Gå til innhold

forslag til nytt filserverkabinett

Anbefalte innlegg

Hepp!

Sitter i dag på en filserver som har kaibinettplass for 7 disker (miditower... faktisk). Jeg er nå på utkikk etter et nytt, som har gode disk-kjølemuligheter, og en god del mer plass til disker. Helst uten 5.25 -> 3.5 rammer, men det går i nøden.

Noen som har alternativer for meg?

På forhånd takk.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vill anbefale dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=323601

323601.jpg

Det er stort og romselig... det har ekstremt bra gjenomtrekk, vifta bak bårker ikke for mye og du kjenner trekken forran i kabinette av den ene 120mm vifta bak =)

Du har plass til 8 disker + 1 som ikke kan skrus fast /egentlig laget for disketstasjon.

Selve kabinnete er robust og du trenger ikke skru på plass alt =)

Selve hardiskene festes enkelt i små bokser som står i cd rom brønner =)

Så de kan enkelt tas ut.

leveres med to par nøkler. Disse slet jeg litt med å finne først gangen, to nøkler til front døra og to nøkler til side døra (disse passer ikke på samme sted) :thumbup:

Viss du får diskene dine varme i dette kabinete må du kjøre alle på 100% load hele tia i ett svært varmt rom :p jeg greier aldri å få disse varme... de er alltid kjølige =)

Du kan også sette på to 90mm vifter nederst foran på siden... de vill nok ødlegge trekken litt lengre oppe så jeg anbefaler uten.

Helst uten 5.25 -> 3.5 rammer

det er slike rammer her, men de leveres med :thumbup:

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
VikinGz: hm.. interesting! Tror kanskje jeg går for det der når jeg kommer så langt! :)

8971181[/snapback]

jeg bruker det og mener å si at dette er ekstremt genialt bygd :)

Men obs,obs

Det står silent faan... men husk silent fan for server er noe helt annet enn silent fan for vanlig pc! (etter det man hører skulle man tro at det er to forsjelige ting) Den bråker litt... men utrolig bra å kjølig inne i kabinettet :) Har ikke hatt en eneste disk over 38grader i følge speed fan :)

du kan kjøpe en motstander slik at du får justert hastigheten litt... er litt i meste laget med gjenomtrekk :p

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...