Gå til innhold

Valg home cinema receiver til PSB Stratus Gold

Anbefalte innlegg

Hei,

trenger hjelp for valg av ny home cinema receiver for mine PSB Stratus Gold foran og Bronze bak. Brukte til nå den gode gamle Yamaha DSP-A2 ( kanskje noen interesert å kjøpe?) men trenger noe nyere, bedre :) og med banana plugger.

Vet at PSBene trenger mye "kraft" . Vet noen om Yamaha RX-V1700 er bra alternativ (https://prisguiden.no/product.php?productId=59470)

Eller noe billigere og bedre. er det kommet noe på markedet med god pris med 3 HDMi inn/1 ut

Har dere noen reciever guru her?

Takk for hjelpen

Pes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yamaha RX-V1700 er nå ikke den rette å satse på. Effektforbruket på 500 Watt får man med forsterkere til 2000,å da betale ca 10 000 for det samme ville vært et dårlig trekk. PSB'ene har en følsomhet på 88 dB,med andre ord ikke blant de letteste å drive.

Er det veldig viktig for deg at receiveren skal ha HDMI? Utvalget er så langt bedre om du legger det til side. Selv har jeg ikke store peilingen på TV osv så jeg skjønner ikke hvorfor man må innom receiveren for å bruke det.

Om jeg skulle nevnt noen ville det vært H/K AVR 445 som GnoMiz linker til. Du kan også se på Denon AVR-2807. NAD T754 er en kraftpakke som hadde hatt god kontroll over høyttalerne dine.

Lenke til kommentar

Hvis du har en Yamaha så er det noen av de reciverene (hvis ikke alle) som har "sjulte" banantilkoblinger. Det ligger under "lokket" på terminalen. Ligger guider på det på avforum.no tror jeg

Takk for hjelpen, men desverre Yamaha DSP-A2 har bare skrulokk og ingen banatilkoblinger under. Prøvd å skru fullstendig av eller bruke skrutrekker men finner ikke noe "bananer" der :D

Lenke til kommentar
Yamaha RX-V1700 er nå ikke den rette å satse på. Effektforbruket på 500 Watt får man med forsterkere til 2000,å da betale ca 10 000 for det samme ville vært et dårlig trekk. PSB'ene har en følsomhet på 88 dB,med andre ord ikke blant de letteste å drive.

Er det veldig viktig for deg at receiveren skal ha HDMI? Utvalget er så langt bedre om du legger det til side. Selv har jeg ikke store peilingen på TV osv så jeg skjønner ikke hvorfor man må innom receiveren for å bruke det.

Om jeg skulle nevnt noen ville det vært H/K AVR 445 som GnoMiz linker til. Du kan også se på Denon AVR-2807. NAD T754 er en kraftpakke som hadde hatt god kontroll over høyttalerne dine.

8895367[/snapback]

Hei,

takk for svaret Daniel. Jeg ser at du er mer eller mindre "proff" på området :) . Jeg er litt forvirret i valget. Har Yamaha, men har lest mye bra om HK, Denon.

Kanskje hva skal jeg bruke receiveren til kan hjelpe deg og andre for råd til meg - skal bruke pådet meste for hjemmekino (satelitt tv og dvd) men nårskal bruke for musikk så er det god gammel rock, hardrock, american rock, heavy ( Iron Maiden, Saxon, Deep Purple, ), pop på det meste. Så trenger litt trøkk men også klare high og mellomtoner.

Prislappen ca. 4000 - 8000. Har sett på Denon AVR-3806 for ca. 8 000, kr.

absolutt trenger HDMI ut/inn. bruker Pioneer plasma 507 XA.

Lenke til kommentar

Proff og proff,jeg deler det jeg kan og håper det hjelper til tider :)

Ja,bruket har jo mye å si for hva som er det rette for deg å velge. Både HK og Denon har forutsetningene for å utfylle behovene dine,selv setter jeg HK som en favoritt da jeg syns de er noe bedre på gitarmusikk enn Denon. Men det er en personlig mening og vet at andre flinke her inne mener det motsatte. Ikke for å gjøre valget ditt vanskeligere,måtte bare opplyse om det ;)

Da det er sagt kan jeg jo komme med mitt tips, H/K AVR-245.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...