Gå til innhold

Vista "fryser" og skjønner ikke hvorfor *Løst*


Anbefalte innlegg

Jo, det kan det være. Men jeg har ikke lest noe tilsvarende for hitachi, men kan være mye av det samme for det. Men WD er iallefall kjent.

 

Uansett så fungerer det med Samsung og Maxtor. De jeg har testa utenom WD.

 

Noen sier det har også en sammenheng med nvidia 7000/8000 serien å gjøre også, men det fikk jeg ikke tid til å teste ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det være noe i det som står her

http://support.intel.com/support/chipsets/...b/CS-025783.htm

 

Det gjelder ikke bare raid, som det kan virke som i artikkelen.

9104615[/snapback]

 

Jeg har hatt trøbbel med at maskinen har vært veldig "rykkete", og det har kommet feil i system event lista. Jeg har 3 HD'er, hvor to er definert som RAID0 på Intel kontrolleren. Løsningen var å fjerne "Parameters" nøkklene som beskrevet, samt å sette diskene på port 3-5 (dvs. 4-6 etter Asus sin nummerering....).

 

1*WD 320GB 3200AAKS

2*Hiatchi 320GB i RAID

 

Kjører Vista x64 på Asus P5K Deluxe hovedkort, og med Nvidia 6600GT grafikkort.

Endret av opresterud
Lenke til kommentar
Jeg har ingen intel kontroller, men en fra nvidia.

9156235[/snapback]

 

Jepp... Men det kan jo fortsatt være noe rundt dette, Intel sier at Microsoft har endret installasjonen slik at det blir satt noen power parametere som ikke gjelder for desktop maskiner. Løsningen som beskrevet vil jo selvsagt kun fungere på Intel kontroller.

Lenke til kommentar

Har et annet problem med frysing jeg nå. Har hendt at Vista har fryst totalt etter alt fra et par timer til langt over døgnet. Helt sånn uten videre. Samma om pcen har vært idle eller under full load.

 

Trodd detta var et lite driverproblem, men det begynner å nærme seg det andre problemet i omfang. Testa en masse drivere osv. Til og med den nye reabiliti pack som ikke er offiselt lansert enda.

 

Begynner å bli passe lei. Nå har jeg strippa systemet igjen for å se om det er noe annet en hovedkomponenter som svikter.

 

Memtest og ny burnin test er kjørt, fortsatt uten en eneste feil.

 

F....F..i h.... sier jeg. Skal bestille en pc fra bill sjøl, så det kanskje finnes en PC i denne verden som kan kjøre Windows på en akseptabel måte.

 

Mine linux maskiner har Aldri, aldri vært i nærheten av så mye bullshit. Vista er bedre enn XP, bevares, men nå forventer jeg at det er stabilt og. WHQL er iallefall ikke verdt en dritt annet enn på papiret.

Endret av sesteen
Lenke til kommentar

Venter spent på Service Pack 1. Den må virkelig levere, ellers er jeg redd

færre går over til vista, enn hva som kunne vært tilfelle. Det er flere som bare venter på service packen, skuffer denne blir vel folk stående på XP. Om de da ikke må ha DX10 slik som meg :thumbup:

Endret av Debate
Lenke til kommentar

Det er jo i grunn sykt at folk som har betalt en masse for detta skal måtte vente i flere måneder for å få det til å funke. Nå har MS hatt så mange betatestere, og så god tid at det burde ha vært ferdig. Og siden det ikke var ferdig så får de faen meg vente.

 

MS graver sin egen grav. Det er iallefall en ting som er ganske sikkert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...