at disse nettverkene kan forstyrre hverandre, eller at det kan være noe el.apparater som forstyrrer(ikke sånn frekvens-forstyrrer :!: , men noe som er vanlig å ha)? Lenke til kommentar
teledud Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Forsøkt å bytte sende/mottaks kanal? Det er kjent problem at trådløse enheter kan forstyrre signaler. Derfor kan det hjelpe å finne en "kanal" som ligger et stykke unna i frekvensbåndet til naboen.. Lykke til! Lenke til kommentar
Deelay Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Det har jeg ikke tenkt på...får prøve på det! Høres hvertfall logisk ut. Tnx EDIT: Nettverkskortet mitt kan bare motta den ene kanalen det! Gjorde om fra 11 til 12 på routeren, men da måtte jeg fram m kabelen igjen... Har "Broadcom 802.11g" som nettverkskort! Endret 19. juni 2007 av Oxido Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå