Cryflopp Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 hei jeg har ett Thermaltake Xaser Tsunami ( midi tower ). jeg har sett på den sticky tråden og funnet ut at det er cpu viften ( En jeg kjøpte på biltema pga den orginale viften røk) og skjermkort viften min som bråker mest ( jeg har ett geforce 6800 GS 256mb Xfx er merket.) temp på pcn atm ; skjermkort 50 cpu 40 hovedkort 30 harddisk 35 ( har 3 stykk og den varmeste er 35) så lurte jeg på om DENNE kjøleren er lur å kjøpe? blir ikke skjermkortet vell litt høyt på temp ? og er det under 20 db som er relativt stille ? og tips til en stillegående cpu vifte? pentium 4 socket 478 har en vifte i siden også den kommer på en 3.plass på mest bråk på pcn. strømforsyningen er stillegående har en mist 500 W Lenke til kommentar
nets Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Den passive kjøleren vil jeg tro du tjener en god del på når det kommer til støynivå vertfall Hva med en passiv CPU kjøler også ? du får nemlig noen gigantiske kobbersaker. Med litt luftgjenomstrøming i kabinettet så går det fint. Vil også anbefale en billig viftestyring til bla. den vifta i sidedøra di, tror ikke du trenger å kjøre den på fullt Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Den passive kjøleren vil jeg tro du tjener en god del på når det kommer til støynivå vertfall Hva med en passiv CPU kjøler også ? du får nemlig noen gigantiske kobbersaker. Med litt luftgjenomstrøming i kabinettet så går det fint. Vil også anbefale en billig viftestyring til bla. den vifta i sidedøra di, tror ikke du trenger å kjøre den på fullt 8893930[/snapback] hmm har du noen anbefalinger når det kommer til passiv cpu kjøler for socket 478? og viftestyring? Lenke til kommentar
nets Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Viftestyring kan du bare ta det billigste du finner, ikke vits å invistere så alt for mye der - vet desverre ikke om noen kjølere til socket 478 Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) hm så litt på denne http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=306460 passer den til mitt skjermkort ? jeg har geforce 6800 GS 256 mb og hvordan feste den ? :S følger alt jeg trenger med i pakken? og kansje ta denne til cpuen min , http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=302755 ? da vil den vifta som har høyest db vær 20 ? og det bråker vell ikke så mye? Endret 20. juni 2007 av CrypTo2k Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 alt du trenger følger med i pakken og for CPU velger du Artic cooler freezer for billig, stille og bra eller Thermaltake sonic tower for vifteløs ..... Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 alt du trenger følger med i pakken og for CPU velger du Artic cooler freezer for billig, stille og bra eller Thermaltake sonic tower for vifteløs ..... 8909401[/snapback] Thermaltake sonic tower støtter jo ikke socket 478. og jeg fant ikke Artic cooler freezer , har du link til den? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 jepps denne støtter PGA478 har en sonic tower selv så vet at den passer Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 hm leser på komplett.no : "Kompatibilitet Socket 754, Socket 775, Socket 939, Socket AM2" rart ikke de har oppgitt 478 der da Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) Se i linken der står det at den passer Passer også gamle sokkel A Edit: gå på thermaltake.com så finner du det ut at det stemmer emd 100% sikkerhet Endret 20. juni 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2007 Se i linken der står det at den passer Passer også gamle sokkel A Edit: gå på thermaltake.com så finner du det ut at det stemmer emd 100% sikkerhet 8909498[/snapback] ja har lest den , men er det en nyere versjon på komplett? "Thermaltake Sonic Tower Rev.2, Heatpipe, CPU Kjøler, Socket 775/754/939/940/AM2" versjon 2 eller noe ? du har kansje det første versjonen? er kjiipt å bestille den åsså passer den ikke så må være helt sikker ;P Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 20. juni 2007 Del Skrevet 20. juni 2007 (endret) skjekk på thermaltake.com da ..... Elers kan du gå for none dyrere men også passive kjølere, men det er nok liten vits da du ikke trenger den kjølingen .... Edit: skjekket nå og det ser dårlig ut Har de ingen vanlig/orginal inne ikke engang på demo ? Edit2: et dyrer alternativ er: Ninja Plus Endret 20. juni 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
tevil Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Vf700 passer ditt kort. Jeg bruker den og er veldig fornøyd med støynivået. Angående viftestyring ville jeg bare brukt en slik kontakt som gir deg 5v-utganger på en standard molex-kontakt. Det fulgte med en til mitt vf700-kort. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 24. juni 2007 Del Skrevet 24. juni 2007 Det er ikke alle vifter som vil starte på 5 volt, men om de gjør det er det topp viftestyring det Goscinny Lenke til kommentar
Cryflopp Skrevet 5. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2007 okey nå tror jeg at jeg har funnet noen deler, en cpu vifte , en skjermkortvifte og en til mist 16.5 db vifte til å ha i kabinettet! MIST kabinett vifte 16.5 db Zalman VF700 18.5 db Scythe Ninja PLUS Rev. B 20.9 db så tar jeg med kjølepasta denne til 49 kr så nå vil jeg bare ha dere eksperter til å bekrefte at dette er et godt kjøp, den viften som vil bråke mest her er da cpu vifta og den er 20.9 db og det er vell ikke så gale? og alle delene passe til mine komponenter? ( se førstepost ) takk til de som svarer og hjelper meg Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Du får nok en vesentlig roligere pc nå. Jeg kjører en slik skjermkortkjøler på 5v og det er nesten lydløst og kortet stiger ikke over 60 grader under spilling. Det er vel en eller annen form for viftestyring/tempstyring på hovedkortet ditt slik at cpu kjøleren ikke alltid går på full fart. Problemet er at når du fjerner en lyd hører du en ny en etterpå. Det neste som støyer er nok strømforsyningen og hardiskene og dette er det dyrt å gjøre noe med. Det er mulig å legge hardisken i en dempeboks og modde vifta i strømforsyningen slik at du kan montere viftestyring på den. Søk litt her på forumet, så finner du mange kreative løsninger. Min siste pc ble bygget fra grunnen av for å være lydløs. Den står nå på skrivetbordet her uten sidedeksel, da jeg klatter med et nettverkskort som ikke vil virke. Den er så rolig at jeg hører klokka tikke inne i stua, mens jeg ser på at den orginale cpu kjøleren sakte går rundt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå