Snerk Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Ok har overkokket skjermkortet mitt i laptopen min, geforce go 7950GTX 512mb. (full specs i profil) Flashet videobios og det ser ut til å funke fint. Satte frekvensen til: Core 645 og Mem 750, da dette skulle være optimal frequensy ifølge coolbits. Scannet for artifacts i ATItool uten noen errorer. Men har et par sprøsmål da jeg er rimelig grønn i OC. Hvor varmt er ok for gpu i bærbar? Nå er den ca 60C i idle, 70-80C i spill, og 80-90C i heavy load. Påvirkes frekvensene jeg har satt av nye drivere eller installere nytt OS? Og hva med å bytte GPU eller HDD? Takk Lenke til kommentar
nets Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Du ligger på smertegrensa nå ! Tror jeg vile clocket litt ned hvis jeg var deg, for siden alle komponentene ligger så nærme verandre i en laptop så kan andre komponenter bli overophetet, men for all del - det er din laptop Lenke til kommentar
Snerk Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Ja jeg vil jo ikke ligge på smertegrensa, så klokket det ned til 625/700. Litt mindre varmt nå, men hvor varm er greit for en laptop gpu? Og noen som kan svare på dette?: Påvirkes frekvensene jeg har satt av nye drivere eller installere nytt OS?Og hva med å bytte GPU eller HDD? Lenke til kommentar
nets Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 Over 60 er ikke behagelig for resten av delene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå