Ratatos Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) Hei alle sammen, Eg har nettopp kjøpt ny pc. Eg kjøpte den i deler, og bygde den selv. Slik eg alltid gjer. Bare at denne gangen gjekk ikkje ting som planlagt. Problemet: Pcen min slår seg av og på igjen etter kort tid. Tiden varierer. Av og til skjer det rimelig kjapt, og andre tilfeller tar det eit par min. Eg får ikkje innstallert operativsystem på den fordi den restarter seg før eg kan gjera noke som helst. Dette har eg gjort for å prøve å løse problemet: Sjekket temperaturen på komponentene. CPU og chipsett har ganske normal temperatur. Eg har også fjernet 1 av minnebrikkene (har 2), byttet SATA utgang. Byttet på strømkabler og andre diverse ting. Googlet meg i hjel etter hjelp. Siden min kunnskap og mine google skills har sviktet meg, så må eg spørra det flotte norske data miljøet om hjelp. Takk på forhand Endret 19. juni 2007 av Ratatos Lenke til kommentar
Dhack Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Er det mulig at det er noen kabler som ligger å kortslutter mot HKet? Lenke til kommentar
Ratatos Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 Det er ingen kabler som ligger mot hovudkortet utanom dem som skal vera der Lenke til kommentar
MrVipeR Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Får du blåskjerm først, eller stenger den seg bare rett av? I såfall, står det noe matnyttig i blåskjermen? For å deaktivere restart ved systemfeil (blåskjerm): Control Panel>System>Advanced>Startup and Recovery->Automatically Restart Lenke til kommentar
Ratatos Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Eg får ikkje blåskjerm. Den bare slår seg av, så etter eit par sekunder slår den seg på igjen. Eg får ingen error beskjeder. Husk at denne pcen er heilt splitter ny, så eg har ikkje windows på den. Treng nok meir hjelp Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Eg får ikkje blåskjerm. Den bare slår seg av, så etter eit par sekunder slår den seg på igjen. Eg får ingen error beskjeder. Husk at denne pcen er heilt splitter ny, så eg har ikkje windows på den. Treng nok meir hjelp 8896541[/snapback] Gjør som "MrVipeR" sier: For å deaktivere restart ved systemfeil (blåskjerm): Control Panel>System>Advanced>Startup and Recovery->Automatically Restart Noen ganger skjer dette så fort at du ikke ser at det er blåskjerm! Lenke til kommentar
dekar24k Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Eh .. Han sier jo gjentatte ganger her at han ikke har installert noe operativsystem på den .. Man får ingen blåskjerm uten å ha windows installert... :S Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Det kan være en defekt kompontent som du har mottatt som er årsaken. Hvis du har mulighet så ville jeg ha tatt ut 1 og 1 del og testet i en annen maskin for å se om det kan være en defekt komponent. Lenke til kommentar
Abbyss Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Eh .. Han sier jo gjentatte ganger her at han ikke har installert noe operativsystem på den .. Man får ingen blåskjerm uten å ha windows installert... :S 8896588[/snapback] Ups... Sorry Er vist litt trøtt idag ja ... Lenke til kommentar
Ad0 Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 (endret) Slettet. Jeg leste ikke godt nok Endret 19. juni 2007 av Ad0 Lenke til kommentar
Ratatos Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Eg har gjort det. Eg var i BIOS og såg på CPU og chipsett temp i over 1 min. Heilt til pcen slo seg av og på. CPU steig aldri over 36 grader, og chipsettet gjekk aldri over 30 grader. Så det er nok ikkje det som er problemet. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Hmm.. det kan være kortsluttning eller dårlig minne eller dårlig PSU (jeg hadde samme symptomer med en Hiper 580W PSU). Lenke til kommentar
Ratatos Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Eg har ein Hiper 580W PSU. Kanskje det kan vera den. Ser ut som eg må demontere pcen eg sitter på for å finne ut. Lenke til kommentar
Ratatos Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Okei. Eg prøvde ein anna PSU og alt fungerte utmerket. Takk for hjelpen alle sammen! Dette er andre gangen ein Hiper PSU ikkje fungerer, så eg anbefaler alle å holde seg unna Hiper. [LØST] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå