Gå til innhold

Tanke-eksperiment: kupp

Anbefalte innlegg

Altså.. kjøpte akkurat alle 14 olsenbanden filmene på dvd (gullkorn, og eksepsjonelle tilskudd til filmsamlingen, men ta det i en annen diskusjon).

Etter å ha sett dem alle (på nytt selvsagt), begynte jeg å tenke. Hvordan ville Egon ha gjort det i dag? Altså, er det mulig å få til et realt kupp lenger?

Dette er det jeg har tenkt ut til nå : Et livsverk regnes til ca. 12-20 mill. Dersom man får tak på alle 20 kan man leve lykkelig av desse per år (grovt 350 000), eller man kan få tak i 10-15, og sette dem anonymt inn i et eller annet sparefond. Da investerer man i solide, trygge foretak, som f.eks.Rolls Royce. Noen som satset på alle områder (båt, bil, fly etc.). Eller man kan satse på hele næringer. Poenget er at desse tryggeste fondene (noen vil gå i +, andre i minus. Derfor investerer vi i flere for en null-balanse) vil gi en sammenlagt avkastning på 5-6% p.a. Med 10 mill er dette 500 000,- En bankkonto blir for risikabelt, siden dette er svarte penger.

Siden plasseres avkastningen på konto i Sveits. Litt av pengene går med til leie av kontoen, som i tillegg ikke gir avkastning, men anonymitet, som i er minst like viktig som pengene selv.

Nå kan du leve lykkelig alle dine dager, med hus i diverse land som driter i å oppgi til norske skattemyndigheter, samt biler og annen luksus i desse landene. Du kan sågar få bestukket noen til å opprette en ekstra identitet i desse landene du kan plassere tinga på, så du får skattet til desse landene. Siden det er en vinn/vinn-situasjon, skal det gå i boks, bare du kommer deg til rett land :)

Tilbake til utgangspunktet:

Hvor skal pengene komme fra? 10-20 mill faller ikke ned fra himmelen, og dette trenger jeg hjelp til å tenke ut :p -sånn på gøy altså.

Tenkte først på å stjele penger som allerede er utenfor systemet, siden desse er vanskligest å oppdage. F.eks. Hvitvaska narkopenger. Finner vel kansje en del på gamle oslos vestkant. Villaer til narkobaroner. De fleste beslag av purken skjer jo i kilovis. Med gateverdier på 1000,- per gram trenger vi 10-20 kg, som ikke skal være umulig om du lopper de rette typene. Rapper du 20kg, holder det en tid, og selger billigere i utland kan det vel gå.

- Spørsmålet er; hvordan stjele dem?

Andre idéer ? datakriminalitet, bankran (nokas gikk da i dass, så denne er kansje foreldet). Finnes vel masse svarte penger i utland.

Stjele verdigjenstander? Ikke så kjente ting som munch-maleri, som er umulig å omsette til andre en samlere, men kansje andre gjenstander, som har annen en bare kulturell verdi? Gjenstander av gull, jade, edelstener osv.

Gi respons :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror han ville gjort et kupp alla nokas, bare 10x glupere. Med andre ord vil det si at de hadde med seg vannpistoler (ettersom olsen banden aldri dreper noen) brukt dynamitt harry til å hacke hele saken, så de kunne komet seg inn lydløst og ubemerket ut igjen. Og før politiet aner noenting er de allerede på et fly til Gran Canaria :D

(rotete satt opp, men klokken er 3)

Endret av Nets
Lenke til kommentar

My point exactly.. Et bankran vekker for mye fuzz, og du må nesten tilslutt bli funnet :/

Dersom du tar fra noen som allerede har tatt det er sjansene dine masse større. Som å ta noe ingen savner. Alt av svindel og datakriminalitet tar for lang tid. Stjele narkotika fra en eller annen narkobaron er det beste jeg har til nå :p

Du kler deg ut som narkis, menge deg med narkomane og kansje tilogmed kjøpe et par gram uten å bruke det. Slik finner du ut hvem som langer, hvor og når. Så, en vakker kveld skifter du kostyme, og sitter i en bil og venter. Få med et par venner kansje. Så følger du vedkommende til basen, lar humla suse noen dager, og slår til når de minst venter det. 20 kg amfetamin er vel verdt ca. 20 mill. Passe på å slå til under ny leveranse. Så sender du dopet i en koffert med tog til en eller annen forlatt stasjon oppi dalene, og ringer opp fra telefonkiosk (anonymt) og ber dem sette kofferten på oppbevaring med oppkrav. Hent den for noen tusen et par måneder seinere, og stuffet er ditt. Spre varene, og selg litt billigere til dealere. Kansje skitne til stoffet pittelitt så de ikke tror det er det samme.

(Her er mange hull og om og men, men jeg ville ha nye forslag, ikke pusse på mitt eget)

gogogo! post :D

Lenke til kommentar

Komme seg inn i kontorene til norsk tipping.. Tukle med kameravisning/film osv og gjere slik at det ser ut som om ei viss lottorekke (som du selfølgelig på førehand har fylt ut) vinn. Då kan du kjapt tene 20 mill.. :p

Endret av aspic
Lenke til kommentar

bryte seg inn -delen tror jeg vi sier farvel til :p men å fixe norsk tipping hadde da vært genialt! Er nok ikke mulig å rigge maskinen deres, men kansje fylle ut kupongen mens tallene trekkes, og trykke den inn i systemet sammen med 3 random tilleggstall i det de trekkes (siden du ikke trenger dem, bare 7 rette). Dette krever goode hacke-skills og en open link til systemet deres uten delay. Men skulle ikke være umulig.

Lenke til kommentar
bryte seg inn -delen tror jeg vi sier farvel til :p  men å fixe norsk tipping hadde da vært genialt!  Er nok ikke mulig å rigge maskinen deres, men kansje fylle ut kupongen mens tallene trekkes, og trykke den inn i systemet sammen med 3 random tilleggstall i det de trekkes (siden du ikke trenger dem, bare 7 rette). Dette krever goode hacke-skills og en open link til systemet deres uten delay. Men skulle ikke være umulig.

8895555[/snapback]

Det er fysisk umulig ettersom registreringen av nye kuponger stenger før trekninga ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...