Gå til innhold

FFS VII på PS3?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SquareEnix har vel benektet at de planlegger en remake av FFVII, men med tanke på hvor mye kronasjer de har klemt ut av FFVII-lisensen det siste året, så hadde det ikke forundret meg det grann om de gjorde helomvending og lagde en ny versjon av FFVII.

Lenke til kommentar

Square Enix har nylig avkreftet alle rykter og sagt at en remake er uaktuelt. De har ingen planer per dags dato om å lage noen ny versjon av FF VII. Samtidig vil de ikke legge ideen helt død, men presiserer at dersom det skjer, så ligger det langt fram i tid, og da blir det nok heller eventuelt generasjonen etter PS3. :)

Lenke til kommentar

Synd, egentlig. Bare tenk på hvordan det hadde vært med Final Fantasy VII med ny grafikk :dribble:

Men på en annen side kan det være en fordel, så slipper jeg å kjøpe en PS3 for å få tak i det. (Håper selvfølgelig på et annet prisnivå på den neste Playstation)

Lenke til kommentar

De nekter og nekter og nekter.. men jeg blir aldri overbevist.. nå har de laget remakes av spillene opp til 6. Noen av dem 2-3 og til og med 4 ganger.

Square-Enix har blitt pengehungrige og derfor tror jeg det er omtrent 110% sikkert at vi vil se en remake før eller siden. Om det blir til PS3, Xbox 360, Wii eller neste generasjon gjenstår å se, men jeg er i hvertfall sikker på at det kommer engang.

Er det et spill som vil rake inn penger når det blir remade så er det FFVII.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Ryktene startet vel for fullt da det kom en techdemo av en ny spillmotor, der de viste en remake av en scene fra FFVII...

Erfaringsmessig har historien en tendens til å imitere seg selv, og i lys av dette vil jeg peke på hva som skjedde i ettertid av at Nintendo viste fram en techdemo der Link og Ganon hadde seg en liten showdown -> Twilight Princess.

Lenke til kommentar
....

Er det et spill som vil rake inn penger når det blir remade så er det FFVII.

8903861[/snapback]

Du sier noe....mye sant i det du skrev der.

Har tenkt tanken selv også, at selv om SE sier at det ikke er aktuelt, så vet man aldri. Og er det noe som er sikkert som banken, så er det at en remake av FF VII ville solgt til gull.

Får se hva som skjer til høsten. Final Fantasy-serien feirer 20-årsjubileum i år. Samtidig er det 10 år siden FF VII kom ut. Og Square Enix har hintet til en stor overraskelse under Tokyo Game Show i september.

Å annonsere en remake av FF VII da ville egentlig vært perfekt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Synd, egentlig. Bare tenk på hvordan det hadde vært med Final Fantasy VII med ny grafikk :dribble:

Men på en annen side kan det være en fordel, så slipper jeg å kjøpe en PS3 for å få tak i det. (Håper selvfølgelig på et annet prisnivå på den neste Playstation)

Må alikavel kjøpe PS3 for FFXIII da:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...