steinrr Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Artikkel om tilsvarende problem på Toms Hardware: http://www.tomshardware.co.uk/2007/06/25/w...ice-with-vista/ Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Samme artikkel på to forskjellige steder Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Fint at problemer da ble identifisert. Trist at da Vista og WD Raptor ikke liker hverandre. Fikk noen av dere sjekket om driverene på WD sine sider hjalp noe i det hele tatt? Dere kan nå også spørre support der om det finnes noe spesielt til Vista. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg har ikke raptor disk, bare så det er sagt. Jeg har to stykk 320GB. Modellnr: WD3200KS. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Ah, beklager. Uansett sjekk produktsidene for eventuelle drivere for kontrollerene. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg har det. Men jeg har betsemt meg. WD går ut, og inn med noen nye. Jeg trenger uansett litt mer plass. Brukt nok tid på det her, hehe Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Jeg har ikke raptor disk, bare så det er sagt. Jeg har to stykk 320GB. Modellnr: WD3200KS. 8970372[/snapback] Maxtoren du har nå har 8MB Cache? Og WD-en har 16MB... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 29. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2007 (endret) Maxtoren har 16MB (6L250S0), det samme har WD diskene. Endret 29. juni 2007 av sesteen Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. juni 2007 Del Skrevet 29. juni 2007 Maxtoren har 16MB (6L250S0), det samme har WD diskene. 8972927[/snapback] Ok, så caching er lik, ja.. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. juli 2007 Del Skrevet 2. juli 2007 Vet ikke om det er direkte samme problemet. Men hvertfall lik diskfabrikant. I've reinstalled vista probably 50 times in the last 2 months, every time because it keeps locking up on me during games, movies, or at just random times....i couldn't figure out the problem (it worked fine in safe mode, and running memtest, but not in regular mode. I was about to slap down 500$ for a new c2d and motherboard, and scrap my amd system, thinking it might be my motherboard, but then i tried flashing the bios back 2 versions, (I had the most recent bios flashed) and now it works perfectly....just something you guys might try if you have problems with vista just freezing up all the time. Hope it helps btw, specs are MSI K9A Platinum MB, amd x2 5000+ -------------------- AMD Athlon 64 X2 5000+ oc'd to 2.95Ghz :: MSI K9A Platinum Mainboard 2048MB OCZ DDR2-800 Ram in dual channel EVGA 7950gx2 WD Raptor 36GB 10k Drive - Vista 2x Seagate 300GB SATA NEC 16X DVD-RW Samsung 16x DVD-RW/RAM Samsung SyncMaster 213T 21.3" LCD color profiled & calibrated Windows Vista Home Premium Lenke til kommentar
NightWolfie Skrevet 4. juli 2007 Del Skrevet 4. juli 2007 Har dette problemet selv, kjører med en RaptorX disk... holder på å klikke for meg!! Best for de at de kommer med en update snart... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2007 Husk at dette er et problem som ser ut til å være relatert til feil i i en "trekant" hvor en av elementene fjernes og alt fungerer. Dvs Nvidia - WD - Vista. Fjern en av de og maskinen fungerer. Det kan likeså være Noe med Nvidia som WD, men det er nå en del billigere med nye disker, samt at jeg får mer plass Lenke til kommentar
ThS71 Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Husk at dette er et problem som ser ut til å være relatert til feil i i en "trekant" hvor en av elementene fjernes og alt fungerer. Dvs Nvidia - WD - Vista. Fjern en av de og maskinen fungerer. Det kan likeså være Noe med Nvidia som WD, men det er nå en del billigere med nye disker, samt at jeg får mer plass 9033577[/snapback] Hadde samme problem med min WD disk. Samsung disken som sitter i har ikke problemer. Etter tips funnet på nettet skiftet jeg ut Nvidia driveren med Vista sin PCI-IDE kontroller som tydligvis også styrer SATA disker. Det endte i at maskinen stoppet i blue screen i stedet for å fryse, men blue screenen hadde Microsoft svaret på. De sporet feilen til antivirusprogrammet. Så jeg skiftet det ut og la på AVG. PC'en virket perfekt. Null diskproblemer. Så fant den automatiske oppdateringen nye Nvidia drivere og jeg installerte de. Feilen kom tilbake. Litt lesing til og fra disken og maskinen frøs, eller satte ned tempoet til sneglefart. Så jeg la tilbake standard PCI-IDE driveren, og alt fungerer. Så det er noe spesielt med den WD disken og Nvidia. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Jepp, det var bare så forferdelig irriterende at det skulle ta så lang tid før jeg fant det ut. Med samsungdiskene jeg har nå så er vista stabil som en drøm. Alt går på skinner Lenke til kommentar
JEBauge Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hei. Jeg har hatt samme problemet selv. Med nForce4, Asus A8N32-SLI Deluxe og Hitachi Deskstar T7K250. Prøvde å oppdatere Bios, men det funket ikke. Å avinstallere Nforce4 og la Vista installerer IDE-kontrollere på egen hånd fungerte. Nå fryser ikke systemet lenger. Selv om Vista tydeligvis kontrollerer disken min, påvirker det ytelsen at en ikke har Nvidia nForce-driver? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Er det kun nforce pci-driveren dere har fjernet og dermed latt Vista selv legge inn en ny driver når dere startet pcen på nytt etter avinstallasjonen? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg hadde dette problemet uten å ha adda en eneste driver. Med samsung diskene jeg har nå er alt som det skal være. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 18. juli 2007 Del Skrevet 18. juli 2007 Jeg prøvde det jeg nevnte i innlegget over, men Vista fryser fortsatt i en 10-15 sekunder hvis jeg stresser systemet. Dessverre. :/ Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2007 Du MÅ nok ut med alt av WD. Lån en annen disk og test om alt fungerer da. Lenke til kommentar
JEBauge Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Jeg har ikke WD, men Hitachi Deskstar T7K250. Samme problem for det. Jeg tror det er nForce4-driverne som er problemet. J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå