deadmilk Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 hei, har akkurat gått til innkjøp av en EOS 400D kamera så lurer jeg på en ting. passer alle objektivene fra canon over på det kameraet eller er det bare fra en vis tidsperiode jeg kan bruke? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 hei, har akkurat gått til innkjøp av en EOS 400D kamera så lurer jeg på en ting. passer alle objektivene fra canon over på det kameraet eller er det bare fra en vis tidsperiode jeg kan bruke? 8892930[/snapback] du kan bruke alle ef og ef-s objektiv på kameraet ditt. Lenke til kommentar
deadmilk Skrevet 18. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2007 hei, har akkurat gått til innkjøp av en EOS 400D kamera så lurer jeg på en ting. passer alle objektivene fra canon over på det kameraet eller er det bare fra en vis tidsperiode jeg kan bruke? 8892930[/snapback] du kan bruke alle ef og ef-s objektiv på kameraet ditt. 8893024[/snapback] kan jeg da bruke de objektivene faren min har som er fra 70tallet? Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 kva står det på objektiva? meiner å huske at canon ikkje fekk EF før i 87-, men tar kansje feil. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 (endret) kva står det på objektiva? meiner å huske at canon ikkje fekk EF før i 87-, men tar kansje feil. 8893172[/snapback] Korrekt. Eos ble introdusert i 86/87 (er ikke helt sikker på det eksakte tidspunktet), så din fars gamle optikk er av typen FD, og ikke EF. Det kan derfor ikke brukes på noe annet enn gamle Canon-hus, så det mest moderne kameraet som kan utnytte dette er T90. Desverre finnes det heller ingen mulighet for å bruke det med overgang, hvis en ser bort fra en kuriositet av en konverter/optisk mellomring som Canon produserte i en kort periode etter overgangen til Eos-systemet. Det er i dag en både optisk dårlig, og gruoppvekkende dyr løsning (har hørt rykter om femsiffrede beløp for en brukt sådan på ebay). Endret 18. juni 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå